דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין קשר של נתינה לקשר של קבלה? 

מאת    [ 16/07/2011 ]

מילים במאמר: 863   [ נצפה 3270 פעמים ]

מהו ההבדל בין קשר של נתינה לקשר של קבלה? / מאת יואב ברנזון

 

 

קשר של נתינה - אתם נותנים יותר ומקבלים פחות

 

בקשר של נתינה - אתם הצד הנותן. משמעות הדבר היא שאתם מתאמצים יותר עבור בן הזוג שלכם, אתם מעניקים יותר, מתפשרים יותר, מכילים יותר, מבינים יותר ותורמים יותר מבחינה מעשית וכלכלית.

 

הצד הנותן הוא תמיד בעל המאפיינים הבאים: הוא יותר מחוייב, יותר מעניק, יותר מתאמץ, יותר משקיע, יותר בוגר, יותר אחראי, יותר יציב, מוכן יותר להקריב את רצונותיו הילדותיים, לוקח אחריות, יוזם ופעיל יותר, פחות מרוכז בעצמו אלא בצורכי הצד השני. 

 

 

 

קשר של קבלה - אתם מקבלים יותר ונותנים פחות

 

בקשר של קבלה - אתם הצד המקבל. משמעות הדבר היא שאתם רגילים שבן הזוג שלכם מתאמץ עבורכם, שבסוף הוא תמיד יעשה מה שאתם רוצים, שהוא "בא אליכם" ולא להיפך, שהוא זה שמבין אותכן, שהוא זה שיודע להתנצל, שהוא זה שאמור לגרום לכם להיות שמחים, שהוא זה שצריך להתאים את עצמו אליכם ולא להיפך.

 

הצד המקבל הוא בעל המאפיינים הבאים: הוא פאסיבי, ראש קטן, תלותי, לא אוהב להתאמץ, אינו מוכן להעניק ולתת מעצמו, מצפה מאחרים שיעניקו לו ויעצימו אותו, חושב על עצמו ולא על אחרים, תמיד מחפש לעצמו יותר, אינו מחוייב אף פעם לצד השני, תמיד חושב היכן הוא יוכל לקבל יותר, ניתן "לקנות" אותו בקלות בהצעה טובה יותר כי הוא מחפש לשדרג את עצמו ולקבל יותר מהחיים, והוא אינו אדם ערכי או מחוייב. 

 

 

 

הצד הנותן והצד המקבל

 

הצד הנותן מתאפיין בתכונות כמו חריצות, מוסר עבודה גבוה, עצמאות, יכולת השקעה, הערכה עצמית נמוכה והאדרת הצד השני, מוכנות לקורבנות אינסופיים למען הקשר, תפיסה של "עבד" או סנג'ר שמוכן לעבוד קשה בשביל אחרים, צניעות, פשטות, אחריות ומוכנות לעבודה קשה ומשפילה.

 

הצד המקבל מתאפיין בתכונות כמו פינוק, ילדותיות, אגואיסטיות, מרוכז בעצמו, אינו פתוח לקורבנות, עצלנות, העדפה של נוחיות, חוסר מוכנות לוותר על הצרכים שלו, אינו אוהב לתת כמו שהוא אוהב לקבל, גישה "מלכותית" ו"נסיכותית" לחיים שמבוססת על ההרגשה שהצד השני חייב לתת לי ולפנק אותי.  

   

 

 

האם אתם בקשר של נתינה או קבלה?

 

אם אתם אלה שסוחבים את הקשר הזוגי שלכם, אם אתם מממנים אותו, אם אתם אלה שמכילים את בני הזוג שלכם, אם אתם אלה שהולכים אחרי הגחמות שלהם, אם אתם אלה שדואגים להם ומצילים אותם, אם אתם אלה שעובדים קשה יותר ומרוויחים יותר, אם אתם אלה שתורמים יותר לקשר, אם אתם אלה שמוכנים להקריב את החלומות שלכם למען החלומות של בני הזוג שלכם - אתם הצד הנותן ואתם נמצאים בקשר של נתינה. הקשר מבוסס על ההסכמה שאתם תהיו אלה שתתנו ובני הזוג שלכם יהיו אלה שיקבלו. אתם אלה שבאתם כדי לתת מעצמכם ולדאוג לצד השני ואילו בני הזוג שלכם באו לקשר כדי לקבל, לקחת, לנצל ולהרוויח מכם כמה שיותר.

 

לעומת זאת, אם אתם אלה שנשענים על בני הזוג שלכם, אם אינכם יודעים לדאוג לעצמכם באמת, אם לא מימשתם את עצמכם עדיין, אם אינכם עצמאיים כלכלית, אם אינכם יודעים לדאוג לאחרים ובקושי לעצמכם, אם הציפייה שלכם היא שתמיד יבינו אותכם ויעניקו לכם בדיוק את מה שאתם רוצים, אם אינכם אוהבים אחרים אלא את עצמכם, אם אתם בטוחים שקשר זוגי מטרתו לדאוג שאתם תהיו מאושרים ולאו דווקא הצד השני, אם ברור לכם שבסופו של דבר מה שאתם תחליטו זה מה שיקרה בקשר הזוגי - אתם הצד המקבל ואתם נמצאים בקשר של קבלה. הקשר מבוסס על ההסכמה שאתם אלה שמגיע להם ואילו בני הזוג שלכם אמורים לספק את הצרכים והרצונות שלכם. אתם אלה שמעוניינים לקחת כמה שיותר ואילו בני הזוג שלכם באו כדי לתת לכם.

 

 

וטיפ לסיום: אם אתם בצד הנותן של הקשר הזוגי שלכם - אתם אנשים בוגרים, אחראיים ויציבים שיודעים גם לוותר על הצרכים שלכם לטובת אחרים. אם אתם בצד המקבל של הקשר הזוגי שלכם - אתם אנשים ילדותיים ואוגיאיסטיים שעומדים על הצרכים שלכם ואינכם מוכנים לוותר עליהם בשביל מישהו אחר.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב