דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה ופעילות גופנית לשיפור איכות החיים 

מאת    [ 11/07/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3855 פעמים ]

בעידן בו תשומת לב רבה ממוקדת בגוף, כולנו רוצים להיות יפים רזים וחטובים. תזונה בריאה אינה רק מדרגה לחיטוב הגוף וליצירת מראה מושלם. תזונה בריאה הינה מפתח לחיים בריאים, לחיי נפש בריאים, לרוגע, לנינוחות ואף לבטחון עצמי.

שילוב של פעילות גופנית לצידה של תזונה נכונה מהווה את מפתח הקסם לשיפור באיכות החיים וגם להשגת המראה החטוב המבוקש. הספורט זמין לנו תמיד בדמות חדרי הכושר או בדמות ריצות והליכות עצמאיות. פעילות גופנית מרגיעה את הנפש, מזרימה אדרנלין ותורמת כמובן לשריפת קלוריות.

מהי תזונה נכונה?

תזונה נכונה הינה תזונה אשר מחד תכלול אוכל בריא בכמויות סבירות ותוותר על ממתקים מסוכרים, פחמימות רבות מידי ומשקאות ממותקים. מאידך תשמור תזונה נכונה על תפריט מתון ותקפיד שלא להסחף עם דיאטה חמורה מידי אשר תגור בעקבותיה תסכול ולאחריו גם השמנת יתר.

תזונה נכונה בהתאמה אישית יכולה להיעשות על ידי דיאטנית. פגישה עם דיאטנית אינה יקרה וחמש פגישות בערך יכולות בהחלט להסדיר דיאטה בריאה, מתונה ונכונה בדיוק בשביל הגוף שלכם. דיאטנית תרכיב עבורכם דיאטה המתאימה לסדר היום שלכם, לזמני הארוחות שלכם ולצרכי הגוף.

כאנשים שונים ואינדיבידואלים, אנו גם מגיבים באופן שונה אל סוגי מזון שונים. רעיונות הצצים חדשות לבקרים כגון ויתור על מוצרים העשויים חיטה, עשויים להיות נכונים מאוד עבור אנשים מסויימים וגרועים ביותר עבור אחרים. דיאטנית תעזור לכם להכיר טוב יותר את הגוף שלכם ואת צרכיו.

תזונה נכונה בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הינה גיל אשר מעטים הם אלו אשר הצליחו לצלוח אותו ללא דיאטות כאלה או אחרות. נהוג לחשוב כי הבנות הן אלו העושות דיאטות אך מעניין לדעת כי בימנו גם הבנים מכירים את התחום,היכרות אישית ביותר.

גיל ההתבגרות הינו גיל של בניית הגוף, בניית האישיות והכנת האדם אל חיים בוגרים בהמשך. תזונה נכונה בגיל זה הינה קריטית עבור התפתחות תקינה. לצערנו הרב נוטות נערות רבות ואף נערים לחסוך בקלוריות כדי ליצור מראה גוף "מושלם" כמו של דוגמניות העל. תפיסה שקרית זו יכולה להוביל אפילו לאנורקסיה.

תזונה נכונה בגיל ההתבגרות כוללת לא מעט מזון. תזונה זו כוללת את כל מרכיבי המזון ושלוש ארוחות עיקריות כשלצידן לפחות שתי ארוחות ביניים. כמובן שאת תזונת גיל ההתבגרות יש להתאים ברמה האישית לכל נער או נערה ולא לקבוע אותה מראש עבורם.

ספורט לשריפת קלוריות וחיטוב

ספורט השורף קלוריות הינו פעילות גופנית אירובית כדוגמת : הליכה מהירה, ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים, שיעורי אירובי וכיוצא בזה. חשוב מאוד לשים לב כי אתם לא מגזימים ברמת הספורט אשר הכנסתם אל חייכם. פעילות גופנית רבה מידי תגרום לשחיקה מהירה ואף לנזק גופני.

ספורט לחיטוב הן כפיפות הבטן, שכיבות הסמיכה, הרמת משקולות ומשקוליות ושיעורי עיצוב – חיטוב. ספורט זה אינו שורף קלוריות אך הוא משמעותי בעיצוב הגוף אשר עבר דיאטה כלשהי. יש לציין כי כל האמור במאמר זה הינו בגדר של המלצה בלבד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב