דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות והחסרונות במאהל המחאה ברוטשילד - מאת יורי גנקין 

מאת    [ 23/07/2011 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 3108 פעמים ]

היתרונות והחסרונות במאהל המחאה ברוטשילד - מאת יורי גנקין

מחאת הדיור ברוטשילד היא מחאה מוצדקת וראוייה. יותר מכך, מדובר באחת המחאות המוצדקות ביותר שהיו כאן בין היתר משום שהיא לא נוגעת אך ורק לכל אותם המפגינים שעושים ימים כלילות באחת השדרות היוקרתיות במרכז תל אביב, אלא גם לכל אותם הזוגות הצעירים אשר יבקשו לרכוש או לשכור דירה בעיר הגדולה עכשיו – ובשנים הקרובות.

רבים טענו כי מדובר במחאה חסרת תכלית שכן במקום לדרוש דיור בר השגה במרכז תל אביב, חייבים המפגינים למתן את דרישותיהם ולהשתכן בפריפריה. זו לא הדרך והסיבה לכך היא שכיום עם כל הצער שבדבר, אף עיר פריפריאלית לא משתווה ביתרונותיה לתל אביב, במיוחד ככל שמדובר בצעירים הנמצאים בתחילת דרכם.

חשבו על כך, מרביתן המוחלט של החברות הגדולות במשק נמצאות בתל אביב ובערים הסמוכות לה. מעטות הן החברות שפועלות באשדוד, חדרה או נתניה. זה אולי מצער אבל אלו הם גם פני הדברים. המגורים בתל אביב אינם רק פועל יוצא של נוחות כי אם לא פעם – נגזרת של מחשבה פרגמטית.

הבטחון התעסוקתי הוא אחד הדברים החשובים ביותר עבור זוג צעיר ואו סטודנטית הנמצאים בתחילת דרכם. היכולת למצוא מקום עבודה ראוי ולהתקדם בסולם ההיררכי חיונית לצעירים המבקשים לבנות משפחה או לסטודנטים שרוצים לצבור ניסיון לאחר סיום התואר. וזה עוד מבלי להיכנס לפרטיה של מצוקת הדיור של הסטודנטים הלומדים באוניברסיטאות הנמצאות במרכז הארץ. כל אלה לא ייפתרו בנקל אם אותם האנשים יבחרו לגור באשקלון ויצטרכו להגיע מדי בוקר לתל-אביב במחיר של לא פחות מ-7.5 ש"ח לליטר דלק – על פי המחירים החדשים שייכנסו לתוקפם בשבוע הבא.  עד כאן בנוגע לשאלת המהות – המטרה והחזון שבבסיס המחאה.

הבעיה מתחילה לצוץ עת הופכת המחאה מקריאה אותנטית לסיוע מהממשלה למפגן פוליטי המייצר אנטוגוניזם. השתלטות פעילי "השמאל הלאומי" על בניין נטוש בשדרות רוטשילד הייתה לא יותר מניסיון מגוחך וראוי לגינוי להרוויח עוד כמה כותרות בעיתון. האנשים שהובילו את הפעולה לא חשבו ככל הנראה על כך שברמה העקרונית הדבר אותו עשו שקול למעשה פלילי של ממש שבגינו ניתן להגיש כנגדם כתב אישום. אבל מה זה בעצם משנה אם היו שם עיתונאים – זה הרי הדבר החשוב ביותר. או שלא.

מכוערת עוד יותר הייתה ההתייחסות של הפעילים במאהל לחברת הכנסת מירי רגב אשר הגיעה לבקרם במוצאי שבת. רגב היא אחת המחוקקות הבולטות והפעילות ביותר בכל הנוגע לחקיקה למען האוכלוסיה הצעירה במדינת ישראל בכלל, ובכל הקשור למדיניות הדיור בפרט. תקיפתה וסילוקה של מירי רגב מהמאהל מחד וקבלתם של ניצן הורוביץ ודב חנין כלאחר כבוד מאידך, מייצרת זיקה פוליטית ברורה המרחיקה את אלו שאינם מחשיבים עצמם כתומכי מר"צ או חד"ש – מפלגות בעלות אג'נדת שמאל מובהקת.

על מנת לשדרג את המחאה ולהעניק לה מימד אפקטיבי חייבים מוביליה להציג רשימה קונקרטית של דרישות אשר יאפשרו לממשלה ולעומד בראשה להתייחס אליהם ברצינות המלאה. חברי כנסת שבאים לחזק את המוחאים לא יעזרו כל עוד מובילי המחאה עצמם פשוט לא יודעים מה הם רוצים להשיג. במקום לבלות עוד לילה של שיחות וצחוקים במאהל יהיה עליהם להציג תוכנית פעולה ברורה המעוגנת ביעדים ברורים. רק כך תימנע המחלוקת ותאבד מאופייה הילדותי.

הגדלת היצע הדירות באמצעות הסבת בנייני משרדים למגורים, מתן הטבות מס למשכירי דירות בתעריפים נוחים או סבסוד חלקי ישיר של דירות ייעודיות לצעירים הם רק חלק מההצעות היעילות שהועלו בימים האחרונים. כל אלה חיייבים לקבל ביטוי במשנה קוהרנטית וברורה משום שכאשר המסרים אינם ברורים – גם המחאה מאבדת מעוצמתה.

 לפוסטים נוספים אני מזמין אתכם להיכנס לבלוג שלי - ריאל פוליטיק - הבלוג של יורי גנקין

מתמחה במתן ייעוץ בתחום המיתוג האישי והעסקי. מנהל בלוג פוליטי בכתובת: http://www.yurigankin.com בוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת ותואר שני בדיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב.. לשעבר עוזר ליועצה הפוליטי הבכיר של שרת החוץ ציפי לבני, עוזר אישי למנהל האגף לקשרי חוץ באוניברסיטת תל אביב ומנהל תוכן בחברת TOP-G העוסקת בייצוג בכירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב