דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בטריכוטילומניה 

מאת    [ 14/07/2011 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 4729 פעמים ]

מהי טריכוטילומניה

טריכוטילומניה מתארת הפרעה המאופיינת בתלישת שיער כפייתית. תלישת השיער מורגשת על ידי התולש כבלתי נשלטת.

המאפיינים  מאוד אינדווידואליים ומשתנים בים האנשים. מספר מקרי התלישה ביום, כמות השיער הנתלש והמיקום, משתנים בין תולש לתולש. רבים מהתולשים מתארים שהם עושים זאת לכאורה בהיסח הדעת, ומופתעים לראות את ערמת השיער שבמהרה מצטברת לצידם, גם אם ערימה כזו מופיעה מדי יום, או אפילו מספר פעמים ביום.

 מה מרגיש התולש

בשיחות עם אנשים הנוטים לתלוש את שערם, עולה שהם נוטים להתבייש בפעולת התלישה, מרגישים שהיא בזויה, שהיא שולטת בהם ןשאין להם שליטה עליה.

לצערנו, עקב כך הם פעמים רבות חווים דימוי עצמי נמוך. דימויים העצמי מושפע רבות משני דברים: העובדה שבמקום של התלישה נוצרות קרחות שהולכות וגדלות ככל שתולשים יותר. הדבר השני הוא העובדה העובדה שהם לא מצליחים להפסיק פעולה לא רצויה זו, והם מרגישים חלשים וחסרי שליטה עצמית.

רב האנשים בעלי תלישת שיער יומיומית, התרגלו לפעולה הזו עד שהפכה לתלישת שיערות כרונית. אפשר להגיד שהם ממש הופכים להיות "מומחים" בתלישת שיער, ויש להם יכולת להבחין בין השערות שדינם תלישה לבין שערות אחרות שאותם יבחרו שלא לתלוש. ה"יכולת" הזו משתכללת עם השנים, והם מרגישים פחות ופחות טוב כלפי עצמם.

טיפול בטריכוטילומניה

למרות המצוקה הגדולה בה נמצאים אנשים שתולשים את שיערם, בדרך כלל הם חוששים להגיע לטיפול בטריכוטילומניה, בעיקר בשל המבוכה שהם מצויים בה סביב הבעיה שלהם. חלקם אפילו לא מצליח בהתחלה להודות בפה מלא שמדובר בבעיה, ויש כאלו שאפילו חושבים שהם יכולים להפסיק מתי שהם יבחרו בזה.

אך כאשר הם כבר מגיעים לטיפול,  וחווים את ההטבה המשמעותית הראשונית בהיקף התלישות, הם מצליחים לראות את הרווח העצום שהם יכולים לקבל מטיפול בטריכוטילומניה, ומבינים שהם זקוקים לעזרה ושכדאי להם לקבל אותה. 

הפונים לטיפול בטריכוטילומניה מרוויחים גם דברים נוספים מעבר לשליטה בתלישות. הם נהנים מזמן איכות שמתפנה להם למשל בהתארגנות של הבוקר לפני היציאה מהבית, הם מרגישים טוב יותר כלפי עצמם ומחזירים לעצמם ביטחון וערך עצמי. מה עוד שמבחינה חיצונית הם מרגישים יותר טוב, דבר המשפיע בחזרה על מצבם הנפשי והרגשי. הם רגועים יותר ופנויים יותר לאנשים שסביבם.

טיפול CBT (טיפול קוגנטיבי התנהגותי) בטריכוטילומניה נמצא כטיפול שעוזר ביותר לבעלי תלישת שיער כפייתית. מדובר בטיפול שמתמקד קודם כל בהפסקת התלישות, ובהמשך גם בהיבטים הרגשיים והקוגנטיביים של המטופל.

אדוה אלפסי, עו"ס ומטפלת בטיפול קוגנטיבי התנהגותי CBT. מפתחת הגישה "ADVAnced מתקדמים בחיים". לשינוי מהיר ומותאם אישית, צרו קשר 054-5606765


 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב