דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זכויות בני נוער עובדים בחופש הגדול 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3893 פעמים ]

רבים הם בני הנוער אשר בוחרים לנצל את ימי חופשת הקיץ לשם עבודה זמנית בתחומי שונים ולשם חסכון סכום כסף מכך. בני נוער אלו לעיתים מועסקים כשכירים בפעם הראשונה בחייהם ושמחים מאוד על שמישהו בחר להעסיק אותם בכלל, בהיותם חסרי כל ניסיון תעסוקתי.

לרוב הם אינם בקיאים כלל בזכויותיהם המעוגנות בחוק ואינם מכירים דיני עבודה. לכן הם לא פעם מנוצלים על ידי מעסיקים שרלטנים אשר מעבידים אותם בניגוד לחוק.משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. לשם כך, פרסם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה חוקים ותקנות בהעסקה חוקית של בני נוער.

כל החוקים והתקנות הללו נמצאים על גבי רשת האינטרנט וקל מאוד לאתרם. כל נער או נערה יכולים לעיין בהם טרם כניסתם אל העבודה החדשה וכך להיות בטוחים כי הם מקבלים בדיוק את התמורה הנכונה והחוקית עבור העבודה הקשה שהם עומדים לבצע בחופשת הקיץ.

גיל העסקה ושכר מינימום

גיל ההעסקה המינימלי הינו 14 שנה, אסור למעסיק להעסיק כל נער או נערה מתחת לגיל זה. בני נוער בגיל שבין 14 ל- 15 שנים יכולים להיות מועסקים בעבודות קלות תוך כדי וודאות כי אלו אינן מזיקות או עשויות לפגוע בהתפתחותם הגופנית.

שכר מינימום לנוער הינו משתנה בשנה לשנה ויש לבדוק אותו בטבלאות השכר לנוער אשר מפרסם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. נתונים אלו מופיעים גם באתר חברה מנהל ונוער. שכר המינימום משתנה לפי גילאי בני הנוער. על בני הנוער לקבל שכר גם עבור תקופת התלמדות, ימי הכנה, ישבות והשתלמויות.

שעות עבודה, הפסקות ועבודת לילה

בני נוער יכולים להיות מועסקים רק עד 8 שעות ביום ועד 40 שעות בשבוע אחד. נוער מעל גיל 16 יכול להיות מועסק עד 9 שעות ביום אך לא יותר מ – 40 שעות שבועיות. אסור בכל צורה שהיא להעסיק בני נוער בימי מנוחה או בשעות נוספות.

לבני נוער עובדים מגיעה הפסקה בת 45 דקות לאחר 6 שעות עבודה (ההפסקה הינה לרוב על חשבונו של העובד). בני נוער מתחת לגיל 16 לא יכולים להית מועסקים בשעות 20:00 בערב ל- 8:00 בבוקר. בני נוער בגילאי 16 עד 18 שנים לא יכולים להיות מועסקים בין השעות 22:00 בלילה ל- 6:00 בבוקר.

נסיעות, דמי הבראה ופנקס עבודה

חובת המעסיק היא בתשלום החזרי נסיעה לבני הנוער העובדים אצלו. החזרי נסיעה אלו עומדים על סך מסויים המשתנה משנה לשנה וניתן לבדיקה באתר משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה או באתר מנהל חברה ונוער. כל נער או נערה הרוצים לעבוד בחופשה חייבים להוציא פנקס עבודה.

פנקס זה ניתן להוציא בקלות בכל לשכות התעסוקה והוא ניתן ללא כל תשלום מצד בני הנוער. כדי לקבל את פנקס העבודה על בני הנוער להביא עימם ללשכת התעסוקה את תעודת הזהות שלהם, אישור מרופא המשפחה כי בריאותם תקינה וכי הם כשירים לעבודה ושתי תמונות פספורט.

לפי החוק על פנקס העבודה להשאר כל העת במקום עבודתם של הנער או הנערה. בנוסף לכך על המעביד לשלם לבני הנוער דמי הבראה כמפורש בחוק. באתר חברה, מנהל ונוער מפורסמים טלפונים לבירורי זכויות העובד ומדריך לבני נוער עובדים. יש לציין כי כל הנאמר במאמר זה הינו בגדר של המלצה בלבד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב