דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכינת קורס פסיכומטרי 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 3164 פעמים ]

השתחררתם מהצבא (גם אם זה היה לפני חמש שנים) ועכשיו אתם מחפשים את עצמכם,  חושבים מה תרצו לעשות שתהיו גדולים. העולם פרוש בפניכם והשמיים הם הגבול, אבל לפני שתכבשו את העולם חשוב לרכוש השכלה. המקום הראשון שצריך לבקר בו לפני המכללה או האוניברסיטה הוא קורס פסיכומטרי.

קצת על הבחינה הפסיכומטרית

שנת 81' הייתה השנה הראשונה בה נערכה בחינה פסיכומטרית בישראל - כלי מיון למוסדות אקדמיים. הסיבה שפסיכומטרי נחשב לכלי מיון היא שהמוסדות האקדמיים טוענים שהציון המשוקלל של תעודת הבגרות וציון הפסיכומטרי יודע לנבא את הצלחת המועמדים ללימודים אקדמיים. בעקבות השקת הבחינה הזו, צמחו בתי ספר שעוסקים במכינת קורס פסיכומטרי.

קורס פסיכומטרי - על שום מה?

מבחן הפסיכומטרי הוא לא מבחן רגיל כמו מבחן בתנ"ך, בו קוראים את החומר שנלמד בכיתה. פסיכומטרי בוחן דברים שונים לגמרי, וכאן נכנס לתפקיד הראשי קורס הפסיכומטרי. הוא יעזור לכם להתכונן וללמוד את החומר הרלוונטי לבחינה.

על מה נבחנים בפסיכומטרי?

כאמור, קורס פסיכומטרי מכין אתכם לבחינה עצמה, בה נבחנים על שלושה נושאים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית. בפרק הכמותי יש 25 שאלות בנושאים שונים: גיאומטריה, אלגברה, אחוזים, בעיות, ממוצעים, הסתברות ועוד. בפרק חשיבה מילולית, ישנן 30 שאלות שיבדקו כמה אתם יודעים ומכירים ביטויים ומילים, אנלוגיות, החלפת אותיות וכדומה. 

הפרק באנגלית בוחן את הידע שלכם בשפה ואת אוצר המילים שלכם, בודק ניסוח מחדש של משפטים והתמודדות עם שני קטעי הבנת הנקרא. הצלחה בפרק הזה, כלומר – השגת כמות נקודת מסוימת, תזכה אתכם מפטור מלימודי אנגלית לאורך כל התואר האקדמי.

אפשר ללמוד לבד לפסיכומטרי?

המבחן הפסיכומטרי כאמור מורכב משלושה חלקים, לכל חלק תקדישו 25 דקות, כלומר כל שאלה מקבלת בין חצי דקה לדקה. ומה זה אומר? שאין הרבה זמן להקדיש לכל שאלה. קורס הפסיכומטרי נותן לכם כלים להתמודד נכון עם השאלות ולכן ניתן להגיש שלימוד עצמי אפשרי כאן, אבל לא מומלץ.

קורס פסיכומטרי ילמד אתכם להבחין בין עיקר לטפל, להבדיל בין הדברים שצריך לשים לב אליהם לבין הדברים המסיחים את הדעת. במילים אחרות, קורס פסיכומטרי יעניק לכם כלים המפתחים חשיבה מהירה.

אפשר לקבל הקלות?

אנשים בעלי קשיי למידה, אשר בתיכון קיבלו הקלות, יוכלו לקבל אותן גם במבחן הפסיכומטרי. קורס פסיכומטרי יידע להכשיר גם אנשים עם קשיי למידה ומציע את כל הכלים הנדרשים ללימודיהם. ההקלות שתקבלו הן בהתאם לקושי שלכם: המועמד שיקבל אישור מהמרכז הארצי לבחינות והערכה יוכל לקבל תוספת זמן, מבחן פסיכומטרי ממחושב או בחינה מתואמת, שכוללת לדוגמא שלושה פרקים במקום שמונה.

איפה מתקיימים לימודי פסיכומטרי?

היום יש עשרות בתי ספר פרטיים אשר יכינו אתכם לבחינה הפסיכומטרית. אפשר להירשם ללימודי פסיכומטרי דרך המוסד האקדמי בו אתם מתעתדים ללמוד. לכל בית ספר יש את שיטת הלימוד שלו ולכן קורס פסיכומטרי בבית ספר אחד יהיה שונה מקורס הנלמד בבית ספר אחר.

כמו בכל רכישה רצינית, כדאי לבדוק היטב מה מציעים לכם בכל מקום לפני שתבחרו את בית הספר שיתאים לכם. קורס פסיכומטרי הוא הוצאה לא זולה ולכן חשוב שבית הספר שתבחרו יענה על כל צרכיכם. בדקו כמה ספרים אתם מקבלים, האם לבית הספר יש אתר אינטרנט שתוכלו להיעזר בו בשעת הצורך, מה אומרים החברים – ושיהיה בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב