דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשר או לא כשר 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2477 פעמים ]

שמדברים על קייטרינג כשר לא תמיד יודעים איזה סוג כשרות, ישנם כל כך הרבה סוגי כשרות שאפילו חברות קייטרינג נראה לי שמתבלבלות. יש חברות שלא מעניין אותן תעודת ההכשר משום שהן אינם פונות למגזר של דתיים או אירועים גדולים כחתונות אשר לרוב דורשים תעודת כשרות, הן פונות יותר לנישה של אירועי בוטיק, מסיבות קוקטייל פרטיות אשר גם לפעמים הם נדרשים מראש לספק מוצרים לא כשרים, או שילוב של מנות בשריות עם חלבי. כיום אנו מכירים לרוב תעודות כשרות של הרבנות המקומית, תעודת כשרות גלאט, תעודת כשרות של בד"ץ, הרב מחפוד, הרב לנדאו, מהדרין ואם יש רב אשר שכחתי אותו אז סליחה.
לרוב כאשר מתכננים אירוע גדול רב משתתפים אזי הרוב מחפשים את תעודת הכשרות הרגילה, ישנם כאלו שיוותרו עליה אך לא מומלץ לעשות כך. גם אם אתם חילוניים לגמרי זוללי בשר לבן באירוע רב משתתפים לא תמיד כולם כאלו ומספיק מספר מצומצם של מוזמנים אשר הינם שומרי כשרות ולא ביודעין יאכלו מזון ללא תעודת כשרות וזה עוול, ואם הם ידעו שחברת הקייטרינג אינה מחזיקה בתעודת כשרות אזי לא יאכלו בכלל.בכלל בהרבה גני אירועים אשר מאפשרים הבאת חברת קייטרינג חיצונית גם ידרשו תעודת הכשר מחברת הקייטרינג בהנחה שלן אירועים או אולם יש תעודת כשרותלמטבח קצה שלהם. לגבי הדרישה לרמות כשרות יותר גבוהות אזי אם יש מספר מוזמנים בודד אשר חשובה לו רמת כשרות גבוהה ביותר ניתן להזמין עבור מוזמנים אלו מנות בנפרד מבלי לייקר את כל עלות חברת הקייטרינג. חשוב לדעת גם למי שחשובה תעודת כשרות החתומה בידי הרב לנדאו לא יסתפק בתעודת הכשר בד"ץ או הרב מחפוד. תעודת הכשר של הרב לנדאו נחשבת לתעודת הכשרות ברמה הגבוהה ביותר וגם יקרה מאוד. בכלל עלות התעודות הללו לחברות הקייטרינג גבוהות מאוד ולא תמיד זה תעד כלכלי נכון לבצע את כל התהליך לקבלת התעודה, ולא רק שתעודת הכשרות יקרה גם עלות חומרי הגלם יקרה יותר.
לכן בזמן חיפוש חברת קייטרינג תבדקו היטב מה טיב המוזמנים שלכם, במקביל בדקו מול חברת קייטרינג כשר איזה סוג תעודה היא מסוגלת לספק לכם.
אני חייב לציין שאם הינכם נתקלתם בחברת קייטרינג אשר מאוד מצאה חן בעיניכם וקיבלתם עליה ביקורות ושבחים אך למרבה הצער חברת קייטרינג זו אינה מחזיקה בתעודת הכשר, זה לא מונע ממכם לשכור את שירותיה של חברה זו ולרוב חברות הקייטרינג יפנו למטבח חיצוני אשר מחזיק בתעודת הכשרות הרצוייה ואת כל התפריט של האירוע יכינו במטבח ומוצרים כשרים.
אומנם פעולה זו עלולה לייקר במקצת את מחיר המנה אבל לפעמים זה כדאי וכך פועלות חברות קייטרינג רבות. יש לא מעט חברות קייטרינג קטנות מטבח ביתי המספקות אוכל לאירועים קטנים או לשבת אוכל ביתי משובח, יש חברות המנוהלות על ידי משפחות דתיות אשר מקפידות ברמה האישית על כשרות גבוהה מאוד אך עדיין הם טרם השיגו את תעודת ההכשר הנכספת לרוב זה נובע מעלות גבוהה מאוד של התעודה, ניתן ליהנות אצל חברות אלו מאוכל ביתי טרי טעים וכשר ללא שום חשש, יש כאלו שאף יציגו בפניכם את המקום בו מתבשל האוכל על מנת שתתרשמו מרמת הניקיון והסדר המופתי אשר שורר במטבחם.
הסוגיית השתיה קלה וחריפה יש גם תעודות הכשר וחותמות כשרות כמעט על כל בקבוק.
צריך גם לקחת בחשבון את כלי ההגשה הסכו"ם אשר גם אמורים לעבור תהליכים שונים של חיטוי וניקוי לפני כל אירוע.
לא מעט משתמשים בכלים חד פעמיים למען הסר חשש.

ה"גורו" מדריך קייטרינג בישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב