דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבדלים בין סוגי תפריטים 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 2547 פעמים ]

 

תפריטים דיגיטליים

 

תפריטים דיגיטליים לא היו כאן תמיד, קדמו להם תפריטים "רגילים" ותפריטים "מוארים"

 

תפריטים רגילים - תפריטים שכתובים על לוח עץ או מתכת ומקובעים לקיר.

 

תפריטים מוארים - שידרוג של התפריטים הרגילים, התפריטים כתובים או מודפסים על תיבת אור, כאשר נורות פלורסנט מאירות את התיבה מאחור. התפריטים הללו מבחינה תצוגתית יותר אטרקטיביים מהתפריטים הרגילים ויותר מושכים את העין.

 

בשנים האחרונות אנו רואים התקדמות בנושא התפריטים וכניסה רחבה לשימוש בתפריטים דיגיטליים.

 

תפריטים דיגיטליים - התפריטים אינם כתובים על לוח או על קיר אלא מוקרנים על גבי מסך מחשב רחב. התפריט מנוהל על ידי תוכנה מסויימת , לפעמים תוכנות פשוטות כגון פאוור-פוינט , או בעזרת תוכנות יעודיות שנכתבו לתחום.

 

יתרונותיהם של התפריטים הדיגיטליים רבים ויפורטו בהמשך ולמולם היתרונות של התפריטים הישנים מעטים יחסית. היתרונות של התפריטים הישנים כוללים בעיקר את העלות הראשונית הנמוכה ואת צריכת החשמל הנמוכה גם כן (בתפריטים רגילים). כמו כן , מבחינה טכנולוגית , התפריטים הרגילים והמוארים אינם מסובכים (מה גם שלרוב לא ניתן לשנות בהם שום דבר)

 

יתרונותיהם של התפריטים הדיגיטליים לעומת זאת הם רבים מאוד:


    • חלוקה לחלקי יום (Day-Parting).  מסעדות שרוצות להציג תפריטים שונים בבוקר בכדי להדגיש מוצרים שנמכרים יותר טוב בבוקר, יכולים להשתמש ביכולת של רוב התוכנות של התפריטים הדיגיטאליים לחלוקה של התפריט לתתי תפריטים לפי שעות היום. כמובן שניתן להתאים לכל חלק של היום את המוצרים המתאימים לו ביותר

 


    • דינאמיות. תפריטים דיגיטאליים הינם דינאמיים. שינויים של מחירים במוצרים או שינויים במגוון המוצרים יכולים להתבצע במידיות. תפריטים רגילים לעומתם אינם ניתנים לרוב לשינוי או שהשינוי מצריך כתיבה ידנית מחדש על לוח מחיק או לוח גיר.

 

 


    • עידכון מרחוק. עידכון התפריט הדיגיטאלי יכול להתבצע מהבית ללא הגעה פיזית למקום המסעדה. רוב תוכנות הניהול של התפריטים מאפשרות גישה מרחוק בממשק אינטרנטי המוגן בשם משתמש וסיסמה. בתפריטים רגילים לעומת זאת , מחוייבת הגעה לבית העסק, ובמיקירים רבים צריך גם לטפס על סולם בכדי לשנות (אם ניתן) את תוכן התפריט

 


    • אחידות בתוכן התפריטים ובמסר השיווקי. התוכן המופיע בתפריטים דיגיטליים מוכל לרוב בתוך תבנית המציגה את הצבעים והסגנון של בית העסק. רשת מסעדות יכולה לאכוף בקלות תפריטים אחידים המדברים בשפה שיווקית אחידה ומכילים פריטים זהים בכל הרשת. תפריטים רגילים, בעיקר אילו הרשומים בכתב יד, לא מספקים אחידות רישתית כאשר בכל סניף התפריט נראה מעט אחרת ועלול לכלול מוצרים אחרים

 


    • התממשקות למערכות חיצונייות ולקופות רושמות. שינויי מחיר של ומצרים בקופה הרושמת יכולים להיות משודרים לתוכנת התפריטים ולעדכן, ללא מגע יד אדם, את המחיר של המוצרים כפי שהשתנה בקופה. מוצרים אשר אזלו מהמלאי, יכולים בצורה אוטומתית להיות מוסרים מהתפריט ולחסוך מצוות המסעדה את הטירחה של לאמר שהמוצר אינו זמין.

 


    • תוכן אטרקטיבי. הצגת המוצרים והמנות התפריט הדיגיטלי יכולה להעשות בצורה המושכת את העין. מוצרים יכולים להופיע עם אנימציה כזו או אחרת כדי לקדם אותם במיוחד. ניתן למשל להציג קפה עם אדים היוצאים ממנו או לסובב מוצר בצורה תלת מימדית. תרפיטים רגילים חסרים את כל הפן הזה והם סטאטיים בעיקרם.

 


    • קידום מוצרים. תפריטים דיגיטאליים מאפשרים לקדם מוצר כזה או אחר על ידי הורדת מחיר באופן זמני. למשל אם מדובר במסעדה המוכרת קרואסונים, ולקראת סוף היום רואה מנהל הסניף שיש יותר מידי קרואסונים במלאי, הוא יכול בקלות להוריד את המחיר של המוצר ולהציגו במבצע התפריט הדיגיטאלי

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב