דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללי זהירות לניהול תיק השקעות 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 755   [ נצפה 2386 פעמים ]

תחום ההשקעות הוא תחום הדורש מידה רבה של למידה וידע. אנשים שחסכו סכום כסף ומעוניינים להשקיע כסף זה באמצעות שירותי ניהול תיק השקעות או על ידי השקעות שהם מנהלים בעצמם. לפני שתשקיעו את מיטב חסכונותיכם יש לתכנן וללמוד את שוק ההון, לפחות ברמה שתאפשר לכם לתקשר עם מנהל תיק ההשקעות.

מה זה בעצם תיק השקעות ומה כולל ניהול תיק השקעות?

תיק השקעות הוא מכלול הנכסים ההוניים של המשקיע. כאשר מתייחסים לכל המכלול המרכיב את תיק ההשקעות אפשר להקטין את רמת הסיכון על ידי גיוון בדרכי ההשקעה. כל אדם יכול להחליט במה להשקיע, אולם לא לכל אדם יש את הידע הדרוש על מנת לבצע החלטה טובה שתגדיל את תשואותיו ותקטין את הסיכון לו הוא נחשף.

כדי לעזור למשקיעים, נוצרו הפונקציות של יועץ השקעות ומנהל תיק השקעות. ההכשרה שיועץ ומנהל תיק השקעות עוברים היא הכשרה דומה, כאשר מנהל תיקים עובר סטאג' מעט ארוך יותר בן תשעה חודשים. שניהם חייבים לעמוד בבחינות הסמכה ולקבל רישיון כדי לעבוד במקצוע. ההבדל בין יועץ השקעות למנהל תיק השקעות הוא כי מנהל תיק השקעות רשאי לקנות ולמכור בעצמו מניות, אג"ח וכדומה, ללא התייעצות עם המשקיע, בעוד שיועץ השקעות רשאי רק לייעץ למשקיע ולא לבצע פעולות קניה ומכירה על דעת עצמו.

מנהל תיק השקעות פועל בהתאם להנחיות שנקבעו על ידי המשקיע שקובעות מהי רמת הסיכון אליה יחשף התיק, מהם יעדי ההשקעה ומהו טווח ההשקעה. הוא אינו רשאי לשנות את הרכב הגורמים הללו על דעת עצמו והוא מחויב לפעול על פי הנחיות המשקיע.

טיפים לניהול נכון של תיק השקעות

·         גיוון - ניהול נכון של תיק השקעות דורש בראש ובראשונה גיוון בדרכי ההשקעה: אג"ח מדיני לצד אג"ח קונצרני, מניות מקומיות לצד מניות חו"ל, מדדי לצד מט"ח לצד סחורות.

·         פיזור המניות – דאגו גם לגיוון האפיק המנייתי בהשקעה. פזרו את ההשקעה בין חברות מתחומים שונים, ובאיזורים גאוגרפיים שונים. באופן זה תוכלו להוריד את רמת הסיכון אליה אתם נחפשים בערוץ זה.

·         קרנות נאמנות ותעודות סל – משקיעים מתחילים יכולים להעזר בקרנות נאמנות ותעודות סל שלמעשה כוללות בתוכן כבר את רכיב הגיוון בהשקעה.

·         סבלנות וקור רוח – השקעות אינן מקצה של 100 מטר, אלא ריצות מרתון. משקיעים מתחילים טועים ובודקים את מצב השוק לעתים תכופות מדי. בדיקה כזו עלולה לגרום להם לבצע מעשים פזיזים של קנייה ומכירה. בבדיקה חשוב לזכור כי מדובר בביצועים לטווח ארוך, וכי אחרי הירידה באה העלייה.

·         לימוד התחום – הדרך לניהול השקעות עוברת דרך לימוד התחום בצורה מעמיקה: הכרת החברות בהן משקיעים, הכרת המונחים בהם נעשה שימוש ומה עומד מאחוריהם, הכרת שיטות ניתוח שונות.

·         מוניטין - בעת בחירת בית השקעות ומנהל תיק השקעות וודאו כי מדובר במנהל תיק הרשאות בעל רישיון לניהול תיקים ובעל מוניטין טוב ואמין.

·         תשואות ויציבות לאורך זמן -  בדקו את התשואות ויציבות ההשקעות של בית ההשקעות ושל מנהל תיק ההשקעות ובחרו במי שביצועיו טובים ויציבים לאורך זמן (לפחות שלוש שנים).

·         השוו דמי ניהול ועמלות – התחרות בשוק מביאה גופים רבים להוריד מדמי ניהול ומהעמלות לאחר ניהול משא ומתן עם הלקוחות. השוו בין דמי הניהול הנגבים בין בתי השקעה שונים, ועמדו על המקח בנושא זה.

·         הגיעו מוכנים – בפגישה עם מנהל תיק ההשקעות יברר המנהל את צרכי ההשקעה: האם מדובר בהשקעה לטווח ארוך או שיש צורך לעשות שימוש בכסף תוך פרק זמן קצר? מהי רמת הסיכון אליה אתם מוכנים להחשף? האם אתם זקוקים לתזרים מזומנים שוטף מההשקעה או לא?

 

ניהול תיק השקעות מוצלח יכול לעשות את ההבדל בין תיק ריווחי לתיק השקעות מפסיד. כדי להשקיע בבחירת מנהל תיקים אמין ובעל הצלחות מוכחות עליו אתם סומכים, לגוון ולפזר את סוגי ההשקעה השונים, וכמובן גם לעקוב אחר ביצועי התיק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב