דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכינה לעיצוב - ההכנה הטובה ביותר למבחני המיון 

מאת    [ 11/07/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 3332 פעמים ]

תחום האמנות, האדריכלות והעיצוב הינו תחום לימודים מבוקש מאוד כיום. אחד מתנאי הקבלה אל לימודים אלו הוא הצגת תיק עבודות. ככל שתיק העבודות יהיה מרשים יותר, כך סיכויו של המועמד להתקבל ללימודים יעלה. גם הכנה למבחני המיון ללימודים עשויה להיות אבן דרך חשוב בקבלה למוסד הלימודים הנחשק.

מוסדות לימודי עיצוב ואדריכלות כדוגמת: בצלאל, אוניברסיטת תל אביב, המכון הטכנולגי חולון, שנקר, הטכניון ויצ"ו חיפה ואחרים, הינם מוסדות לימוד מבוקשים מאוד אשר מכילים מקומות ספורים בלבד בכיתות הלימוד שלהם. לשם כך, על המועמדים למוסדות אלה להצטיין במבחני המיון ובהגשת תיק עבודות יוצא דופן.

לימודי מכינה לעיצוב או לימודי מכינה לאדריכלות

אחת הדרכים להגיע לתוצאות אלה היא השתתפות במכינה לעיצוב. מכינות לעיצוב נלמדות בכמה מוסדות לימוד המספקים שירותים טרום אקדמאיים למבקשים להתקבל למוסדות אלו. מכינות העיצוב מכירות היטב את דרישותיהם של מוסדות הלימוד האקדמאים לתחומי העיצוב, האדריכלות והאמנות.

מכינות אלו שמות דגש על שני דברים עיקריים האחד הוא הכנת תיק עבודות מושקע אשר מראה את הפוטנציאל הגבוה ביותר אשר ניתן להפיק מן התלמיד. השני הוא הכנה אל מבחני המיון של הלימודים המבוקשים, תוך הכרת מבחנים אלו והכוונה מדוייקת אל הצלחה בהם.

רבים מתלמידי המכינות הצליחו להתקבל אל מוסדות הלימוד היוקרתיים של עיצוב פנים, עיצוב גרפי, עיצוב תעשייתי, אדריכלות וכיוצא בזה. לימודי המכינה עורכים כמה חודשים וכרוכים בהוצאה כספית על הלימודים עצמם ועל החומרים ליצירת תיק העבודות.

מה לומדים במכינה ?

הלימודים במכינה הינם לימודים ממוקדי מוסד אקדמי. כלומר, הלימודים ממוקדים במוסד האקדמי ובתואר אליו מבקש התלמיד להתקבל. לימודי מכינה לאדריכלות יהיו שונים מלימודי מכינה לעיצוב. בנוסף לכך, ההכנה היא גם לפי דרישות מוסדות הלימוד השונות (המכון הטכנולוגי בחולון ושנקר למשל דורשים מבחנים פסיכוטכניים).

המכינות השונות פועלות להכנה לתחומים של : אדריכלות, לימודי עיצוב פנים, לימודי עיצוב אפנה, טקסטיל, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, אנימציה, צורפות, אמנות וצילום. המכינה פורטת כל תחום ותחום תוך כדי דגש על פיתוח אמירה אישית של התלמיד.

מכינה לעיצוב בירושלים, מכינה לעיצוב בתל אביב או בכל מקום אחר, הדגש בבחירת מכינה הוא בניסיון שיש לה בהכנת תלמידים וכמות התלמידים אשר הצליחו להתקבל אל המוסד המבוקש בעקבות לימודים והכנה של המכינה .

למה כדאי ללמוד במכינה?

במצבים בהם מתקבלים אל הלימודים רק 10 אחוזים מן המועמדים כדאי לכם לעשות כל מאמץ אפשרי כדי להגשים את חלומכם ולהיות בין עשרת האחוזים אשר ילמדו את התחום המבוקש. מעבר לכך, הלימודים במכינה מאפשרים הצצה וטעימה של עולם העיצוב והאמנות.

יתכן ועולם זה קרץ לך במהלך כל החיים, אך כאשר תתקל בעבודה אמיתית בתחום דווקא תווכח כי זהו אינו התחום בו אתה מבקש לפתח קריירה. כך שמכינות העיצוב גם מאפשרות לפתח איזשהי אג'נדה מקצועית התחלתית באשר לתחום המבוקש. יש לציין כי כל האמור במאמר זה הינו בגדר של המלצה בלבד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב