דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר בבורסה - חיילים על לוח השחמט 

מאת    [ 12/07/2011 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2552 פעמים ]

ההתלבטויות השונות המלוות כל כניסה למהלך פיננסי וכלכלי ומשנה הזהירות אותו נהוג לנקוט בכל אסטרטגיה הנוגעת להון העצמי והאישי של כל אחד מאיתנו הן כלים חשובים ורצויים גם בעת כניסה אקטיבית ויזומה לאפיק הפיננסי הגדול והאימתני ביותר שישנו במציאות שלנו- מסחר בבורסה.

אין בכוונת מאמר זה להכניס חששות והיסוסים בלב אותם משקיעים חדשים וסוחרים המעוניינים להשתלב בעולם של מסחר בבורסה, ביצוע פעולות קניה ומכירה של ניירות ערך ומוצרים פיננסיים אחרים ובכלל, מעוניינים לנצל טוב יותר את הכסף שצברו ולתת לו לעבוד קצת בשבילם, להיפך, מטרת המאמר היא לעודד את הרצון הזה ולהראות כי חוק כלים שלובים, שהוא בעיקרו של דבר, אלמנט שמוכיח כי כל גוף מחפש איזון והגעה לקו פרשת מים, פועל גם בשוק ההון וכי כל אחד ואחת מאיתנו, בעת מסחר בבורסה, יכולים להרוויח, ולא מעט, בד בבד עם צבירת ידע וניסיון מעשיים.

המטרה- להפיל את המלך

מסחר בבורסה הוא, למעשה, מעין משחק שחמט מורכב המתנהל באופן סימולטני בין מיליוני אנשים ברחבי הקהילה הפיננסית אשר נמצאים בכל רחבי הגלובוס. לכולם אותה מטרה שהיא למצוא את הדרך המהירה והנכונה ביותר, ובכך הכוונה להגשמת היעד של הפלת המלך וזכייה בקופה הגדולה תוך סיכון מינימום חיילים, פשוטים כבכירים. האם המטרה מקדשת את האמצעים? יש שיגידו שגם הקרבת כמה חיילים, פיונים פשוטים, לטובת הרווח הגדול המובטח בהפלתו של המלך, היא חיונית וללא הפסד בכמה קרבות אין ניצחון במערכה הכוללת, וישנם כאלו הפועלים ביתר זהירות ומבכים על נפילת כל פיון, גם אם המטרה בסוף מושגת.

ניצחון, הפסד או תיקו- כל האפשרויות פתוחות

מסחר בבורסה, כמו משחק שח מקצועני, מאפשר שלוש אפשרויות בלבד- ניצחון מכריע, הפסד צורב או פט, תיקו שבו השחקנים מבינים כי אינם יכולים לנצח ואין באפשרות היריב לנצחם ולכן נאלצים להכריז על הפסקת אש וסיום המשחק. גם מסחר בבורסה, כאמור, מאפשר את שלוש האפשרויות הללו, כאשר היחס הסטטיסטי נוטה לכיוון הסוחר שיש לו שתי אפשרויות מתוך שלוש לא להפסיד את כספו. בניגוד להכרעה בשחמט, אלמנטים מסוימים של מסחר בבורסה אינם משחק סכום אפס שבו אחד מרוויח והשני בהכרח מפסיד, אלא שיש אינטרס משותף לסוחרים להביא לגאות ולרווח משותף לכולם. מסחר במט"ח, סחורות ומדדים, לעומת זאת, הם משחק סכום אפס שבו על כל אחד שמרוויח דולר, יש מישהו בצד השני שמפסיד אותו.

אל תלך סחור סחור- פשוט סחור!

משחק השחמט הוא משחק שדורש, מעבר להבנת הכללים והמיומנות להניעם בצורה הנכונה על גבי הלוח, גם יכולת ריכוז וטכניקת לימוד אופטימאליים, המשתכללים מיום ליום, ממשחק למשחק ומרגע אחד למשנהו. מסחר בבורסה, על מנת שייהפך למיומנות מקצועית ששכרה בצידה, דורש את אותם האלמנטים והיכולות הנדרשים משחקן שח מקצועי. מי שיודע כי אין לו את הסבלנות, את קור הרוח ואת יכולת הניתוח הקרה ומבוססת הרציונאליות על פני האמוציונאליות, מוטב שלא ייכנס לתחום, לגבי האחרים, אל תלכו סחור סחור- פשוט לסחור.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב