דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש ב- NLP בטיפול בילדים 

מאת    [ 16/07/2011 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2685 פעמים ]

אחד התחומים החשובים בהם עוסקים מטפלים ב- NLP  וטכניקות עזר בדמיון מודרך, הוא הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער. הפרעת קשב וריכוז, או במונחה המקצועי ADD / ADHD , היא מצב בו ילד או בוגר מוסחים באופן קבוע על ידי הגירויים בסביבתם ואינם יכולים למתן את תשומת הלב לגירויים אחרים בשעת ההתרכזות בנושא ממוקד אחד. לדוגמה, קושי שחווים ילדים רבים בזמני לימודים בכיתה או התכוננות למבחן, כאשר דעתם מוסחת על ידי הקולות שבחוץ, פעולות חבריהם לכיתה או כל גירוי חיצוני שהוא, המפריע להם למקד את הקשבתם ותשומת ליבם בנושא הנלמד או במורה הכותב על הלוח. ילדים הניחנים בהפרעות מסוג זה מופנים לעיתים קרובות לאבחון ולטיפול בעזרת אמצעים תרופתיים. מטפלים ב- NLP  מזהים את התופעות הפרעות הקשב כפי שהן מופיעות אצל כל ילד באופן ספציפי לו, מסייעים לילד לפתח מיקוד וריכוז ומאפשרים לו לקבל כלים להתמודדות עם התופעה והשלכותיה. מטפלים רבים בשיטה מעידים כי הגיעו עם ילדים ומתבגרים, כמו גם בוגרים שאובחנו בשלב מאוחר יחסית בחייהם, לתוצאות מרחיקות לכת. ה- NLP  בעזרת הדמיון המודרך, מאפשר לזהות אצל המטופל אמונות מגבילות וכובלות לדפוסים מוכרים ולהתוות עבור עצמו דרך חדשה.

נושא חשוב נוסף בקרב מתבגרים ובני נוער, הוא הדימוי העצמי וגיבוש הזהות הבוגרת. מטפלים      ב- NLP  משתמשים בטכניקות השיטה על מנת לפתור בעיות כגון בטחון עצמי ירוד, חרדה, שינויים הורמונליים, קשיים תקשורתיים ובין- אישיים, מצבי רוח משתנים ותופעות מרד נעורים. השיטה מאפשרת את איתור שורשי התופעה והתמודדות עמה בכלי דמיון מודרך, מטאפורות ויצירת התניות חיוביות ומעצימות. השיטה מאפשרת להתמודד עם הקשיים והפחדים, להפיג מתחים וכעסים הנוטים כל כך להצטבר אצל ילדים הנכנסים לשלבי גיל ההתבגרות ולספק מרחב חדש של תקשורת עם הסביבה.

שיטת ה- NLP  יוצרת סביבה תומכת וחיובית לילדים העוברים תהליכי שינוי בסביבה הטבעית שלהם. היא ניתנת לשימוש ככלי עזר בזמני משבר משפחתיים מהקלים ביותר כגון מעבר דירה ועד לקשים ביותר כגון פרידת ההורים וההסתגלות לחיים בשני בתים נפרדים או בשעת התמודדות עם הורה או אח חולה בבית. השיטה מאפשרת לילד ולמתבגר לצמוח מתוך הקשיים ו"לחזור" תמיד אל מקום בטוח, בו הוא מוגן. היא מאפשרת לכל ילד ליצור לעצמו מציאות אידיאלית, סביבה עשירה וחיים מלאי הזדמנויות. זוהי למעשה דרכו של ילד לצעוד לעתיד כמבוגר מצליח, בטוח בעצמו ובר התמודדות עם סיטואציות קשות או בלתי צפויות.


GreenWeb כותבים על NLP, דמיון מודרך ועל קורס NLP . GreenWebכותבים על עוד מגוון נושאים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב