דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבטחת אישים וחברי כנסת 

מאת    [ 12/07/2011 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 2650 פעמים ]

 



בשנים האחרונות, לאחר מספר נסיונות התנקשות בח"כים ואישים פוליטיים (כמו במקרה ראה"מ יצחק רבין ז"ל וח"כ רחבעם זאבי ז"ל), גוברת שאלת האבטחה סביב נבחרי הציבור. בראיון המובא כאן, דנים אל"מ במיל' בני טל, מנכ"ל חברת האבטחה BTS Security וח"כ אילן גילאון (מרצ) בשאלת אבטחת האישים.

בשנים האחרונות, לאחר מספר נסיונות התנקשות בח"כים ואישים פוליטיים (כמו במקרה ראה"מ יצחק רבין ז"ל וח"כ רחבעם זאבי ז"ל), גוברת שאלת האבטחה סביב נבחרי הציבור. בראיון המובא כאן, דנים אל"מ במיל' בני טל, מנכ"ל חברת האבטחה BTS Security וח"כ אילן גילאון (מרצ) בשאלת אבטחת האישים.

חלק מהקולות הנשמעים בשטח, טוענים כי על הח"כים להיות מאובטחים על ידי חברות פרטיות ואין צורך להעסיק בכך את היחידה לאבטחת אישים של השב"כ. טענתם של אנשים אלו, היא שלשב"כ אין מספיק כוח אדם בכדי לכסות את כל מבקשי האבטחה.
רק השב"כ מספיק מיומן

בני טל טוען כי אין להוציא את בטחונם של אישי הציבור מתחת ידה של היחידה לאבטחת אישים של השב"כ וכי אין תחליף למקצוענות ולמיומנות של המשרתים בה. לדבריו של טל, אמנם יש להגביר את האבטחה סביב אנשים אלו אך יש לרכז את המשימה בידי השב"כ וכי היחידה יכולה לעמוד בכך. לראיה נותן בני טל כדוגמה את אירועי החטיפות בשנת 68, כאשר באותו זמן החלו לאבטח בו זמנית אישים מסביב לעולם והשב"כ עמד בכך ביעילות ובהצלחה.(שומרי ראש)

בנוסף נותן בני טל כדוגמה את יחידת הימ"מ המשטרתית, אשר נחשבת ליחידה מובחרת, אך היא מאומנת בלחימה בפשע ומבצעים מסוג מסויים, אשר איננו מכשיר אותה לאבטחת אישים כפי שייעדו את היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, "העסק חייב להיות לפי הנהלים, לפי ההדרכה, לפי המסלול שיש בשירות, ואין לי ספק שניתן לגייס במצב מסויים, אנשים רבים למשימה הזאת" אומר בני טל.
להיות ח"כ זה סיכון מקצועי

אל מולו, נשמע ח"כ אילן גילון (מרצ), אשר טוען כי הגברת האבטחה והגדרת אישים אשר זקוקים לאבטחה רבה יותר מאחרים, יוצרת חלוקה למעמדות בין חברי הכנסת לחכ"בים וחכ"פשים (חברי כנסת בכירים ופשוטים – בהתאמה). לטענתו של גילאון, נוצר מצב אבסורדי, בו האישים ה"בכירים" יותר, הם אלו שבדרך כלל נמצאים פחות בסביבת סכנה ובאזורים הומי אדם המצדיקים אבטחה כבדה, ואילו דווקא הח"כים אשר "יותר קרובים לעם" ונמצאים במצב מסוכן יותר מבחינת השטח – מאובטחים פחות.

נוסף על כך, אומר גילאון: "חברי הכנסת צריכים לדעת שיש להם איזשהו סיכון מקצועי, שאני בעד למזער אותו ולצמצם אותו, ולכן האבטחה צריכה להיות על פי ההתנהלות ועל פי הטופוגרפיה ולא על פי איש כזה או אחר או עמדה כזו או אחרת כי מחר בבוקר אנחנו מאוד נצטער שאבטחנו את אלא ולא אחרים. אבל זה בהחלט חייב להיות מיוחס וכחלק מהבטחון הכללי של כלל אזרחי מדינת ישראל".

בני טל - אל"מ במילואים, יו"ר חברת בי.טי.אס - בני טל סקיוריטילפרטים נוספים :
http://www.bts-security.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב