דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם מכירת רכב - איך לעשות זאת נכון? 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 5035 פעמים ]

הסכם מכירה של רכב הינו חוזה די פשוט אשר אינו מצריך עורך דין בחתימתו או לצורך הכנתו הוא אף אינו מצריך שיתוף של כל גורם משפטי נוסף. ברשת האינטרנט תוכלו למצוא מלאי גדול ומגוון של מבחר חוזי מכירת רכבים, מתוכם תוכלו לבחור את החוזה המתאים לכם ביותר בו תרצו להשתמש.

ההסכם של מכירת רכבים הינו חוזה לכל דבר אשר נחתם בין הצד הקונה לבין הצד המוכר בעת המכירה/ רכישה של הרכב. חוזה זה הינו בעל תוקף משפטי ומכך הוא מבטיח את תשלום העסקי למוכר על ידי הקונה. בחתימה על החוזה מבטיחים שני הצדדים זה לזה כי כל המידע הרשום בחוזה הינו אמיתי ונכון.

החתימה על החוזה

השוק של מכירת הרכבים הינו שוק פרוץ מעט והפיקוח עליו אינו הדוק כלל. בעיות העלולות לצוץ במכירת רכב הן צ'ק של הקונה אשר חוזר ואינו ניתן להפקדה, רכב משועבד או עומד לפני עיקול ובכך אינו יכול כלל להמכר ועוד בעיות נוספות.

החתימה על החוזה, גם אם היא נעשית בארבע עיניים ורק בין מוכר הרכב לקונהו, מעגנת את המכירה בחוק ומאפשרת לפתוח בהליכים משפטיים במידה ויופר החוזה או תופר רמת האמינות של אחד מן הצדדים אשר חתומים עליו.

מה כולל הסכם מכירת רכב?

בכל הסכם של מכירת רכב יהיו כמה סעיפים עיקריים. מחירו של הרכב, אופן התשלום עליו ומועד התשלום. הצהרת המוכר כי בעליו המורשים של הרכב ללא שיעבוד או עיקול של הרכב. הצהרה של המוכר לגבי מצב תקינותו של הרכב. אישור מצד הקונה כי בדק את הרכב טרם הרכישה וכי אין מצידו כל טענה אל מוכר הרכב.

תאריך החתימה על החוזה, חתימותיהם של שני הצדדים לצד כתובתם ומספר הטלפון שלהם. בנוסף לכך, תוכלו להוסיף לחוזה כל אשר יעלה על דעתכם והינו חשוב עבורכם כמוכרים או כקונים. יכול להיות זה תשלום הביטוח, תשלום האגרה או כל מידע אודות העברת הבעלות על הרכב.

לכל התוספות אשר תוסיפו לחוזה עליכם להחתים גם את הצד השני ולוודא כי הן מוסכמות עליו. במידה והצד השני יסרב לחתום על התוספות לחוזה הרי שתוספות אלו לא תהיינה תקפות ברמה משפטית. נסו לחפש באינטרנט חוזי מכירת רכב ובהם תוספות מעניינות ורלבנטיות לחוזה.

חוזה מכירת רכב עבור רכב יד שנייה ויד ראשונה כאחד

יש לציין כי חוזה מכירת רכב אינו נכון רק עבור מכירת רכב יד שנייה ומעלה. חוזה זה הינו נכון גם במידה ואתם רוכשים רכב חדש לחלוטין. גם במקרה זה חשוב מאוד כי תתעקשו על ניסוח של חוזה מכירת רכב, ניסוח הנכון עבורכם ועבור המוכר.

ניסוח חוזה מכירת רכב הינו מתאים בכל מעמד של מכירה. גם אם מדובר בעסקת ליסינג תפעולי או מימוני הרי שחשוב שתנסחו חוזה מכירת רכב מליסינג. חברות הליסינג ידאגו כבר להחתים אתכם בעצמן על חוזה מכירת רכב מצידן.

גם כל עסקת טרייד אין מחוייבת בחוזה המגדיר את העסקה. גם חוזים לעסקאות טרייד אין תוכלו למצוא בקלות על גבי רשת האינטרנט. אל תתעצלו ושקדו על הפרטים הקטנים. פרטים אלו יכולים לגרום לכם להמנע מעוגמת נפש רבה בעתיד. יש לציין כי כל האמור במאמר זה הינו בגדר של המלצה בלבד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב