דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות הייצוג המשפטי לפני הגשת כתב אישום 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 2637 פעמים ]

אדם אשר חשוד בעשיית עבירה פלילית כלשהי שעונשה עשוי להיות יותר משלוש שנים של מאסר, זכאי לייצוג משפטי שהוא ההליך המשפטי אשר קודם לשלב הגשת האישום. החשוד יכול להיות מיוצג על ידי עורכי דין פליליים.

ייצוג משפטי אשר נעשה לפני הגשת כתב האישום הינו חשוב ביותר עבור הנאשם ולא פעם שנה לחלוטין את מצב התביעה. ייצוג זה עשוי בהחלט לעזור לנאשם להצליח לצאת מהפרשה ללא נזקים תקשורתיים, כלכליים ואישיים ובצורה מהירה ככל הניתן.

שימוע משפטי טרם הגשת כתב אישום

השימוע הינו קודם לשלב הגשתו של האישום. השימוע המשפטי יכול להיעשות בשתי דרכים: בכתב או בעל פה. בשימוע המשפטי עורך הדין של החשוד יכול להציג את טענותיו של החשוד ואפילו לשכנע כי אין צורך או צידוק להגשת את כתב האישום כנגד אותו חשוד.

חשוב לדעת כי שלב השימוע המשפטי הינו שלב קריטי במקרים פליליים. השימוע המשפטי הינו מעוגן בחוק הישראלי לפי סעיף 60 א בחוק סדר הדין הפלילי. בנוסף לכך, במהלך השימוע המשפטי יכולים שני הצדדים להגיע לכדי עסקת טיעון.

בעסקת הטיעון יוסכם בין שני הצדדים כי החשוד אכן אשם בעבירה. בעסקה זו יוסכם במה החשוד אשם ומה יהיה עונשו עקב כך. הגעה לעסקת טיעון תמנע את שלב המשפט עצמו בו החשוד חשוף לכל החלטה של בית הדין.

קו הגנה ותפקיד הסנגור עוד בשלב השימוע

כמו כן, בעקבות השימוע ובמהלכו יכולים להחשף קווי ההגנה של הצד השני ובכך להביא ליתרונות אסטרטגיים במהלך המשפט. חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין פלילי מיד עם הגשת התביעה. לעיתים יכול עורך הדין להחליט כי אין צורך בשלב השימוע.

אך ורק במקרה זה ולאחר שיקול דעת מקצוע, יכול החשוד לוותר על הזכות לשימוע משפטי. לחשוד עומדת זכות לעיין בראיות. זכות זו עומדת לו רק אחרי הגשת כתב האישום נגדו. כלומר, במידה והחשוד מנצל את זכותו לשימוע, הוא יכול להגיע לשלב זה בלי שהוא בכלל יודע מהן הראיות העומדות נגדו.

במהלך השימוע לסנגור תפקיד מאוד חשוב. עליו לשכנע את בית הדין כי שלב השימוע אינו סביר משום שלחשוד אין כל ראיות בידיו והוא אינו יכול להגיב כראוי אל ההאשמות. מצב זה יכול להעביר את הראיות אל הסנגור ומכאן יוכל הסנגור להתחיל לבנות תיק מפורט עם קו הגנה ראוי אשר מייצג נכונה את החשוד.

חיפוש עורכי דין

תחום עריכת הדין הינו תחום מסועף ומגוון ביותר. כמות עורכי הדין בארץ הינה גדולה לאין שיעור. עורכי דין נזיקין, עורכי דין תאונות דרכים, עורכי דין פליליים, עורכי דין דיני עבודה, עורכי דין לענייני מיסים, עורכי דין לענייני משפחה והרשימה עוד ארוכה.

מומלץ לערוך את החיפוש אחר עורך דין מתאים דרך האינטרנט. ברשת תוכלו למצוא ולהתרשם מרשימת עורכי הדין המורשים לפי תצומי התמחויותיהם. תוכלו גם לקבל המלצות מבני משפחה או חברים. פגישה ראשונית עם עורך דין לשם התרשמות הינה בתשלום.יש לציין כי כל הנאמר במאמר זה הינו בגדר של המלצה בלבד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב