דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצוות בטלות לעתיד לבוא- מסכת נידה 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 796   [ נצפה 2849 פעמים ]

     מצוות בטלות לעתיד לבא [מסכת נידה ס"א]

 

בשת בן אדם הראשון שנולד מהול אמור "ויולד בדמותו כצלמו" [בראשית ה']

מילה של ערלת בשר העטרה היא קנין המלכות בסוד "והייתי שפל בעיני" [שמואל ב' ו']

שאמר דויד בהקשר לאמור במיכל בת שאול "ותבז לו בלבה"  על כי "ודוד מכרכר

בכל עז לפני הויה ודוד חגור אפוד בד" [שם], שכן מבין איברי האדם הברית היא

כנגד מידת היסוד ורומז ליוסף, ואילו העטרה כנגד מידת המלכות ורומז לדויד,

אף תורה שבעל פה היא המלכות שכתוב בפתיחת אליהו הנביא ז"ל מלכות פה

תושב"פ קרינן לה, ורומז למשה שהעיד על עצמו "הן אני ערל שפתיים" [שמות ו']

מכאן שיש ערלת הפה.

נאמר מצוות בטלות לעתיד לבא- בתחיית המתים- והוא לכאורה סתירה לנצחיות

התורה. הביאור: מציאות המצוה כשלעצמה היא מציאות נצחית- הציווי להאדם

בטל= לעתיד לבא ישראל והקב"ה בגלוי מציאות אחת וקיום המצוות יהיה בדרך    ממילא, שכן מצוה עומדת לעולם ולעולמי עולמים, לא בתור ציווי לאדם, אלא בתור

רצונו של הקב"ה. וקיום המצוות יהיה בדרך ממילא כי לעתיד לבא תאנה שאין לקוטפה בשבת צווחת ואומרת שבת היום, כתוב "כי האדם עץ השדה" [דברים כ'] ועץ תאנה הוא עץ הדעת לפי אחת הדיעות, ורומז אף לעצים המשמשים להבערת מזבח הקרבנות הקרוי אף מזבח העולה או מזבח הנחושת, ואמור "נוצר תאנה יאכל פריה" [משלי כ"ז] .

כל ספרי הנביאים והכתובים עתידין ליבטל לימות המשיח [חוץ ממגילת אסתר],

מה שאין כן הלכות של תורה שבעל פה שאינן בטלים לעולם, כחמישה חומשי תורה.

מצוות בטלות לעתיד לבא קשור לאמירה הידועה העבודה משחררת [הלקוחה מ"בית

מדרשו" של הגל וזאת נאמר ע"י חתן פרס נובל אלי ויזל שהוסיף גם שיצחק ניצול

השואה הראשון].

בפרקי אבות כתוב על שלשה דברים העולם עומד- האיתנים מוסדי ארץ.

על התורה                 על העבודה               ועל גמילות חסדים

     יעקב                       יצחק                       אברהם

      סיון                        אייר                         ניסן

 

העבודה היא עבודת הקרבנות- יצחק כעולה תמימה מסמל את הקרבן שתחיית

המתים התקיימה בו כפשוטו, ומביאה לכך שמצוות בטלות והופכות להיות רשות,

זאת במידה וישנה הפנמה והכרה של תוכן השירה הקרויה שיר חדש, שיר שלא

הושר אף פעם, עד כה, השירה העשירית, כמובא בישעיהו מ"ב "שירו להויה שיר חדש".

קריאת שמע, נאמר בה בשכבך ובקמך, אולם תפילת ערבית כשלעצמה היא רשות.

תפילות אבות תקנום:

אברהם: וישכם אברהם אל המקום אשר עמד שם- תפילת שחרית

יצחק: ויצא יצחק לשוח בשדה והנה גמלים באים- תפילת מנחה

יעקב: ויפגע במקום וילן שם- תפילת ערבית

מקדש ראשון קראו אברהם הר

מקדש שני קראו יצחק שדה

מקדש שלישי קרוי בית שנאמר בישעיהו ב' "ואמרו לכו נעלה אל הר הויה אל

בית אלהי יעקב וירנו מדרכיו ונלכה בארחתיו כי מציון תצא תורה ודבר הויה מירושלים".

מכאן שבעת כנון בית המקדש השלישי שהוא כנגד יעקב מצוות בטלות והופכות רשות כיוון שהעבודה משחררת.

 

 

 

 

 

 

שמעון טל רז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב