דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין הורות מודרנית להורות הישנה ומה המחיר שהורים מודרניים משלמים? 

מאת    [ 16/07/2011 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 4397 פעמים ]

מהו ההבדל בין הורות מודרנית להורות הישנה ומה המחיר שהורים מודרניים משלמים? / מאת יואב ברנזון

 

 

הורות ישנה

 

הורות ישנה הייתה הורות ברורה והדדית: ההורים משקיעים בילדים בקטנותם ודואגים לכל מחסורם ובתמורה הילדים דואגים להורים בבגרותם ומלווים אותם לכל צרכיהם.

 

ההורות הישנה הייתה מבוססת על הדדיות, על משפחתיות, על כבוד להורים, על סמכות הורית, על המשפחה כמשמעות הראשונה והמרכזית של החיים, ועל העובדה שכל המהות ההורית הייתה לבנות משפחה, להביא ילדים ולהתברך בהם. 

 

 

 

הורות חדשה

 

ההורות החדשה היא מאוד שונה מההורות הישנה. הורים חדשים הם אנשים שחיים בעידן מודרני שבו למימוש העצמי - ולא למשפחה - יש חשיבות עליונה. המשמעות היא שרבים מההורים המודרניים מחשיבים את ערך המשפחה אבל אינם מוכנים שערך זה יבוא על חשבון המימוש העצמי וההגשמה העצמית שלהם.

 

התופעה הזאת אינה נחלתם של ההורים בלבד. גם הילדים המודרניים אינם הילדים של פעם כי כל השיח המודרני הוא חדשני ועכשווי והוא נוגע לרצון הפרט לממש ולהגשים את עצמו ואת חלומותיו. הילדים המודרניים חיים את החיים של עצמם, מגיעים לעצמאות במהירות שיא ובגילאים צעירים להפליא, מרוכזים בענייניהם ולא ממש בהורים, הרבה פחות זקוקים להורים בתור יד מכוונת או מתערבת, מסתדרים לבד ועל סמך שיקול הדעת שלהם, מתקיימים בכוחות עצמם וכובשים את העולם שלהם.

 

 

 

המחיר של ההורות המודרנית

 

המחיר של ההורות המודרנית בא לידי ביטוי כשהילדים מספיק גדולים. פתאום מתחוור להורים שהם אינם מרכז הבית והמשפחה, שכל הילדים מסודרים ומסתדרים בלעדיהם, שאף אחד לא באמת זקוק להם ושאם אין להם חיים מעבר למשפחה - אז אין להם חיים בכלל.

 

ההורים המודרניים מגלים מהר מאוד שהיחסים במשפחה המודרנית אינם מבוססים על הדדיות מלאה כמו פעם ושמוסד המשפחה המודרנית רחוק מאוד ממוסד המשפחה הישן. ההורים המודרניים מגלים שלילדים המודרניים חשוב להיות חופשיים ועצמאיים ולא תלותיים, חשוב להם לא לטפל בהורים כל חייהם, הם מעדיפים לדאוג להורים למסגרות סוציאליות כדי שהם עצמם יוכלו להמשיך ולממש את חייהם בחופשיות, לילדים המודרניים חשוב להתעסק בעניינים שלהם והם אינם מוכנים להקריב את החיים שלהם למען ההורים שלהם. 

   

 

 

עצמאות

 

יש הורים שבטוחים שאם הם מביאים ילדים אז הילדים ידאגו להם ויהיו איתם כל חייהם. הציפייה הזאת היא מיושנת ולא תואמת לאורח החיים המודרני העכשווי.

 

ילדים מודרניים יוצאים מהקן בגיל מוקדם, מצליחים מהר יותר, מסתדרים טוב יותר מבעבר, הופכים עצמאיים במהירות גדולה יותר והם חופשיים ומשוחררים יותר וצייתניים הרבה פחות מבעבר. ההורים המודרניים צריכים לדאוג לעצמם גם בזקנתם, להתכונן לשלב בו הילדים כבר גדולים מספיק ולבנות להם חיים חדשים ורעננים - אחרת הם ירגישו מיותרים בחייהם וכמו גלגל חמישי בחיי הילדים שלהם.

 

 

וטיפ לסיום: ההורות הישנה התאימה לעולם הישן, הצפוי, השקט והשבטי. כיום, ההורות השתנתה. היא הפכה להיות סוג של חוויה מוגבלת בזמן. אחרי שהילדים גדלים הקשר המשפחתי מתרופף בהדרגה והקשרים הפנים משפחתיים אינם עוד כפי שהיו. המשפחה המודרנית הופכת עצמאית יותר ולכן גם משוחררת יותר ושבטית פחות. 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב