דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך המלא להתמודדות עם ראיון עבודה: חלק א 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 1115   [ נצפה 2358 פעמים ]

ראיונות עבודה הם מלחיצים מטבעם- גם למחפשי עבודה אשר עברו אינספור ראיונות. הדרך הטובה ביותר להוריד מהלחץ היא להתכונן היטב. בדיוק מסיבה זו ריכזנו עבורכם את השאלות ה"סטנדרטיות" בראיונות עבודה וצירפנו תשובות לדוגמא. אנו ממליצים לכם לעבור ביסודיות על כל השאלות ולהרכיב לעצמכם תשובות מוכנות מראש. הקדישו זמן לביצוע מחקר מקיף על החברה והתאימו את תשובותיכם לחברה בה אתם מתראיינים.

חלק א- שאלות לגבי רקע תעסוקתי

הנה מספר שאלות בנוגע לרקע תעסוקתי, שקרוב לודאי תתקלו בהן:

ספרו לי קצת רקע-

שמות החברות, שם התפקיד והגדרתו ותקופת העסקה

למרות שזומנתם לראיון על סמך קורות חייכם, המראיינים מצפים מכם לזכור בעל פה את ההסטוריה התעסוקתית שלכם הכוללת גם שכר, הגדרות תפקיד, וכו'. תתפלאו לשמוע כמה מועמדים לעבודה מתחילים לגמגם כאשר הם מתבקשים לפרט את קורות חייהם.

מה היו ציפיותכם מהעבודה הקודמת וכיצד הם התממשו?

לשאלה זו אין תשובה נכונה או לא נכונה. הדרך הטובה ביותר לענות היא לדון בציפיות שהיו לכם כשניגשתם לתפקידכם הקודם וכיצד המשרה הייתה עבורכם. אם העבודה לא הייתה בדיוק מה שציפיתם, זה בסדר לציין את זה. עם זאת עליכם להתרכז בעבודה עצמה ולא בחברה, בבוס ובעובדים שהיו סביבכם. ענו לשאלה בזהירות, אל תתמקדו יותר מדי בצדדים שליליים ותנסו להתמקד על השיאים.

היו ספציפיים. הכינו כמה דוגמאות מראש שתוכלו לשתפן עם המראיין.

מה היו תחומי האחריות שלכם?

הדרך הטובה ביותר לענות על שאלה כזאת היא לתאר בפרטנות את תחומי האחריות שהיו לכם ולנסות לקשור אותם לתפקיד בו אתם מעוניינים. תתמקדו בעיקר בתחומי האחריות שרלוונטיים לדרישות התפקיד, כך המראיין יראה כי יש לכם ניסיון וכישורים מתאימים. מאוד חשוב לענות בכנות ולא להמציא תחומים חדשים, כי אין לדעת עם מי יחליט המראין להצליב את המידע.

מה אהבתם/לא אהבתם בתפקידכם הקודם?

כששואלים אתכם מה לא אהבתם בעבודה הקודמת, אל תהיו שליליים מדי. אינכם רוצים שהמראיין יחשוב כי אתם תדברו באותו אופן על תפקידכם  החדש. עם זאת, הגיוני לדבר על עצמכם ומה אתם מחפשים בתפקיד החדש.

תשובה לדוגמא:

נהניתי מהאנשים שעבדתי איתם. זו הייתה אווירה נעימה ידידודית וכיפית ונהניתי לבוא לעבודה כל בוקר. חשתי שגם ההנהלה היא נהדרת. הם הכירו את כל העובדים בשמותיהם הפרטיים וניסו ליצור קשרים אישיים. מעבר לכך נהניתי מזה שהמשרד שלנו תרם לקהילה דרך התנדבות בעמותות שונות.

מה היה ההישג הגדול ביותר בתפקידכם הקודם?

המראיין ירצה לדעת מה השגתם בתפקידכם הקודם. הדרך הטובה ביותר לענות היא לתת כדוגמא הצלחה מסויימת אשר מתקשרת לדרישות של התפקיד בו אתם מעוניינים. נסו לתאר את הדברים באופן שבו המראיין יראה את הערך המוסף אותו אתם מביאים.

מה אתם מצפים מהממונה עליכם?

תשובה לדוגמא:

בתפקידי הקודם, אהבתי את העובדה שההנהלה הייתה חפה ממשוא פנים, והם גילו הבנה לצרכי העובדים כמו גם לחוזקותיהם. אמנם אלו דברים שלוקח זמן לגלות אותם, הייתי רוצה שהממונה עליי ינסה להכיר אותי באופן הזה.

הייתי רוצה את האפשרות לגשת לממונה עליי ולבטא בעיות או רעיונות שיש לי. כמו כן הייתי מצפה מהממונה שיהיה פתוח וכן איתי ויידע אותי במידה ולדעתו יש משהו שביכולתי לשפר או לשנות.

מדוע אתם עוזבים את העבודה הנוכחית?

תשובה לדוגמא:

התחלתי לחוש שעמום בעבודה, הרגשתי שלא היה לי לאן לצמוח בתוך המסגרת הנתונה, ורציתי אתגרים נוספים. הרגשתי שכישוריי האישיים והמקצועיים לא באים לידי ביטוי באופן בו הייתי רוצה. הייתי רוצה תחומי אחריות חדשים, ועבודה באווירה צוותית. כמו כן לא רציתי שחוסר שביעות הרצון שלי יחלחל אל שאר העובדים.

מדוע פוטרתם?

תשובה לדוגמא:

העבודה לא תאמה את כישוריי ותחומי העניין שלי, על כן הגעתי להחלטה משותפת עם הממונה עליי, כי עליי לעזוב ולהמשיך הלאה לתפקיד שיתאים לי יותר. הייתי רוצה הזדמנות לעבוד באווירה צוותית ולמשש את כל כישוריי ולתרום למקום העבודה.

We R Hunting מתמחה בהד הנטינג וגיוס בכירים ומשרות הייטק, החל מתפקידי פיתוח דרך בניית צוותים, גיוס מובילים טכנולוגיים ותפקידי הנהלה בכירים. We R Hunting הינה חברה שותפה לרילוקיישן ג'ובס והחיבור יחדיו מבטיח יכולות גיוס הן לישראל והן בעולם ליצירת קשר , אנא פנו אלינו ב: href="mailto:general@werhunting.com" General@werhuting.com">target="_blank">General@werhuting.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב