דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב גרפי בתקופת העידן הטכנולוגי. 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 328   [ נצפה 1716 פעמים ]


בעבר, מי שרצה לעסוק בתחומי עיצוב גרפי היה צריך להיות אדם בעל כישורים ספציפיים כמו יכולת רישום וציור, יכולת לצייר קווים מדויקים וישרים, ויכולות נוספות שקשורות בידיים וביכולת לעבוד איתן בצורה מדויקת ונכונה. כיום המצב שונה, וגם למי שאין את הכישורים האלו יש סיכוי להיות מעצב גרפי טוב, שלא נופל מאחרים, שיש להם כישורי רישום יוצאי דופן.

מעצבים גרפיים הם אלו שמעצבים את רוב האלמנטים הויזואליים שאנו רואים בחיי היום יום שלנו. כמעט כל דבר שאנחנו מסתכלים עליו, עבר עיצוב גרפי כזה או אחר. אם מדובר בעיתונים, מגזינים, אתרי אינטרנט שונים, חוברות מסוגים שונים, עטיפות של מוצרים וכו'. התחום עיצוב גרפי הוא תחום שהולך ומתפתח עוד ועוד לכיוונים חדשים כל הזמן. כיום ישנם מדיומים חדשים שבהם עוסקים מעצבים גרפיים, שלא היו בערב. עיצוב גרפי של חולצות לדוגמה, עיצובים וירטואליים שונים לאינטרנט ועוד.

תחום משחקי המחשב למשל, הוא תחום שבשנים האחרונות צובר תאוצה עצומה ומתפתח מאוד מבחינה טכנולוגית. כיום מעצבים גרפיים מועסקים גם על ידי חברות של משחקי מחשב, לצורך עיצובים גרפיים וקביעת המראה הוויזואלי שלהם, בהתאם למסר ולמטרת המשחק. ניתן אף למצוא במוסדות הלימוד השונים מסלולים של עיצוב גרפי ממוקד- כלומר כזה שמיועד לתחום מסוים. כך נמצא למשל מסלול של עיצוב גרפי למשחקי מחשב אונליין, תחום שלא היה קיים עד לפני מספר שנים.

הלימוד הידני והמסורתי כמעט שנעלם מתחום לימודי עיצוב גרפי, ולרוב אין צורך עוד ברישומים מדויקים ידניים וביכולת יוצאת דופן של ציור או רישום. מה שכן יש לדעת, הוא שצריך גישה מסוימת למחשבים. רוב רובו, אם לא כל התחום של עיצוב גרפי נעשה כיום על ידי שימוש בתוכנות מחשב מתקדמות ומפותחות, שמתעדכנות כל הזמן עוד ועוד. אנשים שרוצים להיות מעצבים גרפיים צריכים להיות בעלי גישה בסיסית למחשבים או בעלי רצון ללמוד. ברוב המוסדות לומדים לעומק כמה תוכנות שהן הבסיס לעיצוב גרפי של ימינו, ואת שאר הלימוד מבצעים הסטודנטים בעצמם, עם הזמן ותוך כדי עבודה. אם בעבר חלק ניכר מעבודתו של המעצב הגרפי הייתה מתבצעת על שולחן השרטוט, הרי שהיום מוקד העבודה שלו השתנה, והוא נמצא מול המחשב.

רפי שלום




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב