דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי - מסחרור עסקי לשיפור בשורת הרווח 

מאת    [ 19/07/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2453 פעמים ]

הייעוץ העסקי הינו תחום אשר הולך ותופס תאוצה רבה בשנים האחרונות. עסקים רבים הבינו כי במקום לסבול לבד מירידת רווחים ומחוסר יכולת לחדש והתניע מחדש את העסק שלהם, הם יכולים לפנות לעזרת יועץ עסקי אשר בעזרת ידע בתחום, משאבים ורעיונות יוכל לעזור להם להחלץ מן הבוץ אליו נקלעו.

ייעוץ עסקי הוא אינו בתחום המותרות השמורים רק עבור חברות גדולות. הייעוץ העסקי עבר מזמן להיות נחלתם גם של הקטנים שבעסקים ושל המתחילים שבהם. החוכמה בפנייה אל ייעוץ עסקי היא בפנייה המקדימה תרופה למכה ואינה רק פנייה בעקבות משבר כלכלי.

ההגעה אל משבר כלכלי תהיה קשה יותר לחילוץ ולא פעם מעידה על ניהול כושל של העסק ואי תשומת לב למשברים פיננסים אשר כבר פקדו אותו בעבר. עם זאת מצב כלכלי קשה גם עשוי להגרם בעקבות טעות חמורה אשר יש לבדוק כיצד ניתן לתקנה באופן מיידי.

משבר עסקי

נראה כי כל בעלי העסקים התכוונו להצליח כשפתחו את העסק שלהם. הם התחילו עם המון רצון טוב, שאיפות להצלחה וגם דרכים להגיע אליה. עם זאת, החיים הרי אינם מתוכננים וכל עסק חוטף מכות קטנות או גדולות משלו אשר לעיתים נראה כי הן אינן בשליטת בעליו.

מכות אלו עשויות לגרום לשבירה אצל בעל העסק ומחשבות שניות אודות סיבת פתיחתו מלכתחילה. במצב הזה עסקים רבים פונים לעזרתו של יועץ עסקי או ייעוץ ארגוני. יש לציין כי היועץ העסקי בוחן טרם תחילת העבודה את העסק ואת היכולת לחלצו מן המשבר. לא לכל עסק אפשר לעזור.

מקרים בהם קשה לעזור לעסק כלשהו הם מקרים בהם המוצר אשר העסק מספק פגום מבחינה כלשהי. בנוסף לכך, מקרים אלו מחמירים כשמנהלו ובעליו של העסק אינם לוקחים עוד אחריות אמיתית עליו וגרוע מכך, אף אינם מודים בהרמת ידיים זו.

ייעוץ עסקי אינו מטה קסם

ישנם עסקים אשר ממתינים אל הקוסם אשר יחלץ אותם מן הבוץ אליו הם נקלעו. לצערם הרב אפשרות זו אינה קיימת כלל. היועץ העסקי אכן יכול לעזור להם רבות, אך האחריות על העסק ועל ההיחלצות מן המשבר נמצאת תמיד על כתפיו של בעל העסק.

בעל עסק אשר פרק אחריות זו והשליך אותה אל היועץ העסקי, הרי שגם אם זה יציל את העסק, בעליו לא יצליח לשמור על הצלחה זו בהמשך העבודה. על בעל העסק לרצות לצאת מן המשבר. הדבר דומה לאדם אשר נפל לדיכאון. כדי לצאת ממצב זה עליו לרצות בשינוי, ולא שום פסיכולוג או מטפל יוכל באמת לעזור לו.

מה עושים ביעוץ עסקי ?

היועץ העסקי יבחן קודם כל את העסק על כל פרטיו, מרכיביו ועובדיו תוך כדי כוונה להבין את מהות המשבר אשר פקד את העסק. היועץ העסקי יבחן את המוצרים אשר מוכר העסק, את טיבם, את שוק הלקוחות של העסק ואת חשבון הבנק שלו. לאחר מכן, יאבחן היועץ את בעלי העסק ודרכיהם לניהולו.

בשלב הבא יבנה היועץ העסקי תוכנית עסקית אשר מותאמת להבראתו של העסק המדובר. מטרתה של התוכנית העסקית היא להחלץ מן הסחרור אשר פקד את העסק וליצור שיפור בשורת הרווח. היועץ העסקי ילווה את העסק בתהליך זה עד אשר אכן יראה השיפור המיוחל.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב