דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איתור ספקים (ו- Dropshippers) והתנהלות נכונה מולם 

מאת    [ 02/10/2007 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 11418 פעמים ]

כמו כן, קיימות לא מעט סכנות שעליכם להיות מודעים אליהן, לפני שתתחילו בתהליך. מטרותיכם בתהליך איתור ספקים למוצר שבחרתם, הינן לאתר ספק שייתן לכם את המחיר הזול ביותר למוצר, וכן שיאפשר לכם לקנות מוצרים בכמויות קטנות, לפחות בשלבים הראשוניים של ההתקשרות עימו.

ישנן שתי סיבות מדוע תהיו מעוניינים לקנות בכמויות קטנות - הראשונה, להימנע מלהיכנס להוצאות גדולות מדיי בשלב הראשוני. השנייה - בהתחלה אינכם יכולים לבטוח בספק שלכם (גם אם הוא נראה אמין מאד), לכן מומלץ תמיד להתחיל לקנות בכמויות קטנות, ובהמשך להגדיל בהדרגה ובאופן מבוקר את היקף העסקאות.

לשם כך מומלץ שתנסו לאתר ספקים "אמיתיים", איכותיים וכאלו המאפשרים לכם לקנות תחילה בכמויות קטנות ואף מסוגלים לתת לכם שירותי משלוח. אם אכן הצלחתם להשיג יצרן או יבואן גדול שיש לו בלעדיות על מוצרים מיובאים, הסיכוי שלכם למכור ברווח גבוה בהרבה.

מה כוונתנו במלה "אמיתיים"?

לצערנו ישנם לא מעט "מתווכים" למיניהם (המכונים בשם Middlemen)? הם למעשה מתחזים להיות הספקים. אותם תמצאו בשפע במנועי החיפוש (אם תחפשו, למשל, Dropshippers או Wholeseller ומילות מפתח דומות, 99% מהתוצאות שתקבלו הם למעשה ה- Middlemen המתחזים) . כדאי להיזהר מהמתווכים למיניהם, מכיוון שככל שיש יותר "ידיים" בדרך מהיצרן אל הצרכן הסופי (וכל "יד" בדרך "גוזרת קופון" לעצמה), הרי שמחיר המוצר עולה בעשרות מונים - ממש כמו במסחר המסורתי - מה שיוצר עסקאות לא כדאיות.

לכן, אם בכל זאת הגעתם ל"מתווכים" למיניהם, המחירים שתשיגו עבור המוצרים לא יהיו רווחיים עבורכם למכירה ב- eBay (או לא יהיו רווחיים כלל). בנוסף, רבים מאותם ה"מתווכים" עשויים להיות נוכלים ולבזבז לכם זמן וכסף מיותרים. הם אף יבטיחו לכם שתוכלו להתעשר בין לילה, דבר שיתגלה כבלתי אפשרי במוקדם או במאוחר.

בהמשך יובאו מספר עצות כיצד להיזהר מה"מתווכים". ישנם שלושה מודלים אפשריים של איתור ספקים עבור מוכרים ישראלים - ועוד מודל נפוץ בקרב האמריקאים:

המודל הראשון - איתור ספקים בחו"ל -לשם ייבוא מוצרים בקנייה סיטונאית וייצוא לאחר המכירה ב- eBay (כאשר המכירה היא יחידה אחת בכל פעם ולא ייצוא מסחרי).

המודל השני - איתור ספקים בישראל - התבססות על ספק בישראל ועל המלאי שלו.

המודל השלישי ?איתור Dropshippers (ספק אשר נותן שירותי Dropshipping) - איתור ספק הנמצא בחו"ל במטרה שיהיה הוא זה ששולח עבורכם את המוצר לקונה שלכם, לאחר שמכרתם אותו ב-eBay. היתרון הגדול של מודל זה - אינכם צריכים להחזיק במלאי וניתן לחסוך בהוצאות רבות של יבוא ומיסים (ואף חיסכון בזמן של לוגיסטיקה - אריזה ומשלוח).

המודל האמריקאי - מוכרים אמריקאים ב- eBay יכולים לקנות את סחורתם במחיר זול מאד ב- Outlets (מרכזי קניות עודפים) המקומיים, באמצעות ניצול "קופונים", הנחות כלליות וקניה ב- Clearance . בפרקים הבאים ארחיב על כל מודל, וננסה לנתח מצבים שונים כמשתמשים ישראלים. עוד אדבר על מה "לעשות ולא לעשות" במטרה להמנע מהטעויות הנפוצות.

אסי צור,
בוגר מנהל עסקים ולימודי סחר בינלאומי, מרצה כמדריך ותיק בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחום המסחר האלקטרוני בפרט. אסי פיתח את תורת המסחר ב-eBay עצם התנסותו האישית כסוחר עצמאי ומוסמך מטעם eBay University כמנחה מקצועי , Education Specialist Trained by eBay כיום מרצה במכללת איגוד לשכות המסחר ובמט"י (מרכז טיפוח יזמות).
כיום מנהל מרכז ההדרכה - שטרודל
http://www.limudebay.com

איביי אי ביי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב