דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו אדם ריבוני מדי? בדקו את עצמכם - האם אתם אנשים ריבוניים מדי? 

מאת    [ 22/07/2011 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 3657 פעמים ]

מיהו אדם ריבוני מדי? בדקו את עצמכם - האם אתם אנשים ריבוניים מדי? 

 

 

ריבוניות יתר

 

אדם שסובל מריבוניות יתר הוא אדם ששם את עצמו במרכז, ממנה את עצמו למנהל העולם, מסמיך את עצמו להכתיב, לומר ולפקוד אחרים לעשות את מה שברצונו.

 

דיקטטורים סובלים במיוחד ממחלת הריבוניות יתר, אבל לא רק. גם אנשים רגילים אך דומיננטיים מדי סובלים מאותה ההפרעה. ביסודו של דבר, ההפרעה מתאפיינת בחוסר היכולת לזהות את הגבולות שבין האדם עצמו לבין סביבתו, ולהגן עליהם.

 

 

 

שמירה על גבולות

 

להכתיב לאנשים מה לעשות ולהתערב בחיים של אחרים - זו הפרעה בעייתית ושגויה, גם אם היא נעשית בתירוץ של "דאגה", "איכפתיות" או "הרגשה שכך הייתי חייבת".

 

המרחב האישי של כל אדם הוא מרחב פרטי, ואין לשום אדם הזכות להתערב או להכתיב לו מה לעשות - אלא אם הוא ביקש זאת ומעוניין בכך. אנשים שמתערבים, מנהלים, מכתיבים, פוקדים, כופים ומכריחים אחרים לעשות דברים מסויימים, להיות כך או אחרת, לחשוב בצורה מסויימת או להתנהל כפי שהם רוצים - הם לא פחות מאשר דיקטטורים.  

 

 

 

אין כפייה

 

מותר להגיד, אפשר ורצוי לעזור, ניתן לייעץ או להסביר - אבל אסור לכפות. אם הצד השני מסרב, לא נראה לו, הוא אינו מעוניין או שזה לא נוח לו - אז לא. זה הגבול, והוא בולט וברור.

 

גבולות בין בני אדם הם דבר קדוש. ללא גבולות - לא נותר שום חיץ או הפרדה בין אנשים, ואין משמעות לקיום העצמאי ולחופש המחשבה של הפרט. אובדן הגבולות בין בני אדם הוא חזרה טראגית לעולם של אנרכיה והעדר כל תרבות.

 

 

 

טיפול בהפרעה

 

אנשים שסובלים מהפרעה של ריבוניות יתר הם אנשים שתופסים את המרחב בצורה כל כך דומיננטית, שאין אפשרות לעוד אנשים לתפוס את המרחב, להביע את עצמם או להשפיע על הנעשה.

 

ריבוניות יתר נובעת מתפיסה שגויה ואגוצנטרית מאוד שרואה רק את האדם עצמו ולא את האחרים. כשאדם בעל ריבוניות יתר נכנס לחדר, מרוב שהוא דומיננטי ומשפיע - כל האחרים נעלמים והנוכחות שלהם מתפוגגת. כשאדם בעל הפרעת ריבוניות יתר משתמש בכוחו ומכתיב לכל הסובבים אותו מה לעשות - הוא בעצם מוחק את האחרים ושם את עצמו באופן יחידי במרכז.

 

 

וטיפ לסיום: האבסורד הגדול הקשור בהפרעה של ריבוניות יתר הוא שאדם בעל הפרעה כזאת לא רק מוחק את סביבתו ואינו רואה את הקיום של האחרים - אלא שבמקביל הוא גם מוחק את עצמו, את הקיום הנינוח והבטוח שלו. אנשים בעלי הפרעת ריבוניות יתר הם אנשים שבדרך כלל פועלים מתוך פחדים וחרדות, והם משליטים את החרדות והחששות שלהם על סביבתם בצורה כפייתית ולא נעימה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב