דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם אתם אוהבים את עצמכם או את האחרים? 

מאת    [ 16/07/2011 ]

מילים במאמר: 623   [ נצפה 2713 פעמים ]

בחנו את עצמכם - האם אתם אוהבים את עצמכם או את האחרים? / מאת יואב ברנזון

 

 

לאהוב את האחרים

 

לאהוב מישהו אחר ולקבל אותו באמת פירושו ללכת בדרך שלו. להיות שם בשבילו. לוותר על עצמך אם צריך כדי שהוא יהנה. לפרגן לו ולרצות שיהיה לו טוב.

 

אהבת האחר מחייבת אותנו להקטין ולמזער את האגו שלנו, את הצדק שלנו, את העקרונות שלנו. באהבת האחר, האחר הוא העיקר ולא אנחנו, הדעות שלנו או העקרונות שלנו. 

 

 

 

המשמעות של אהבת האחר

 

לאהוב מישהו אחר פירושו להקטין את עצמנו במידת מה כדי לאפשר לו מקום בחיינו, בעולמנו, במציאות שבה אנו חיים. לאהוב מישהו אחר פירושו להתחשב באחר על חשבון עצמנו.

 

המשמעות הפשוטה של אהבת האחר היא הצטמצמות, הצטמקות, הקטנה עצמית למען ולטובת מישהו אחר שחשוב לנו. לא מדובר במחיקה עצמית אבל בהקטנה עצמית ובצמצום של האני לטובת אני אחר, נוסף, לצידנו.

 

 

 

לאהוב את עצמכם

 

לאהוב את עצמנו פירושו להתעלם מאחרים ולהקשיב רק לעצמנו, למה נכון לנו, למה שמתאים לנו ולמה שאמיתי ושמרגיש נכון עבורנו. אהבה עצמית מחייבת סוג של התעלמות מאחרים וסוג של האדרה והעצמה של האני.

 

מי שרוצה לאהוב את עצמו חייב לתת לעצמו פידבק חיובי, להפסיק את הביקורת העצמית וההלקאה, את רגשות האשם ותחושת ה"לא בסדר" - ולהתחיל להגדיל ולהעצים את האגו, את העצמי, את האני הפרטי שלו.

   

 

 

המשמעות של אהבה עצמית

 

באהבה עצמית אנחנו מפסיקים להקשיב לאחרים, אנחנו מפסיקים לצמצם ולקטין את עצמנו למען אחרים ולטובתם, ובמקום זאת אנחנו מפנים את עיקר האנרגיה שלנו לטובת עצמנו.

 

אהבה עצמית מחייבת הגדלה של האגו, של הביטחון העצמי, של הדימוי העצמי ושל האני. במקביל, היא מכריחה אותנו פחות לייחס לאחרים משקל ומקום, פחות לרצות אותם והרבה יותר לרצות את עצמנו, היא מחייבת אותנו להגדיל את עצמנו במקום להקטין, להתעקש על מקומנו ולא לוותר על המרחב שאנו תופסים, על הדעות שלנו, על העקרונות שלנו, על הרצונות והצרכים שלנו. באהבה עצמית, הצרכים והרצונות הפרטיים שלנו הם שתופסים את המקום המרכזי בסדר העדיפויות שלנו.

 

 

וטיפ לסיום: אנשים שיודעים לאהוב אחרים ולא את עצמם הם אנשים שהרבה אנשים נוטים לאהוב אותם - חוץ מעצמם. לעומת זאת, אנשים שיודעים לאהוב את עצמם הם אנשים שאנשים אחרים נוטים להתחרות בהם, לקנא בהם ואפילו לשנוא אותם - אבל להם זה לא משנה כי הם אוהבים את עצמם.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב