דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה צריך מאמן לבריאות ?? 

מאת    [ 21/07/2011 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 2489 פעמים ]

                                    למה צריך מאמן לבריאות ??

 

                        מעט:  נעמי גינת - מאמנת בריאות ואיכות חיים  

 

   התחלתי דיאטה, הפסקתי לשתות ואכלתי ממש מעט. תוך שבועיים איבדתי 14  יום"...(הקומיקאי ג'ו לואיס)

 

אימון לבריאות מכוון לעשיית שינויים באורח החיים , במטרה לאמץ התנהלות חדשה, המביאה לשיפור המראה, החיוניות, המדדים הבריאותיים ; וזאת תוך הגעה לאיזון והפחתת המתח.

למרות שפע המידע הזמין והברור שיש לרשותנו , קיים אצל רובנו - פער בין הידע וההבנה לבין ההתנהלות האישית היומיומית ; הפער בין "לרצות" לבין "לעשות", ועוד להתמיד בעשייה הזאת ...

 

כך למשל, ידוע לכל שהימנעות מעישון- עדיפה בהרבה, ושההרגל לעשן פוגע

במעשן בהיבט הבריאותי, הכלכלי והחברתי . למרות זאת -  טרם נכחד הרגל העישון, ומעשנים חדשים מצטרפים למעגל ההתמכרות מידי יום...  הטפות-מוסר, איומים מפחידים  ואפילו סנקציות הננקטות כלפי המעשנים - לא מביאות לשינוי בהתנהגותם, ואף להיפך.

ועוד :

במציאות- כולנו עדים לעלייה התלולה במספר האנשים הסובלים מעודף משקל, שסובלים ממחלות המושפעות מתזונה לוקה ומחוסר פעילות-גופנית, שהם בעלי הרגלים מזיקים, שאינם מקפידים על קיום ההנחיות שקבלו מהצוות הרפואי, ועוד . עפי"ר- נדחקת הבריאות לתחתית הרשימה, ביחס לתחומי-חיים אחרים כמו : עבודה וקריירה , הורות או זוגיות ; ובאמרה  "העיקר הבריאות" אנו נזכרים רק כשבריאותנו מתרופפת כבר...

הניסיון המצטבר מראה שמרבית  הסובלים מעודף משקל - מביעים רצון חזק לגבי התוצאה שהיו רוצים להפיק , אך הרבה פחות נכונות  ביחס לדרך המאתגרת שיש לעבור. ההיסטוריה האישית שלהם מלמדת על ניסיונות אחדים, במיגוון שיטות , שתוצאתן ה-"אקורדיאון" המוכר של התרחבות והתכווצות מידות הגוף...

 

 מכאן, שהבעיה איננה  מחסור בידע או אי-הבנה של ההשלכות, אלא הקושי המנטאלי לשנות ולהתמיד בשינוי ; לתחזק את המוטיבציה שנותנת 'הצדקה' לקושי שבוויתורים!

 

כל מי שנסה אי-פעם להכניס שינוי משמעותי באורחות חייו, מכיר את הכלל :

ההתמדה  מאתגרת יותר מההתנעה (של התהליך).

 כדי להצליח להגיע לתוצאות ולשמר אותן - צריך כל אחד להכיר את המניעים ואת המעכבים הספציפיים ,המשפיעים על התנהלותו, ולהתחבר לכוחות-הפנימיים שלו.

האימון לבריאות מתמקד בדרך ולא רק בתוצאות :. במודעות עצמית , בחיזוק המוכנות לשינוי, בתכנון הפעולות  ובחתירה הנחושה והעקבית ליעדים ; שרק היא יכולה להבטיח הנאה מההישגים לאורך זמן.

הסטרס (מתח-לחץ) המאפיין את חייהם של רבים בחברה המודרנית- לא רק  פוגם בבריאות ובתוחלת-החיים ; אלא שפגיעתו אנושה בתחושת הרווחה , במערכות היחסים החשובות  ובהנאה מהחיים בהווה (ב- WELL-BEING).. למרות זאת-  מרבית הסובלים ממנו אינם פועלים בדרך יזומה ונחושה להפחתתו ,לפני שמתקבלת בחייהם "אזעקה" בצורת בגידה וגירושין, אירוע מוחי או לבבי וכיוצ"ב.

בניגוד ל"יועצים" המקצועיים , כמו: דיאטניות, רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים...- אשר "לוקחים עלינו אחריות", מטיפים לנו ומדריכים אותנו מעמדה של ביקורתיות והאשמה, (אף שלא תמיד מהווים בעצמם דוגמא לחיקוי...) ,

הרי שהמאמן הבריאותי מתייחס ללקוח שלו בראייה הוליסטית, תוך הקשבה אמפטית ולא שיפוטית . ביחד הם לומדים מהם  המניעים ומהם המחסומים המעכבים אותו מלהתחייב לשינוי ; פועלים  לחיזוק  הביטחון ביכולתו של הלקוח לעשות את השינוי;  ובונים תכנית- פעולה ומעקב מפורטת לביצועו ולשימור הישגיו.  בתהליך ההשתנות – עומד המאמן לרשות הלקוח שלו בזמינות מירבית, מחזק אותו ומקנה לו  כלים  מעשיים מגוונים להתמודדות עם האתגרים שנטל על עצמו.

לסיכום : אימון לבריאות משנה דפוסי-התנהגות ודפוסי-חשיבה. הוא מעצים את תחושת-המסוגלות ומקנה כלים ומיומנויות להפיכת הרצון להישג בר-מימוש , שתוצאותיו תישמרנה  לאורך זמן.   הצלחה בהגשמת יעדים בריאותיים- תורמת גם להצלחה בתחומים נוספים.

השקעה באימון שכזה – מונעת הידרדרות  למצבי תחלואה קשים, תורמת לדימוי ולביטחון העצמי  , ומשפרת את איכות-החיים.

 

 

 

 

 

 

נעמי גינת - מאמנת לבריאות     מאמנת תעסוקתית         יועצת חינוכית,         מאמנת לזוגיות


               http://www.naomiginat.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב