דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשוב הכפול 

מאת    [ 30/09/2007 ]

מילים במאמר: 311   [ נצפה 4653 פעמים ]

שיפור השרות ללקוח באמצעות המשוב הכפול

העולם העסקי של היום מאופיין בתזזיתיות שרק הולכת ומתגברת בכל תחומי הפעילות האפשריים. על פי ניתוח של קבוצת המחקר "גרטנר" מיום ה 9 באפריל 2006, "תהליך המעבר מעולם אנלוגי לעולם דיגיטאלי, אשר הביא לתלות הדדית ההולכת וגדלה בין טכנולוגיה, עסקים וחברה מביא למצב של לא פחות מאשר "טורנדו בלתי ניתן לעצירה", אשר משפיע בצורך מכרעת על הפעילות העסקית. בכל ארגון שהוא".
בעולם שכזה חייב הארגון, יותר מאי פעם, להיות מצויד בחיישנים המתאימים לסביבתו העסקית. אחד התחומים המרכזיים בהם נדרשת יכולת זו הוא השרות ללקוח. מידע זמין ומקיף אודות האופן שבו תופס הלקוח את הארגון , מסייע לארגון לחוש את הסביבה בה נמצאים ופועלים מוצריו, להעריך חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות (SWOT) ולסייע למקבלי החלטות בארגון בקבלת החלטות מושכלות.
איסוף משוב מלקוחות הוא הליך שגרתי בארגונים רבים. המודל המשולב שלנו הולך צעד נוסף מעבר לכך. מחקרים עדכניים רבים מלמדים על כך שביעות רצון עובדי מערך השרות בארגון הוא גורם מפתח להשגת שביעות רצון ונאמנות לקוחות. לאור זה פותח מודל המשוב הכפול לניטור ובקרה שוטפים של תחושות הלקוחות ועובדי השרות בארגון.

השילוב בין תוצאות המשוב האישי של ניציג השרות לבין ממצאי חוות דעת לקוחות אודות אותו נציג עצמו מהווה מקור מידע בעל ערך אמיתי לארגון בבואו לערוך שיפורים ביכולות השרות שלו. יחד עם זאת, לא פעם קשה להגיע לשילוב ממצאים ברמת הנציג עצמו, שכן מדובר בצורך להשיג מספר משובים רב ביותר בכל פרק זמן נתון (חודש, רבעון וכד'). במקרים כאלה ישנה אפשרות "להוריד רזולוציה" לרמת הצוות או היחידה הארגונית. גם מידע זה הוא בעל חשיבות יישומית רבה ואין לוותר עליו בבחינת "הכל או לא כלום".
הביצוע המעשי של מעגלי המשוב יכול להתבצע באופן שוטף - עוקב לכל אינטראקצית לקוח-ארגון, או תקופתית. הכל על פי החלטת הארגון ומה שחשוב יותר, על פי יכולתו המעשית לעשות שימוש של ממש בממצאי המשובים. שימוש כזה מעניק תוקף נראה (Face Validity)לתהליך כולו ומעודד את כל המעורבים בו להמשיך ולקחת בו חלק פעיל ומהימן.


פסיכולוג ארגוני/חברתי בעל תואר MA מאוניברסיטת בר אילן, עם נסיון רב במגוון חברות וארגונים ציבוריים ופרטיים.
תחומי המומחיות העיקריים שלי הם איסוף מידע ממקורות שונים וניתוחו על מנת ליצר ממנו את התובנות המועילות ביותר לארגון ולמנהליו. על אלו ניתן למנות את תחומי הידע של הערכת עובדים במגוון שיטות, מדידת שביעות רצון עובדים, לקוחות וצרכנים (כולל במסגרת ISO), ביצוע משובים ארגוניים, פרוייקטים של Business Inteligence וכן סקרים מסוגים שונים. החל בסקרים פנים ארגוניים וכלה בסקרים שיווקיים וסקרי דעת קהל במגוון כלים ושיטות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב