דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה לרכב וביטוח מקיף לרכב - כיסוי, עלות ועוד 

מאת    [ 19/07/2011 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2277 פעמים ]

 

נושא תאונות הדרכים עלה בשנים האחרונות לתודעה, פרסומות בטלוויזיה, תשדירים ברדיו של גלגל"צ, אכיפה מוגברת של משטרת ישראל, מצלמות תנועה משוכללות, סלילת כבישים חדשים, ומה לא, אך הדרך לפתרון כולל עדיין רחוקה מהשגה, ולצער כולנו עדיין מדובר על כמות אדירה של פצועים והרוגים מדי חודש. ביטוח רכב נועד לפחות להרגיע אתכם כך שתדעו שדואגים לכם מהבחינה הכלכלית למקרה שתהיו מעורבים בתאונת דרכים הן מבחינת הנזק הפיסי והן הרכוש.

בראש הפירמידה של ביטוח רכב מתנוסס בגאון ביטוח חובה לרכב שמטרתו לכסות מעורבים בתאונת דרכים בין אם מדובר בהולכי רגל, נוסעי הרכב או נהג הרכב בגין נזקי גוף ונפש. כל ההוצאות הרפואיות במידה וידרשו כמו אשפוז בבית חולים, טיפול רפואי, ניתוח, ימי מחלה, שיקום ועוד יכוסו על ידי חברת הביטוח המבטחת. כמו כן ביטוח חובה לרכב מכסה תביעות פיצוי בגין כאב וסבל ואובדן כושר השתכרות עתידית.

ולא מדובר פה בביטוח וולונטארי אלא בביטוח חובה על פי חוק, כל בעל רכב מנועי מחויב ברכישת ביטוח חובה לרכב, אסור לנהוג ללא ביטוח חובה לרכב תקף, במידה ותעשו כך אתם פורעי חוק וחושפים עצמכם לסיכון כלכלי עצום.

ביטוח חובה לרכב בפרט וביטוח רכב בכלל נעשה מבוטח כאמור על ידי חברות הביטוח השונות, אם בעבר היה מדובר בתעריף אחיד של ביטוח חובה לרכב, הרפורמה בשוק ביטוח רכב הגבירה את התחרות, יצרה שוק חופשי וחברות הביטוח החלו להתחרות ביניהן ולהציע תעריפי ביטוח שונים בהתאם לנתוני הרכב והנהג.

חברות הביטוח קובעות את התעריפים תוך כדי הסתמכות על מאגר מידע שמאיר את עיניהם לגבי תביעות עבר, כמו כן נשקלים ותק הנהג, גילו, סוג הרכב, נפח המנוע ועוד. וניתן למצוא הפרשים יחסית גדולים בין חברת ביטוח אחת לשנייה היות וכל אחת משקללת באופן שונה את הסיכון מבחינתה.

הכל פה עניין של סיכון כלכלי, חברות הביטוח רוצות לבטח עצמן ולכן גובות תעריף יקר יותר מנהגים צעירים שנוטים להיות מעורבים יותר בתאונת דרכים ביחס לאחוזם באוכלוסיה. כמו כן נהגים זהירים ללא היסטוריה של תביעות קודמות עם ותק על הכביש יזכו לתנאים מועדפים ולהנחות.

התעריפים של ביטוח חובה לרכב שונים אך התנאים נשארו זהים כבעבר לכן מלאכת ההשוואה קלה ביותר, כל שנותר הוא רק להשוות את גובה התעריפים, ולעזרתכם משרד האוצר העמיד באתר הבית, מחשבון ביטוח חובה לרכב, עליכם רק להזין את הנתונים המבוקשים ולקבל מיידית הצעות מחיר ממגוון חברות הביטוח, ישירות דרך האינטרנט.

מעבר לביטוח חובה לרכב כולל ענף ביטוח רכב ביטוחים נוספים שהכולל ביותר ביניהם הינו ביטוח מקיף לרכב, ביטוח רכב זה מכסה נזקי רכוש שהתרחשו בעת מעורבות בתאונת דרכים, ושאר מקרים כפי שמוגדרים בפוליסת הביטוח. באפשרותכם להחיל ביטוח מקיף לרכב על מקרי גניבה, שריפה, אסונות טבע, השחתה ועוד, וככל שפוליסת ביטוח מקיף לרכב תהיה כוללת יותר כך התעריף הינו גבוה יותר.

חברות הביטוח קובעות תעריפים בגין ביטוח מקיף לרכב בהתאם לקריטריונים בדומה לביטוח חובה, נלקחים בחשבון סוג הרכב, שוויו, גיל הנהג, ותק על הכביש, תביעות קודמות ועוד, במקרה של ביטוח מקיף לרכב לא רק התעריפים שונים מחברת ביטוח אחת לשנייה אלא גם התנאים והכיסויים, לכן עליכם להשוות בקפידה בין הפוליסות ביטוח השונות.

 

אריק משה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב