דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסת תוכנה - לעתיד מובטח בתחום ההיי טק 

מאת    [ 12/07/2011 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3314 פעמים ]

הנדסת תוכנה הינה תחום הנדסי מבוקש ופופולרי מאוד אשר מכשיר מהנדסי תוכנה לעיסוק ופיתוח של תוכנות בעלות טכנולוגיות חדשניות ועדכניות ביותר. מהנדסי תוכנה פועלים למען שיפור וייעול תוכנות דרך הטמעה, תחזוקה והדרכה נכונה שלהן.

לימודי הנדסת תוכנה הינם לימודים אקדמאים לכל דבר ועניין הנערכים לאורך 4 שנות לימוד מלאות (8 סמסטרים). בתום הלימודים יכול הבוגר להשתלב מיד בתחום ההיי טק בתפקידים שונים לפי מסלול לימודיו. שכרם של מהנדסי תוכנות הינו גבוה יחסית לשכר הממוצע במשק.

להנדסת תוכנה מספר מסלולים שונים : לימודי מערכות תוכנה, לימודי הנדסה בתחום המחשבים, הנדסת מערכות תקשורת, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת רשתות, הנדסת מחשבים תוך כדי המתמחות במיקרואלקטרוניקה ואופטי אלקטרוניקה, הנדסת חשמל ומחשבים ועוד.

לימודי הנדסה לתעודה הנדסאי

הנדסת תוכנה יכולה כאמור להלמד דרך תואר ראשון בהנדסת תוכנה אך גם דרך לימודי תעודה של הנדסאי מחשבים, הנדסאי אלקטרוניקה, הנדסאי תוכנה, הנדסאי מכונות, הנדסאי תעשייה וניהול, הנדסאי תקשורת נתונים, הנדסאי מיחשוב ובקרה וכיוצא בזה.

לימודי תעודה אלו נלמדים במכללות השונות ברחבי הארץ למקצוע ההנדסה, לימודים אלו אורכים שנתיים בלבד והתעודה אשר ניתנת בסופם אינה תעודת מהנדס אלא תעודה של הנדסאי. בפועל לבעל תעודת הנדסאי סמכויות מצומצמות יותר לעומת סמכויותיו של בעל תעודת מהנדס, אפילו אם מדובר באותו התחום.

תנאי הקבלה אל לימודי ההנדסאי במכללות הינם נוחים יותר מתנאי הקבלה אל לימודי המהנדס באוניברסיטאות. כמו כן, לימודים אלו אף קלים יותר יחסית ללימודי המהנדס ויחסית לאורכם השווה לחצי מן הלימודים האוניברסיטאיים. עם זאת, גם לימודים אלו דורשים השקעה רבה ומחוייבות ללמידה מאומצת.

תוכנית הלימודים בהנדסת תוכנה

לימודים אלו נוגעים בנושאים רבים מתחום ההנדסה ומתחום המחשבים כאחד. הלימודים כוללים קורסים רבים במבנה המחשב, המבנה של מערכות הפעלה, ארגון של מבני תוכנה, פענוח של מבני תוכנה, שיטות חישוביות, מעגלים משולבים. שיטות הידור. מבנים של נתונים ושל אלוגריתמים וכיוצא בזה.

בנוסף לכך, כוללים לימודי הנדסת תוכנה גם ידע נרחב בתחום האינטרנט אשר כולל : ארכיטקטורת אינטרנט, רשתות, תורת מיתוג, מערכת של מסד נתונים, תכנות מונחה עצמים, קריפטוגרפיה ועוד. לימודי הנדסת תוכנה אלה מתאימים עבור סטודנטים המכירים את עולם התוכנה והמחשוב ורואים בו את קריירת חייהם.

תנאי קבלה אל הלימודים

לימודי הנדסת תוכנה הינם לימודים מבוקשים ביותר ומשום כך תנאי הקבלה אליהם הינם גבוהים במיוחד. תנאי קבלה גבוהים אלו אינם מתמיהים משום הקושי והמורכבות שבמהלך הלימודים עצמם. תנאי הקבלה מאפשרים להשאיר רק את המועמדים אשר יצלחו את כל הלימודים. הקבלה דורשת תעודת בגרות וציון פסיכומטרי גבוה.

חשוב לדעת כי תנאי הקבלה ללימודי הנדסת תוכנה אינם אחידים וכי כל מוסד לימודים משנה את תנאי הקבלה לחוג על פי מספר הנרשמים, מספר המקומות בכיתה ודרישותיו המערכתיות של המוסד. לימודי הנדסת תוכנה נלמדים במספר אוניברסיטאות יוקרתיות בארץ. יש לציין כי כל הנאמר במאמר זה הינו בגדר של המלצה בלבד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב