דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבה שלילית מונעת הצלחה בהורדת משקל 

מאת    [ 21/07/2011 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 2199 פעמים ]

השבוע הייתי ביום הולדת של אחד מילדי הגן של בני הבכור. ישבתי לי בחברת אימהות ושוחחנו על כל מיני דברים שמדברים עליהם עם הורים אחרים בגן. בין רכילות על הגננות לשיחה על ארוחות בצהרון, אחת האימהות אמרה: "נשארה לי בטן מההריון. לא משנה מה עשיתי, לא הצלחתי להפטר ממנה". ניסיתי בעדינות לברר מה כללו הניסיונות, והתשובה שקיבלתי היתה: "אני שונאת ספורט, וגנטית יש לי נטיה להשמנה,  אז אני לא יכולה".

"אהממממ... זה לא אומר שניסית....", רמזתי לה, והתשובה היתה "אמרתי לך שאני לא יכולה!"

השיחה הזאת, למעט העובדה שהפכה אותי לחטטן ושנוא בקרב ההורים בגן, מחזקת אצלי את הקונספט, לפיו כולנו חוטאים בחשיבה נגטיבית כל הזמן.

לאורך חיינו, אנחנו מאמצים לעצמנו תפיסות עולם רבות. התפיסות הללו עוצבו עקב מקרים שקרו לנו בעבר, דברים ששמענו, משפטים שאמרו לנו הורינו, וכל אלו הופכים להיות בעצם האופי שלנו. הם מעין משקפיים שאותם אנו חובשים, ורואים דרכם את העולם. לדוגמא: כל חיי האמנתי שכדי להיות עשיר צריך להיות רמאי, או לכל הפחות גנב כלשהו, העוסק חלק נכבד מזמנו בניצול העניים. כשדיברתי על אנשים עשירים, תמיד השתמשתי בביטויים כמו "טחונים בכסף". אפילו באנגלית יש ביטוי שאומר filthy rich, שפירושו משהו כמו "עשיר עד כדי טינופת". האם זה נכון? האם כל מי שעשיר הוא גנב? האם זה מגונה לעשות כסף? לא, ברור שלא. אבל כך הסתכלתי על מי שיש לו כסף. וכך, חברים, לא היה לי שום סיכוי להיות עשיר בעצמי! 

אותה אמא שעליה סיפרתי, לא האמינה בכלל בכוחה להוריד את המשקל העודף שצברה בלידת בנה 5 שנים קודם לכן, עד לנקודה שבה כלל לא ניסתה. זה גנטי, היא אמרה לעצמה, אמורים להשמין בלידה, אני שונאת ספורט. האם נכון להמשיך ולהתבונן בעולם במשקפיים המעבירים צבע לא נכון? אולי כל הגישה שלנו לגבי נושאים רבים היא שגויה מיסודה, ונובעת מחוויה של ילד בכיתה ד' שלא הצליח לטפס על החבל בשיעור התעמלות, או לא היה מסוגל לעמוד על במה בטכס יום הזיכרון ולשיר?

בואו נשנה את הקונספט. הנה משחק שיעזור: עשו רשימה של דברים שאתם לא יכולים לעשות, או לא רוצים בחייכם. כתבו הכל. מה אם לא רוצים בעבודה, בחיים הפרטיים, במערכות היחסים. לאחר שהרשימה מוכנה, קחו דף אחר, ורשמו כל נקודה שהעליתם קודם, הפעם בניסוח חיובי הפוך ב-180 מעלות מהרשימה הקודמת.

למשל: "אני לא יכול להוריד במשקל" יהפוך ל- "אני רוצה להוריד במשקל"

"אני לא רוצה לעבוד בתור מהנדס תוכנה" יהפוך ל"אני רוצה לעבוד בתור צלם/דוגמן ידיים/רפתן (השלם את החסר)"

"אני לא רוצה להשתעמם כשאני משחק עם הילדים" יהפוך ל"אני רוצה למצוא תחום עניין משותף עם הילדים"
טוב, הבנתם את הנקודה. עכשיו, כשאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, כבר יותר קל להתקדם. אתה רוצה למצוא תחום עניין משותף עם הילדים? מה הם אוהבים? איפה הם הכי נהנים? איזה סוג סיפורים הם הכי אוהבים? אלו נקודות שמהן אפשר להתקדם. מלראות את העולם באופן שלילי, קשה מאוד להתקדם וקשה מאוד להבין איך לצאת. ראיה חיובית תסייע לנו להיות אופרטיביים ולשפר את איכות חיינו בכל תחום.

כאשר אנו מנסים להוריד במשקל, או לסלק הרגלים בריאותיים אחרים שאינם רצויים, חשיבה של "אני לא רוצה" אינה גוררת פעולה. נסו להפוך את הניסוח, ואתם כבר בדרך הנכונה!


אלי שחף
משפר איכות חיים.
לאחר מהפך בריאותי במהלכו הפך לרץ מרתונים, הפך למנטור למוטיבציה ועזרה עצמית, מרצה ובעליה של "הרגלים מנצחים"- השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
דף הבית: http://articleslanding.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב