דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרכים להתגבר על הקושי בפעילות גופנית למנסים להוריד במשקל 

מאת    [ 21/07/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 1829 פעמים ]

במאמרים קודמים כבר דיברתי על נושא ההתמודדות עם הקושי בלהביא את עצמנו לצאת ולהתאמן. אנו נתקלים בקשיים מן הרגע הראשון, ורובנו נוטים להפסיק.

הנה מספר שיטות להתמודדות עם הקושי בפעילות גופנית למתחילים. אני מציע לכם לנסות שיטות שונות ולהחליט בעצמכם מה עובד עבורכם. כל השיטות עליהן אני ממליץ עובדות עבורי, אם כי אני לא משתמש בכולן באופן קבוע. אגב, הריצה/הדיווש/השחיה וכו' נעשים קלים ככל שאתם מתחזקים. שנסו מותניים ותעברו את זה, אח"כ זה כבר הרבה יותר קל.

1. חלק את המסלול לסגמנטים קצרים, ורוץ כל פעם קטע אחד. נניח שאנו רצים 5 ק"מ. חלק את המסלול בראשך ל-5 קטעים בני קילומטר אחד. סמן מראש היכן עוברת כל נקודה (אגב, ניתן למדוד את זה בקלות בבית עם google earth), כך שלפני היציאה תדע שק"מ מספר 1 מסתיים בצומת הרחובות X, וכו'. במהלך הפעילות, רכז את הפוקוס שלך בהשגת המטרה הקטנה, של ריצת קילומטר בודד. זה לא אמור להיות קשה, נכון? לאחר שסיימת אותו, חזור שוב על הפעולה בקילומטר הבא. אתה רק צריך להגיע לנקודה Y, זה הכל... וחוזר חלילה. הרבה יותר קל לנו להתמודד עם משימות קטנות וקלות להשגה מאשר עם אחת.

2. בנקודה קשה במסלול, נסו להתרכז תוך כדי תנועה. אל תעצרו. דמיינו את עצמכם עומדים מול טלוויזיה גדולה המקרינה סרט שבו נראים אנשים רצים, והמסך מרצד. קחו שלט רחוק (בדמיון, כן?) וכבו את הטלוויזיה. מיד כשהיא מוחשכת והתמונה נעלמת, הדליקו אותה שוב, כאילו עשיתם restart. התמונה חוזרת למסך, והפעם היא ברורה. צאו מתוך המחשבה, וחזרו לרוץ מתוך תחושה שעשיתם restart לעצמכם. כוחות חדשים ממלאים את גופכם, ואתם מזנקים קדימה. הטכניקה הזו דורשת מעט אימון, אבל היא עובדת.

3. דמיין את הסיום. דמיין במהלך הריצה איך אתה מסיים בנקודה שקבעת מראש, ותחושה טובה ממלאת את גופך. דמיין איך אתה גומא את המרחק בקלילות. אגב, כשתתחזק ותכנס לכושר טוב, חלקים גדולים מהריצה יעברו במעין מצב לו אני קורא "מוד שיוט". אתה מרגיש שתוכל לרוץ לנצח, ואתה חזק ברמה שלא האמנת שתגיע אליה אי פעם. זו תחושה אדירה. גם אתה תגיע לשם, רק טפס מעל הגבעה הקטנה של ההתחלה.

4. לא בזמן הריצה, אלא דווקא בזמן המנוחה בבית, הכנסו לפורומים של רצים, האזינו לדיסקים ופודקאסטים בנושא. אתם תרגישו חלק מחבורה מובחרת ומנצחת, מושא לקנאה. כשאנשים אומרים לכם שאתם מטורפים, תדעו שאתם עושים דבר נכון. הרבה פעמים במהלך ריצות אני מעודד את עצמי בכל הסיפורים ששמעתי, ובקטעי הזיכרונות ממרתונים, בהם הצלחתי להתגבר על קשיים. זה נותן דלק לימים הקשים.


אלי שחף
משפר איכות חיים.
לאחר מהפך בריאותי במהלכו הפך לרץ מרתונים, הפך למנטור למוטיבציה ועזרה עצמית, מרצה ובעליה של "הרגלים מנצחים"- השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
דף הבית: http://articleslanding.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב