דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נמלים! 

מאת    [ 15/07/2011 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 8832 פעמים ]

נמלים

יונתן זהבי 15.7.2011

נמלים אדומות

הנמלים האדומות ידועות בזה שהן עוקצות והעוקץ שלהן לא נעים ומגרד במשך כמה ימים. במקרה של נמלים אדומות כדאי לעשות הדברה מקצועית וכדאי גם לפנות לרופא בשביל תרופה נגד העקיצות. לטיפול מיידי בלי תרופות אפשר לשים חומץ על מקום העקיצה. שטיפת הבית עם אקונומיקה רגילה תעזור לדחות נמלים אדומות מלהיכנס אל תוך הבית. הנמלים האדות הן נמלים קטנות מאד וכמעט בלתי אפשרי לאטום את הבית מכניסתן בצורה יעילה. הפתרון הוא נקיון ועזרה של בעל מקצוע מתאים.

נמלות סוכר

קיימים כמה זנים של נמלות סוכר. הן באות בדרך כלל בקיץ ופולשות לתוך מבנים בחיפוש לאחר מזון ומים. הנמלים האלה קצת יוצתר גדולות מהנמלה האדומה ולכן איטום טוב יכול לעזור. במקרה של נמלים כאלה הכי חשוב הוא נקיון ואיטום נכון של אוכל. בית ששוטפים אותו (גם את החלונות) כמה פעמים בשבוע עם אקונומיקה כמעט בטוח ולא ייכנסו אליו נמלים כאלה. במקרים חוזרים כדאי לפנות למדביר נמלים בשביל הדברת נמלים .

נמלה מכונפת

נמלים כאלה בעלות כנפיים אוהבות להיכנס בלילה לתוך בתים דרך חלון פתוח. מספיק להשאיר חלון פתוח עם אור דלוק בחדר לכמה שעות ויכולות להיכנס מאות נמלים כאלה. שימוש ברשת יעיל מאד. הנמלים האלה הן לא תזוזתיות במיוחד כשהן לא מתעופפות. סגירת האור והשארת החלון פתוח יטפל בבעיה בדרך כלל. הנמלים האלה בדרך כלל אינם מטרד גדול בתוך מבנים אלה אם משאירים חלון פתוח בלי רשת בקיץ.

נמלה בונה (ראה נמלית סוכר)

נמלה ארגנטינאית (ראה נמלת סוכר)

נמלת בית/נמלת מדרכה (ראה נמלת סוכר)

הזנים האלה יאכלו פחות או יותר כל דבר שהן נתקלות בו - גם נמלים אחרות. הן אכן מטרד אבל בדרך כלל לא בעייתיות במיוחד. במקרים קשים במיוחד כדאי לפנות למדביר.

טרמיטים

סיוט. גם הטרמיטים וגם הצאצאים שלהם. מעט מאד מדבירים היודעים באמת לטפל בבעיית טרמיטים בצורה יעילה. ראו הוזהרתם - במקרה וגיליתם בעיית טרמיטים חפשו עזרה של בעל מקצוע מתאים. בונות את הקן שלהן בתוך עץ ומטילות שם את ביציהן. ידועות לשמצה בכך שיכולות להרוס מבני עץ שלמים ועצים עתיקים.

נמלת פרעה

נמלים מסוג אלה מהווים את עיקר בעיית הנמלים כמזיקים. בדומה לנמלת הסוכר הן אוכלות כל דבר הנקרא בדרכן. הבעייה איתן היא שהן כל כך קטנות שהן יודעות לזחול דרך כל חור או חריץ קטן וכאילו מגיעות וצצות במספרים גדולים משום מקום. יש פתרונות יעילים מאד כגון פתיונות, ריסוסים וגלים וחלקם גם ירוקים (טבעיים) כל שגם המטרד הזה אפשר לעצור.

 

האם נמלים הן מזיק?

יותר כן מ-לא. ברוב המקרים הן באמת מזיקות כאשר הן פולשות למבנים.

נמלים ידועות בכך שהן מסוגלות ממש לפלוש ולהשתלט על מבנה בתוך מספר דקות. קרבנות לאירועים כאלה יעידו שהן חסרות רחמים ומזיקות מאד. גם בגנים פרטיים של דירות ובתים וגם בחקלאות הנמלים מוכרות כמזיק. למרות שיש התנגדות רבה נגד שימוש מופרז בחומרי הדברה יש הרבה מקרים בהם נקיון אינו מספיק. שימוש מופרז גם אינו חוקי היום ועולם חמרי ההדברה עובר הרבה שינויים. מדביר שעושה הדברת נמלים עומד בתנאים מאד קפדנים ורוב המדבירים היום יודעים לעשות עבודה יעילה עם מינימום חומרים רעילים. קיימים בשוק גם חומרים אורגנים שעושים את העבודה.

 

טיפים :

נקיון.נקיון...ונקיון. הנמלים משאירות עקבות של פרמונים Phermones אשר בעזרת עקבות אלה הן מתמצאות. נקיון נכון לא רק ימנע מהנמלים להיכנס אליכם הבית בחיפש מזון אלה גם ימחק את העקבות שלהן. בית ששוטפים אותו עם אקונומיקה (גם מסביב לחלונות) נמחקים ממנו עקבות הפרמונים.

יונתן זהבי בנושא הדברת נמלים 15.7.2011 מאמר בנושא נמלים .


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב