דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת קורות חיים בקלות 

מאת    [ 12/07/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 3236 פעמים ]

רבים מאתנו (גם המוכשרים והמנוסים ביותר) מתקשים  בכתיבת קורות חיים. הקושי העיקרי נובע כתוצאה מחוסר יכולת לשווק את עצמנו בצורה ראויה ויעילה. לא מעט מחפשי עבודה מתפשרים על כתיבת קורות חיים לא מושקעת ולא מקצועית המובילה למפח נפש כאשר מקבלי ההחלטות לא חוזרים אליהם לצורך קיום ראיון עבודה.

כתיבת קורות חיים מחייבת אותנו לתהליך רציני ואיכותי של דרך מסוימת לסגנון הפרטים השונים המופיעים על גבי דף קורות החיים. חיפוש קצר במנועי חיפוש באינטרנט, תחת הכותרת איך לכתוב קורות חיים יובילו אתכם למספר רחב של דוגמאות לקורות חיים שיכולות להוות לכם מקור השראה לכתיבה וניסוח טוב יותר וכתוצאה מכך  ליכולת שיווק עצמית גבוהה בתהליך כתיבת קורות חיים .

איך לכתוב קורות חיים?

קורות חיים אמורים לספק למעיין בהם התרשמות ראשונית עליכם ועל פועלכם לאורך השנים. ככל שתמקדו את הכתוב, תנסחו באופן בהיר ונוח ולא תרבו במילים ותיאורים כך ילכו ויגדלו הסיכויים שלכם לעבור לשלב הבא במיונים לקראת קבלת המשרה. שפת הכתוב צריכה להיות פורמאלית ועניינית (רצוי לבדוק היטב את תקינות השפה- שגיאות כתיב רבות מפריעות לקורא). כמו כן, הכתיבה אמורה להיות עניינית ונקודתית ולא כזאת המתרברבת ומעצימה תיאורים שונים.

ציינו עובדות נכונים ואל תעזו להוסיף תארים מקצועיים שאין להם קשר למציאות. רצוי להשתמש בעוצמות שלכם במידה סבירה ולא להגזים בתיאורים שאולי נראים טוב על הדף אבל לא מותירים רושם על הקורא. כתיבת קורות חיים מקצועית הינה פורמט קובל וסטנדרטי המכיל את כלל האינפורמציה הראשונית לשלב המיונים או הזימון לראיון עבודה.

פורמט קבוע לכתיבת קורות חיים

כתיבת קורות חיים היא בראש ובראשונה כרטיס הכניסה שלכם לעבודה חדשה. קורות חיים בדרך כלל בנויים על פי פורמט קבוע המאפשר לכל אחד להזין לתוכו את כישוריו, ניסיונו ואיכויותיו השונים. בראש דף קורות החיים מופיעים בדרך כלל פרטים אישיים הכוללים:

- שם מלא

- גיל

- מצב משפחתי,

- מקום מגורים

- דרכי התקשרות לרבות, פקס, מייל וטלפון נייח ונייד

לאחר שלב הפרטים האישיים מופיעים ברוב המקרים מקומות התעסוקה האחרונים, כאשר הסדר המקובל הוא מהסוף להתחלה, דהיינו, ציון מקום העבודה האחרון או הנוכחי בראש הרשימה וכן הלאה. בחלק מן מקומות התעסוקה נהוג לציין את התפקיד הישיר אותו ביצעתם ותחומי האחריות במסגרת התפקיד. יש לבחור את המילים הנכונות והראויות ולא להרבות בתיאורים. 

לאחר כתיבת מקומות התעסוקה מגיע סיף ההשכלה המכיל את כל הקורסים המקצועיים שעברתם,השתלמויות שונות לאורך הקריירה וכמובן היכן למדתם במסגרת התיכונית ומסגרת לימודים אחרות,לרבות, לימודי תעודה ולימודים לתואר. בקטגוריית ההשכלה יש לציין את מסלול הלימודים לצד המוסד הלימודי וכמובן את התואר אותו קיבלתם. אם הייתם מצטיינים בקורס מסוים אל תהססו לציין זאת.

לאחר קטגורית ההשכלה מופיע השירות הצבאי שלכם, בו רצוי לציין את סוג השירות והזמן. לאחר מכן ציינו שליטה בשפות על פי דירוג איכותי של קריאה, דיבור, כתיבה. אם יש לכם כישורים וידע בהפעלת תוכנות מחשב שונות כאן המקום לציין אותם.

את תחתית העמוד של קורות החיים יש להקדיש למכתבי המלצה (במידה וקיימים אצלכם). מכתבי ההמלצה מגיעים כנספחים לקורות החיים, אבל על עמוד קורות החיים רצוי לציין את שמות הממליצים לצד מקום העבודה ותיאור תפקיד הממליץ. כתיבת קורות חיים נכונה היא קלה ופשוטה רק צריך לדעת איך לעשות את זה כמו שצריך!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב