דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרומן הבלתי אפשרי בין Elenchus ובין Epagoge 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 2171 פעמים ]

 

למי שמצפה לרומן נוטף דם ודמעות בנוסח טלנובלה, שילך לחפש את עצמו בשדות המרעה המרשימים של דידי הררי או אליקו. ארנון נבות ענייןצחוקים לפני דקה אחת

בהמשך תמצאו מקסימום כמה אמירות שלאיש בביצה המקומית לא ממש מחמיאים, כמו שגם לי לא.

כמובן שיאמרו הרבה חכמים שכך לא פונים לקהל היעד, ואילו אני אומר להם: "מצטער, הקהל כל כך ירוד ומעורר קבס, שלא בא לי להתחשב בו".

***

עשרות קתדרות אקדמיות הוקמו לאחרונה במוסדות מאוד מכובדים כמו ייל, הרווארד ואפילו "אמ. אי. טי", (שם צמח מנהיגנו הדגול, נתניהו), ואו להבדיל אלף הבדלות, במוסד הסופר יחצני שנקרא ה"מוסד הבין תחומי", (בסך הכל ממוקם בהרצליה, שנראית הרבה יותר כמו הברונקס ולא בוסטון ואו אפילו ניו הייבן), שעוסקות בלימוד האמנות של "ההטעייה הציבורית" בנוסח החלילן מהמלין. אולם למרות שמם, "דה אי וי ליג", ומאות אלפי הסטודנטים שנפלטים לעולם מן השערים שלהם מדי שנה והופכים למובילי דעה בעודם דרדקים, (ועשו את העולם ואת המדינה הזאת להביטאט שמאוד קשה לחיות בו), בעיני הם ממש לא חזות הכל אלא משהו שדומה הרבה יותר ל"הבל הבלים והכל הבל", כדברי חכם יהודי בשם קהלת*, מן העת שבה היו עוד חכמים בקרב העם הזה ולא רק רבנים ופוליטיקאים, שמזכירים הרבה יותר את הג'ין של אלאדין, ולא מנהיגי ציבור שיש בטענותיהם איזושהי בינה ודעת.

ולא שקולם של מנהיגי השמאל נשמע הרבה יותר טוב, אלא אם אתה נמנה עם רשימת המעריצים המושבעים של הקסטראטו**. (קולו של גבר מסורס ששימש דמויות מוזיקליות בעת הבארוק וגם אחרי, ואני אוהב את קטעי הקסטראטו בכל מיני יצירות מוזיקליות, ואולי יש בכך כדי להאיר באור נכון את דברי ואמונותיי כפי שמשתקפים בבלוג הזה ובתולדותיי, שהם לכל הדעות לא ממש משהו).

אולם הטענה שלי בפוסט הזה, (למרות כל הקללות, לכאורה אינטלקטואליות), היא טענה פילוסופית, שטוענת בגדול שתנועה, קרי דינאמיקה, הוא מצב הכרחי לכל סוג של התהוות וזה נכון לפיזיקה כמו שזה נכון למדעי החברה או לביולוגיה, בקיצור למציאות שקובעת את חיינו.

אין שום חדש בטענה הזאת, שנטענה לראשונה ע"י אפלטון, לפיו זו המתודה הפילוסופית העליונה , ("אבן הפינה של המדעים" לדבריו), הדיאלקטיקה, שתופסת מקום דומיננטי בחוויותיהם של הגל ומרקס, כמו עוד רבים אחרים, שניחנו בתכונה מאוד נדירה של ראית העולם מנקודת מבטו של הנשר, (ולאו דווקא הקליפורני, שמשמש מקום של כבוד בסמל הלאומי של האמריקאים).

כאן המקום להעיר הערה בלתי מנומסת למיליוני אידיוטים שקטלגו במוחם הרופס את מרקס כקומוניסט: "הלו, חברים, מרקס היה פילוסוף ולא פוליטיקאי דפוק, נניח כמו נתניהו, ובינו לבין המפלגה הקומוניסטית אין שום קשר, כמו שבין דבריו של הרב ליאור ובין אלוהי ישראל, הקשר הוא אקראי לגמרי".

כדי להיות סביר מן הבחינה האינטלקטואלית, אוסיף שבשלב הזה, האמירה הזאת נכונה לכוחות שמושלים ב – UNIVERSE, כמו גם בחברה אנושית במובן הגלובלי, כמו בכל קולקטיב, נניח זה הישראלי.

חברה שמשמיעה רק קול אחד, (גם אם זו מקהלה מאוד מוצלחת), נניח כמו הקולקטיב הגרמני בשנות השלושים של המאה הקודמת, או האיטלקי באותן שנים, האיראני (עד לאחרונה), או הסובייטי עד סוף המאה הזאת, היא חברה שנידונה להיחרב, כי היא קופאת על שמריה.

ויכוח וחילוקי דעות היא אבקת הפרחים של המין האנושי שהספק הוא נר לרגליה.

כל חברה שמשמידה את הספקנים בקרבה, ומשתיקה את הויכוח בתוכה באמצעים פשיסטים, (כמו חוק החרם למשל), נדונה להשמדה, וליהוה כמו לזאוס אין חלק בתהליך הזה, רק לנתניהו, ליברמן וה"כ אלקין, (שיבדל לכל מיני דברים רק לא למה שאחרים היו מאחלים לו).

ראו את ההיסטוריה היהודית.

בית ראשון ושני, (חורבן), ואו הגלובלית, (הקולקטיב הקתולי, גרמניה הנאצית, איטליה הפשיסטית, סרביה האימפריאליסטית, האימפריה הקומוניסטית באסיה ובמזרח אירופה, המדיניות הקולוניאליסטית באפריקה, באסיה ובאמריקות).

הסכמה מביא לניוון, מחלוקת להתפתחות.

זה נכון לכל דיסציפלינה מדעית מימי אפלטון וחכמינו בעת העתיקה.

זה לא נכון עבור היטלר והרב ליאור.

מאה שקל למי שימצא את ההבדלים בין השניים בפרספקטיבה היסטורית ברמת המקרו.

נ.ב. – אני מפסיק לקנות פטריות מתקוע, השוויתי אותם למקור, והן מגעילות לאללה.

אגב, אל תקנו פטריות מתקוע, הן מרכיבות במקרר אחרי יומיים.

*אלנקוס - הצגת רצף של שאלות המוליכות לבסוף למסקנה הסותרת את הקביעה הראשונית, אפוגוגי - הבאת המתנגד לידי קבלת טענה מוכללת, על ידי הוכחתה לגבי שורה של מקרים פרטיים (epagoge), מונח המתורגם כאינדוקציה.

**ממש לא חשוב בעיני אם האיש הוא שלמה המלך או סנדלר מימי בית ראשון, אני מתייחס בעיקר לתוכן.

***קסטרטו הוא זמר עם קול הסופרן או מצו סופרן המופקים כתוצאה מסירוס או מצב הורמונלי חריג שלא מאפשר לזמר להגיע לבגרות מינית. (וויקפדיה).

כותב, מבקר ומייחל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב