דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקרנות - המפתח לפגישה ראשונה מוצלחת 

מאת    [ 11/07/2011 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2601 פעמים ]

תחושת מתח לפני דייט או פגישה ראשונה היא דבר טבעי ונורמלי. כל אחד מעוניין להשאיר רושם ראשוני טוב. הרצון לשבור את הקרח ברגעים הראשונים הוא משותף לכולם. כולנו תוהים אם גם אנחנו גם מוצאים חן בעיני האדם אליו אנו נמשכים.

יחד עם זאת הפחד מפני דחייה, חרדה חברתית וביישנות לפעמים מונעים מאיתנו מלפתח זוגיות, ולמצוא אהבה, או סתם לצור קשרי ידידות. כיצד ניתן לשלוט ברגשות אלו ולהפחיתם לרמה נסבלת כך שלא יעצרו אותנו בחיפוש אחר בן זוג?

התכונה המייחדת את מי ש"מצליח" בדייטים אינה שאינם מרגישים חרדת דייטים בכלל, אלא היכולת שלהם לשלוט בה. נשים וגברים חברותיים המצליחים בדייטים משתמשים בשיטות המפחיתות את רמת החרדה שלהם. במאמר זה נעסוק באחת השיטות להפחתת חרדת דייטים בפרט וחרדה חברתית בכלל.

מצבים חברתיים לא מוכרים גורמים הן לתחושות של חרדה והן לתחושות של סקרנות. כשאינך מוכן לבלתי ידוע התגובה יכולה להיות פחד מצד שני פגישה של מישהו חדש יכולה לעורר תחושות של תקווה וסקרנות.

השאלה היא באיזה צד של המטבע תעדיף להתרכז -  אם תתרכז בחששות תחוש רע, אם תתרכז באפשרויות הטובות, תחוש טוב. אנשים סקרנים נוטים להנות יותר ממפגש עם אנשים חדשים.

במידה ואתם מרגישים חרדה במצבים חברתיים נסו להטות את תשומת הלב שלכם החוצה, נסו לגרות את חוש הסקרנות שלכם - תהליך שכזה של הטיית תשומת הלב אל העולם יעזור לכם להכיר בצדדים החיוביים של האינטראקציה. בצורה שכזו תוכלו להנות מחיי חברה טובים יותר, לנהל שיחות מעניינות יותר, ובאמת להכיר את שותפיכם לדייט.

שמרו על ראש פתוח וגישה חיובית - נסו להתרכז באפשרויות החיוביות הטמונות בכל מפגש חברתי. הימנעו משיפוטיות, דאגה, ופירושים שליליים של הסיטואציה. נסו להנות מהרגע והתרכזו בדברים הטובים. שימו לב לרגעים מצחיקים או דיעות מעניינות.

התרכזו בזולת (לא בעצמכם) - נסו להקשיב לצד השני. שימו לב לפרטים: בחירת מילים, שפת גוף, חיוכים, וקשר עין. נסו להישאר "מחוץ" לעצמכם. אל תיצמדו למחשבות ולדיעות שלכם. שימו לב למה שהם אמרו, ממה הם נהנו וכו'

נסו ללמוד משהו חדש מהפגישה - לכל אחד נקודת מבט ייחודית לו ומכאן שניתן ללמוד דבר מה מעניין מכל אחד. גלו התעניינות וסקרנות ונסו לגלות את נקודת המבט המיוחדת של הצד השני. נסו להבין מי הם.

שתפו את הפרטנר שלכם בדיעותכם שלכם. גלו דבר מה על עצמיכם שאתם גאים בו ואוהבים. ותנו גם להם ללמוד משהו עליכם.

לסיכום, בפגישה ראשונה, סגלו לעצמיכם גישה סקרנית והתרכזו בדברים מעניינים שניתן ללמוד מהמפגש. גישה שכזאת תניב מפגשים מוצלחים יותר ותפחית ברמת החרדה לאורך זמן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב