דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוכנות לכיתה א 

מאת    [ 18/07/2011 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2816 פעמים ]

עומד להסתיים לו "החופש הגדול" וההתרגשות בשיאה. הילד הקטן שלנו, זה שאך נולד, כבר הולך לכיתה א , ושאלת מיליון הדולר: האם הילד שלנו מוכן להתחיל את חייו במסגרת בית הספר?

בעצם כיצד נוכל לדעת, מה היא אותה "מוכנות" עליה מדברים מורים והורים?
האם הילד מוכן למשימה זו שתלווה אותו למעשה עד גיל 18 לכשיסיים את לימודיו בתיכון?
הצפייה שלנו כהורים היא שהילד שלנו יהיה לומד עצמאי, אחראי, שיהיה מסוגל לדחות סיפוקים, שיוכל לעמוד בחוקים ובכללים הנדרשים, שיהיה מסוגל לשתף פעולה עם המורה וחבריו לכיתה ועוד.... להורים יש חלק נכבד באחריות לפיתוח הכישורים הללו.

הילד שהולך לכיתה א פיתח אותם בזכות ההתנסויות שלו עד היום במסגרות שהיה בהם -בבית, בגן, אצל חברים.... מידת ההתנסויות תקבע את ההרגלים וההתנהגויות שלו.

לדוגמא: האם אפשרנו לילד ללמוד מה היא אחריות? מה קורה כשלא לוקחים אחריות?כמו ההגעה בזמן לגן, התמודדות עם צעצוע שנשבר, כמו מציאת חפציו שהלכו לאיבוד. אם וויתרנו לילד בכל פעם שהפר חוק זה או אחר בבית כמו, לא לטפס על הספה עם נעליים, כמו לחגור את חגורת הבטיחות סביר להניח שכל אלו יהיו חוקים שלא יכבד ויהיה כרוך במאבק.אך גרוע מכך יהיה אם יחשוב שהוא מעבר לכל חוק.

לילד כזה יהיה מאד קשה להשתלב במסגרות כמו כיתה א.
תגובת ההורים להתנהגות היא זו שקובעת על פי רוב את מסקנות הילד לאותה העת ואולי לעתיד.
ההורים הינם המאמנים של הילדים שלהם ואני מאמינה שבכל שלבניתן לאמן להתנהגות ולהרגליםאחרים.
האדם, הילד, הוא ייצור חברתי שמטרתו הראשונה בכיתה א היא להשתלב ולהיכנס מהר ככל האפשר למעגל החברתי.
זוהי מוכנות לכיתה א. היכולת להשתלב ולעמוד בנורמות המקובלות.
הגישה האדלריאנית היא גישה אופטימית ומדברת על מעגל התנהגויות. שינוי התגובה של ההורה יכול להביא לשינוי בהתנהגותו של הילד.דיבורים והטפות המוסר ובמקרה הרע עונשים ופרסים אולי ישנו התנהגות בטווח הקצר אך לך בטווח הארוך.
התגובה המתאימה להתנהגות מותאמת בדרך כלל לערכים ולציפיות של ההורה אותם הוא צריך לברר לעצמו.

ידע ניתן לרכוש בדרכים שונות: ספרים כתבות בעיתון, הרצאות, תוכניות טלוויזיה בהדרכת הורים ואימון משפחתי פרטני.

לפנינו דוגמא למעגליות בהתנהגות הורה ילד.

התנהגות הילד                 >  תגובת ההורה          >    מסקנת הילד               >     תגובת הילד

 (א)  הילד שבר משחק          האם קונה אחר                אפשר לשבור                    אי שמירה על רכוש  וציפייה למשחק חדש.

 (ב)    הילד שבר               כרגע אין אחר במקומו         אם לא אשמור לא יהיה לי      שמירה על המשחק

 שתהיה שנה טובה ומוצלחת לנו ולילדים הצעירים המתחילים את צעדם הראשון בבית הספר.

 

שרה נייס, הדרכת הורים 20 שנים, בשנים האחרונות אני מאמנת משפחתית ומרצה להורים. שנים רבות של ידע וניסיון אישי ומקצועי שרכשתי יחד עם אמונה מלאה בגישה האדלריאנית, מאפשרים לי להעניק לכל משפחה את המתנה הגדולה מכולן - בנייה והעצמת המשפחה - הורות מאושרת. אימון משפחתי מתאים גם למשפחות חד-הוריות, סבים וסבתות, זוגות שעומדים ללדת ולהיות הורים לראשונה. אימון משפחתי שהופך חיכוכים לחיוכים, פרטים נוספים   http://www.snaiss.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב