דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בלשון ובלשנות 

מאת    [ 11/07/2011 ]

מילים במאמר: 303   [ נצפה 2121 פעמים ]

תואר ראשון בלשון ובלשנות

ישנם תארים ראשונים רבים מתחום מדעי הרוח שלא מעט אנשים מרימים גבה או פוסלים אותם ישירות עוד לפי שבוחנים אותם. תואר ראשון בלשון ובלשנות הוא ככל הנראה אחד מהתארים הללו.

מדובר בתואר ראשון מתחום מדעי הרוח אשר משלב בתוכו שני תתי נושאים - לשון ובלשנות. שילובם של שני התחומים יוצר פלטפורמת ידע רחבה ומעמיקה בתחום השפה אשר משלבת למידה וניתוח מעמיק של השפה העברית תוך התחשבות בכללי השפה האוניברסאליים.

סטודנטים אשר בוחרים ללמוד תואר ראשון בלשון ובלשנות למעשה מכינים את עצמם ליציאה לשוק העבודה כבלשנים או כחוקרי שפות והתפתחות השפה באקדמיה. אותם סטודנטים יוכלו למצוא את עצמם מאוחר יותר כיועצים למגוון רחב של חברות אשר עוסקות בנושאים שונים כגון היסטוריה, התפתחות ילדים, מחקרים פסיכולוגים על למידה דו לשונית ועוד.

אולם, הדרך לעבודה מקצועית עוברת דרך שלוש שנות לימוד אקדמיות אשר כוללות בתוכן קורסים רבים ועקרונות שפתיים ובלשניים רבים. בין הקורסים אותם יעברו סטודנטים לתואר ראשון בבלשנות ולשון ניתן למנות סמנטיקה, אבולוציה של השפה, ניקוד עברי, בלשנות שמית, פסיכו בלשנות של אירוניה, מורפולוגיה, פונטיקה ועוד קורסים רבים.

מובן כי חלק מהקורסים הינם כלליים ויש מי שימצאו אותם פחות מעניינים, יחד עם זאת, אלו יסודות הלמידה ולא ניתן להמשיך וללמוד ולבנות ידע מבלי להכיר את היסודות.

אם כן, מי שיבחר ללמוד תואר ראשון בלשון ובלשנות סביר שימצא את עצמו בכיתה קטנה באופן יחסי בה כל הלומדים בחרו ומעוניינים להתמקצע בתחום. עובדה זו מביאה פעמים רבות את החוגים להתמקצעות בתחום ולשיפור מהיר שכן אין להם צורך לעסוק בתופעות שוליים. הסטודנטים בחוג זה דורשים למידה ממוקדת ומקצועית ואינם מתפזרים, בתחום מסוג זה רק מי שבאמת מעוניין ללמוד את החומר נמצא בהרצאות.

בנוסף, כאשר מדובר על חוגים קטנים באופן יחסי ניתן להשקיע משאבים רבים יותר בהתמקצעות הסטודנטים וישנה חשיבות רבה יותר לכל מחקר, מאמר או פרס אשר מביא המוסד האקדמי. לפיכך, הסטודנטים משולבים במהירות כעוזרי מחקר ומכירים את מרבית הסגל אצלו לומדים.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב