מה קורה למעריב במלחמה על נפש הקורא בישראל ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה קורה למעריב במלחמה על נפש הקורא בישראל ? 

מאת    [ 27/09/2007 ]
מילים במאמר: 217   [ נצפה 2120 פעמים ]

 
 
הידיעות בתקשורת אינן מותירות ספק, מעריב בצרות.

מוסף הארץ מודיע באותיות קידוש לבנה: בתום שש שנות כהונת אמנון דנקנר כעורך מעריב איבד העיתון כשליש מקוראיו.

לעניות דעתי, קברניטי מעריב זלזלו באקסיומה שיווקית שבלעדיה כנראה שאי אפשר בעולם של תחרות עזה - בידול.

מהיום שבו הועברה "החולצה הצהובה" במרוץ לתואר "העתון הנפוץ ביותר במדינה" ממעריב לידעות אחרונות אבדה הדרך לחברים במעריב.

ההחלטה הרת-הגורל, לטעמי המקצועי כמובן, לשכפל ולהעתיק (copy, paste בשפת המחשב) את המבנה העיצובי והתכני של המתחרה במקום הראשון, היוותה את תחילת אבדן הדרך, לא פחות.

ההחלטה להפוך ביודעין ל"ידיעות אחרונות מספר 2" סימנה את ההודאה של מעריב בכישלון - הכישלון לייצר עתון שיש לו נשמה ודרך משלו , ועל זה כבר אמר לפני שנים רבות תאורטיקן התקשורת הקנדי האגדי מרשאל מקלוהן "המדיום הוא המסר".

יחד-עם-זאת צריך לראות נכוחה את תופעת העדר בחברה הישראלית כגורם מכונן בחיי התקשורת בארץ - הכשלון של מעריב אל מול ידיעות אחרונות הוא אחיו התאום של כשלון ערוץ 10 להדביק את ערוץ 2 - ערוץ מדורת השבט - המוביל בלא עוררין בהיקף הצופים .

נדמה כי מרגע אובדן ההובלה של גוף תקשורתי כמו גם כל גוף מסחרי במשק הישראלי, נדרשת יצירתיות יוצאת דופן שאולי אולי תסייע לנתץ את האקסיומה האולטימטיבית בתחום הרגלי הקריאה- הצפייה- הגלישה , ההרגלים הכל כך קשיחים בארצנו הקטנטונת.

ולכן לא נותר אלא לשאול מי יזיז את הגבינה לחברים במעריב -

דני צימט, מנכ"ל צימט תקשורת שיווקית, MSPC תקשורת המונים, אוניברסיטת קלארק, ארה"ב
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב