דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


3 כלים להצלחה בהורדת משקל 

מאת    [ 21/07/2011 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 2328 פעמים ]

בעיות, כל הזמן בעיות. נורא קשה להתמיד בשגרה של אימונים ושמירה על תזונה. למעשה, בלתי אפשרי להמנע מ"נפילות", כמו ארוחת חג שבה אכלנו יותר מידי, או עייפות/פציעה שגרמה לנו להחמיץ אימון או שניים. מניסיון, אחת הבעיות עם נפילות קטנות, היא דפוסים התנהגותיים שכל אחד מאיתנו סיגל לעצמו עם השנים, הגורמים לנו לנטוש את הפרויקט לפני סיומו (ואני לא מדבר רק על ספורט).

כפי שהסברתי במאמרים קודמים, הדרך היחידה להפוך משהו לחלק מחייך היא ליצור ממנו רוטינה קבועה. למשל, אימוני ספורט צריכים להיות חלק מהלו"ז השבועי שלנו. "נפילות" או "חטאים" הם לא סיום של התהליך, אלא רק מכשול קטן בדרך, שאחריו צריך לחזור לרוטינה מהר ככל האפשר.

בעבר, כשניסיתי לעשות דיאטה, מצאתי את עצמי במעגל הבא: אוי, חרגתי/זללתי/לא הקפדתי-> איזה טיפש/אפס אני-> אין טעם להמשיך, כבר הרסתי הכל-> איפה אמרתם שהמקרר נמצא?

או לגבי אימון גופני: אוי, לא התאמנתי/הפסקתי אימון באמצע-> אני חסר תקנה/שמן/כלום לא יעזור-> איפה אמרתם שהמקרר נמצא?

מה שמביא אותי לכללי האצבע לטיפול במכשולים:

1. האשמה עצמית היא מזיקה ומיותרת. נו, טוב. חטאנו. So what?!? להעניש את עצמך, להאשים את עצמך או לרחם על עצמך הם שלושת הדברים הגרועים ביותר שניתן לעשות, כיוון שהם לא מביאים לפעולה, אלא לוויתור!  בדיוק ההפך ממה שאנחנו רוצים להשיג!

נסו להעלות על דעתכם מצבים מן העבר בהם במקום לנקוט פעולה ויתרתם בגלל אחד משלושת הלאווים הללו. אני בטוח שתמצאו. ההתמודדות עם מצבים כאלו היא אחת: חטאתם? אין בעיה. קורה. עכשיו, נא לנעול את נעלי הריצה שלכם ולצאת החוצה להזיע בפעילות אירובית (ריצה/הליכה/אופניים וכו') למשך שעה. הזעתם? יופי! הנה שרפתם את רוב החטא. עין תחת עין. לא קרה נזק ארוך טווח, אתם חזקים, אתם תתאוששו ותמשיכו בדרך הנכונה. התנפלות על המקרר או הפסקה של האימונים היא בדיוק ההפך ממה שאתם צריכים. אנחנו מטפסים על הר...אין טעם לוותר בפעם הראשונה שנתקלנו במכשול.

2. הזהרו מאוטומטים. שימו לב, האופי שלנו הוא פשוט סדרה של אוטומטים שאנחנו מפעילים בכל מצב נתון. נסו לדמיין שאתם גרים ליד גן משחקים, וילדים המשחקים בגן בשעות הצהרים מפריעים לכם. הרי אתם תמצאו את עצמכם מתרגזים פעם אחרי פעם לאורך כל ימי חייכם על הרעש, במקום לשנות את הדפוס הזה. דמיינו כל איש נרגן שאתם מכירים.. .הרי הוא לא יודע להגיב בצורה אחרת, נכון? חשבו על משהו שקורה לכם בעבודה ומעצבן אתכם כל פעם מחדש. אם הדבר לא ניתן לשינוי, שנו את התגובה שלכם! הרי אלברט איינשטיין אמר כבר פעם שההגדרה של אי שפיות היא לחזור על אותה הפעולה שוב ושוב ולצפות לתוצאה אחרת כל פעם. אז שנו את הפעולה! זהו את האוטומט שאתם מפעילים ושנו אותו! עשו משהו אחר. טעיתם? לא הקפדתם? אכלתם יותר מידי? הנה מגיע האוטומט הקורא לכם להפסיק. זיהיתם אותו? בואו ננסה משהו אחר.... במקום להפסיק עם האכילה הנכונה או האימונים, אמצא לי רשימה של שירים ממריצים לשמוע במהלך האימון הבא. אולי זה יגרום לי ליהנות יותר?

3. תהיו אנוכיים. להתמקד בעצמי? נו, אני אנוח בקבר. בחושך. המסרים שהוחדרו בנו לאורך שנים, לפיהם להשקיע בעצמנו ולעשות פעילות שטובה רק לנו שגויים ומזיקים. בני הזוג שלנו, הילדים שלנו, חברינו ומשפחתנו רוצים אותנו בריאים ומאושרים. אין לך זמן כי אתה מטפל בילדים? אין לך זמן כי אתה עובד המון? מעולם לא שמעתי על מישהו שעל ערש דווי אמר: "הלוואי שהייתי מבלה עוד שעה ביום במשרד", וגם לא שמעתי על ילד שרוצה בהורה חולה, בעל תוחלת חיים קצרה, עצבני או לא מאושר. הכל שטויות. אם אתם לא מאושרים או לא בריאים- כל מה שתעשו יושפע מזה. כל זמן שתשקיעו במשהו אחר, שאינו עצמכם, תביאו לתוצאות פחות מוצלחות. לכן טפלו בעצמכם. השקיעו בעצמכם. זה יתן דיבידנדים מלאים לכם, למשפחה ולחיים.


אלי שחף
משפר איכות חיים.
לאחר מהפך בריאותי במהלכו הפך לרץ מרתונים, הפך למנטור למוטיבציה ועזרה עצמית, מרצה ובעליה של "הרגלים מנצחים"- השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
דף הבית: http://articleslanding.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב