דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך למצוא קופירייטר שמבין בתחומך? 

מאת    [ 15/07/2011 ]

מילים במאמר: 631   [ נצפה 2170 פעמים ]

"כתבת כבר למוצרי  מזון?"  "עשית קופירייטינג   בתחום משכנתאות?" 
אז קודם כל, כן. (בחמש עשרה שנה מספיקים לא מעט...)  
אבל עד כמה זה באמת רלוונטי, לעבודת מיתוג או כתיבה שיווקית, אם יש לקופירייטר שלכם ניסיון ספציפי בתחום שלכם? 
זה חשוב? משמעותי? או שאולי בכלל יש בכך חיסרון כלשהו? 
מחפשים קופירייטר טוב לתהליך מיתוג ושיווק ומתלבטים לגבי ניסיונו בתחום הספציפי שלכם? בואו נבחן את הסוגיה הזו קצת לעומק: מהיכן שואב קופירייטר את ידיעותיו והבנתו בתחומי עיסוק זרים לו?

תחקור הלקוח: שאלות טובות  מבטיחות תשובות מצוינות 
מקור המידע הראשוני והחשוב ביותר הוא אתה, הלקוח. ראיון מקיף וממצה עם הלקוח, הכולל שאלות ממוקדות ובעלות עומק מחשבתי, הוא הבסיס החשוב ביותר לעבודת קופירייטינג.  
קופירייטר מקצועי עשוי להפתיע אותך עם שאלות שלא חשבת עליהן או שלא הערכת מספיק את משמעותן לגיבוש המסרים השיווקיים שלך. ניסיון בתחומים מגוונים של כתיבה שיווקית והבנה במיצוב ובגיבוש אסטרטגיות פרסומיות ובמיצוב הם חשובים מאין כמוהם לזיהוי היתרונות היחסיים שלך. 
לפעמים, בצעדי המיצוב הראשונים שלנו אנו קובעים את עתידנו ואת הצלחתנו. לקוח שלי, שכיר בתחום ההי-טק, יזם הקמת עסק להשכרת פינות שאנטי לאירועים, וחשב למצב אותו כ"שירותי השכרת פינות ישיבה." טעות. כך הוא למעשה עלול היה לאבד את המיקוד בקהל היעד המרכזי שלו: תחום האירועים הנערכים בבית (קהל אטרקטיבי הרבה יותר מהקהל שעשוי להתעניין בהשכרת פינות ישיבה או פינות שאנטי). כלומר הגדרת השירות הראשונית הייתה צרה ומגבילה, בעוד שהמוצר האמיתי היה גדול וחווייתי הרבה יותר. הצעתי לו להתחרות עם אולמות אירועים וחברות להפקת אירועים תוך קיום שת"פ עם חברות קייטרינג, עם הסלוגן: אירוע מנצח במגרש הביתי שלך. 
 
איסוף מידע ממקורות מגוונים: עולם ללא גבולות 
בעידן האינטרנט, אין גבול לכמות והיקף המידע שניתן להיחשף אליהם. צריך רק להצטייד בעיניים חדות וסקרניות ואצבעות שאוהבות לטייל על המקלדת. קופירייטר עורך מחקר ממקורות מידע שונים: רשת האינטרנט, ספרות מקצועית, מגזינים, ספרים ועוד. קופירייטר מנוסה ידע לדלות מידע רלוונטי, לבדוק את השוק התחרותי, לערוך השוואה עם המתחרים ? כל זאת במטרה לגבש ולחדד את היתרונות היחסיים שלך כבר בשלב מיצוב ומיתוג העסק. (ואגב, תמיד יש כאלה. אתה לא דומה לאף אחד אחר, וגם העסק שלך לא. צריך רק לדעת איך לבטא את זה במילים.)

מילות המפתח: פתיחה טובה 
כלי מילות המפתח של גוגל יכול לסייע רבות להתמצא בתחומך, "לפרוס זרועות" ולהגיע לתפוצה מקסימאלית אצל קהלי יעד קיימים וחדשים. קופירייטר מקצועי מנוסה בעשיית שימוש מיטבי ומדויק במילות המפתח ובשילובן בתכני, באופן שמצד אחד יקדם את האתר בגוגל, ומצד שני יגיש מידע מעניין ואיכותי לקהל היעד, יגביר את התנועתיות באתר ויעודד פניות ורכישות.

רואים רחוק רואים שקוף 
נכון שהכי קשה לכתוב על עצמך?...  הסיבה לכך פשוטה. בכתיבה טובה ומשכנעת, יש חשיבות לזווית הראייה. למידה של מרחק מהנושא. לפעמים, מקרוב רואים פחות טוב, גם כשהדברים נמצאים  ממש מתחת לאף... קופירייטר מקצועי מביא איתו זווית ראייה אחרת - חיצונית, נקייה וממוקדת.  
 
יותר זה פחות...  
באופן שיישמע אולי  פרדוקסאלי, היכרות רבה ומעמיקה עם נושא מסוים עלולה להוות חיסרון. כשאנחנו מכירים נושא מסוים לעומקו, אנחנו נוטים  לשכוח שקהל היעד אינו מצוי כמונו במידע ולהשמיט פרטים חשובים ובסיסיים הנדרשים להבנת הנושא. השליטה המלאה בנושא או תחום מסוים עלולה אף להפריע לנו לזהות ולהגדיר את יתרונותינו המרכזיים בעיני קהלי היעד. בבחינת מרוב עצים לא רואים את היער...   
כאן נכנס הקופירייטר לתמונה: בידיים של קופירייטר מנוסה, התכנים מעובדים נכון תוך הדגשה של העיקר והמיוחד והשמטה של הטפל, והמסרים מסוגננים באופן הברור ביותר והיצירתי והמושך ביותר גם יחד.

כתיבה היא כתיבה היא  כתיבה 
עמוס עוז כתב אלפי יצירות ספרותיות, ממסות ועד רומנים עבי כרס, בנושאים שונים ומגוונים. נחום היימן הלחין למעלה מאלף לחנים שונים שהפכו לנכסי צאן ברזל. איך הם יודעים להמציא את עצמם בכל פעם מחדש? 
היכולת להכיר ולגלות עולם חדש, תחומים ונופים חדשים, ולחצוב מתוכם אוצרות, היא חלק נפרד מן האמנות באשר היא.  
לסיכום: מחפש קופירייטר? ניסיון מגוון בתחומי כתיבה ורעיונאות שונים ? יעיד על מקצועיותו הרבה יותר מאשר ניסיון חד גוני בתחומים מעטים, ויבטיח גיבוש מסר יצירתי ומעניין, שידבר לקהל היעד שלך וישכנע אותו שאתה הדבר הכי טוב שקרה לו.  
 

סיגל (פלד) דריאל, מכשפה של מילים. רעיונאית, בעלת ותק רב בכתיבה שיווקית. כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים). מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לעצב מציאות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה. http://www.sigald.co.il dariel1@netvision.net.il 050-9426540



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב