דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים לשילוב אימון גופני בתהליך הורדה במשקל 

מאת    [ 21/07/2011 ]

מילים במאמר: 725   [ נצפה 2090 פעמים ]

אחת הבעיות העיקריות שלנו, היא לקום ולהתאמן. אם זה היה קל, כולם היו עושים את זה, נכון?

לפני כמה שנים גם אני קמתי והתחלתי לרוץ ממצב אפס, כלומר- לא יכולתי לרוץ אפילו דקה אחת כשהתחלתי. מאז רצתי מספר מרתונים, ואני יכול לספר לכם שישנם 2 גורמים עיקריים המאפשרים לנו לקום ולהתאמן, ובדרך להוריד במשקל. שניהם חייבים להתקיים זה בצד זה כל הזמן: אמונה והתנהגות.

אמונה

אתם חייבים להאמין שאתם מסוגלים, כיוון שריצה היא יותר מ-50% מנטלית. האימונים הארוכים הם לא פחות עבור המוח מאשר עבור הגוף. אם הייתם צריכים לרוץ עכשיו כמה ק"מ כדי להציל מישהו שיקר לכם הייתם עושים זאת, לא? מכאן שהשאר בראש.

אחד הסודות המרכזיים הוא השפה בה אנו משתמשים כשאנו מדברים עם עצמנו. רובנו כל הזמן מתרכזים בשלילי: קשה לי, אני לא יכול, אוף, עוד פעם? וכו'. נסו לנסח את הדברים באופן שונה, ובגישה חיובית. לדוגמא:

- איזה כיף, אני הולך להתאמן היום

- אני ארוץ היום 5 דקות רצוף ואצליח.

- הערב ב-8 אני נועל נעלי ספורט והולך להשקיע שעה בעצמי

אני מניח שהרעיון ברור. לא תאמינו כמה זה עוזר, אפילו אם זה נשמע מוזר עכשיו. אגב, זה תקף בכלל בחיים ולא רק בנושא האימונים הספורטיביים. כדאי גם להזכיר שאחרי אימון משתחררים בגוף אנדורפינים וגורמים לכם להרגיש נפלא, כך שקל לשחזר את ההרגשה הטובה.

התנהגות

אין דרך אחרת מלבד להפוך את האימון לרוטינה. חשבו על יום בו אתם הולכים לישון, ולפתע נזכרים שלא צחצחתם שיניים. נכון שתקומו לצחצח? כך בדיוק צריך להתנהג עם ספורט.

היום, שכאתם קמים בבוקר ויוצאים לעבודה, אתם מתיישבים ברכב, מניעים את המנוע, משלבים הילוך ויוצאים לכביש. זו רוטינה שאינה דורשת מחשבה, הרי בזמן הזה אתם צועקים על הילדים או מקשיבים לרדיו. חשבו על תחילת הדרך, כשהייתם נהגים חדשים. כל פעולה כזו הייתה מלווה במחשבה, בבדיקה שלא טעיתם. היום זו רוטינה. כך בדיוק יקרה גם עם אימוני הספורט שלכם.

האימון צריך להיות חלק מסדר היום שלכם- בבוקר, בערב, או ב- 4 בבוקר, כשנוח לכם. זה צריך להפוך לרוטינה שלא נוח לכם בלעדיה, כך שאם אתם מפספסים אימון תרגישו אתם "לא בסדר".

אישתי מספרת לי שלפעמים בהעדרי הילדים שואלים אותה אם אני בריצה. המשמעות היא שהם כבר הפנימו שאימון ריצה הוא חלק מסדר היום שלי, כמו "אבא במקלחת" או "אבא בעבודה". כך צריך להיות גם אצלכם. מצב כזה מושג רק בעבודה קשה, אחרי שחזרתם עליו פעמים רבות. אין קיצורי דרך. צריך פשוט לעשות!

עוד מילה קטנה לפני סיום. אנחנו בטוחים הרבה פעמים שקיבלנו החלטה בנושא מסוים. אבל החלטה אינה בעלת ערך כלשהוא אם אינה מלווה בפעולה שתסייע לקידום ההחלטה. אין שום ערך להחליט שאנחנו בדיאטה, או שאנחנו מחפשים עבודה אחרת, או כל דבר אחר, אם איננו עושים כלום בעניין. לכן, אני מציע לכם לקבל החלטה אמיתית, ולקדם את הבריאות שלכם דרך הספורט- זה ישפיע על הכל...


אלי שחף
משפר איכות חיים.
לאחר מהפך בריאותי במהלכו הפך לרץ מרתונים, הפך למנטור למוטיבציה ועזרה עצמית, מרצה ובעליה של "הרגלים מנצחים"- השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
דף הבית: http://articleslanding.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב