דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית השקעות- ברוקר בא לעבודה.. 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 1636 פעמים ]

במאמר זה נדון בגורם שעליו, בדרך כלל, לא נוהגים להתעמק ולהתעכב- הברוקר. בעוד שכל דיון על כלכלה ופיננסים מתמקד בהשקעות, ברווחים ובסיכונים מול סיכויים, הרי שמוזר הדבר כי דווקא באלו המבצעים את הפעולות הפיננסיות ואחראים באופן מובהק וישיר על הפעילות הכלכלית בשוק ההון, לא נוטים להתמקד וזהו, אולי, מעין תיקון לעוול הזה.

הברוקר הוא הגורם המוסמך היחיד לבצע פעולה כלשהי בשוק ההון ולהתעסק במכלול האפשרויות הגלומות בו, בין אם אלו ניירות ערך, מניות, אגרות חוב, תעודות סל, קרנות נאמנות או מטבעות, סחורות ומדדי מניות. הברוקרים יכולים להיות בנקים, שהם המרכזיים ביותר בפעילות שוק ההון, או כל בית השקעות הנחשב כברוקר פרטי ומורשה על ידי הבורסה לניירות ערך לבצע פעולות קניה ומכירה במסגרתה.

מדוע קיימת, בעצם, ההפרדה בפעילות שוק ההון בין גורמים מוסמכים המבצעים פעולות של  ניהול תיקי השקעות לבין יכולתו של האדם הפרטי לעשות בשוק הזה ככל העולה על רוחו? התשובה, אם לדבר בכנות, ברורה מאליה. בכל רגע נתון מתבצעות בשוק ההון אלפי פעולות סימולטניות ושונות, הדורשות את ערנותם המלאה של מקבלי פקודות הביצוע בבנק או באותו בית השקעות פרטי ואת העברת הפקודות האלו, במהירות וביעילות, לבורסה. באם יוכל כל אדם פרטי לבצע השקעות בעצמו, הרי שהבורסה לא תוכל לעקוב אחר קצב הפעולות ולוודא כי הסדר והנאותות יישמרו. עניין נוסף הוא חוקיות המסחר שכל בית השקעות המתמחה בתחום של ניהול תיקי השקעות מכיר על בוריו, אך המשקיע הפרטי לא, דבר שעלול לגרום למעבר על חוקים כלכליים עד לכדי סילוק מהבורסה ונקיטת סנקציות פליליות ואזרחיות כנגדו.

עבודת הברוקר היא עבודה לכל דבר ועניין וגם היא דורשת מידה מסוימת של התמחות והתמקצעות, אשר נרכשת בלימודים אקדמיים מתאימים ומשתכללת עם שנות ניסיון וותק מצטבר.  השקעות פיננסיות הן כלי משמעותי בהונם הפרטי של האנשים המשקיעים ושומה על כל בית השקעות, בין אם יהיה זה בנק קטן כגדול, או גורם מוסמך אחר בתחום של ניהול תיקי השקעות, לוודא כי הוא מעסיק את האנשים הראויים והמתאימים לסוג פעילות מלחיץ, מאתגר שבו השורה התחתונה היא היחידה שחשובה. ניהול תיקי השקעות הוא אלמנט שדורש למידה יומיומית, הבנה מעמיקה של השוק והדינאמיקה שלו ובעיקר יכולת קבלת החלטות בזמן אמת ובמהירות. בית השקעות, או כל ברוקר אחר, המצליח להתנהל בצורה שכזו, בהכרח יביא לתשואות טובות יותר ללקוחותיו.

כל ברוקר מורשה מוסמך בתחום של ניהול תיקי השקעות יכול להחליט על העמלות אותן הוא מבקש מלקוחותיו עבור שירותי הניהול והביצוע שלו. עם זאת, קיומו של שוק חופשי ותחרות בין הגופים השונים, מחייב סוג של נקודת איזון בין העמלות השונות. עריכת סקר השוואתי מקיף בין הברוקרים השונים, לא רק בעניין העמלות הנגבות, אלא אפילו לגבי שעות פעילות הברוקר, הנגישות שלו לפניות המשקיעים ומהו הסכום המינימאלי הנדרש לשם פתיחת תיק השקעות יכולה להוות כלי מצוין למשקיע לבחור במקום הנכון עבורו ובברוקר האפקטיבי ביותר עבור כספו.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב