דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגנת ההסתדרות על עובדי שמירה ואבטחה 

מאת    [ 10/07/2011 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3393 פעמים ]

לעובדים בשמירה ובאבטחה מגיעות זכויות עובדים המגנות עליהם בתפקידם. עובדי שמירה ואבטחה אינם מופקרים לקור ולתנאי מזג האויר הקשים, אלא הינם מוגנים על ידי הסכם עובדים אשר נחתם ב- 2008 על ידי הסתדרות העובדים החדשה והארגון הארצי למפעלי שמירה ואבטחה בישראל.

דווקא משום הגידול בתחום השמירה והאבטחה ומשום שהיה תחום פרוץ כמעט ללא כל תיחום חוקי, פנו העובדים לעזרת הסתדרות העובדים החדשה. הסתדרות העובדים החדשה כגוף המגן על העובדים, פתחה במאבק בתחום אשר הסתיים בחתימה על ההסכם אשר תואר לעיל ובו חוקי עבודה כמקובל בחוק הישראלי.

היקף משרה ושעות נוספות

לענף השמירה שבוע עבודה הכולל בו 5 ימי עבודה בלבד. עובד אשר עבד יותר מ- 43 שעות עבודה בשבוע יקבל שעות נוספות על כל עבודה מעבר לשעות אלה. השעות הנוספות כוללות את אלו החורגות מיום עבודה אשר כולל 8 שעות עבודה. כל שעה נוספת מחוייבת בתשלום.

עבור השעתיים הנוספות הראשונות מגיע לעובד תשלום של 25 אחוז יותר משעה רגילה ועבור כל שעה נוספת מגיע לו תשלום של 50 אחוז יותר משעה רגילה. כמו כן, יכול המעביד לקבוע תוספת שכר גלובאלית במקום תשלום של כל שעה מעבר ל- 8 השעות היומיות.

תוספת השכר הגלובאלית עשויה להיות 9 אחוז משכר העבודה על כל השעות שעבד בהן העובד ולא רק עבור אלו הנוספות. הדבר אמור להחתם בהסכם כתוב בין המעביד לעובד, תוך כדי שיקול דעת של השניים ומתן הודעה מקדימה מראש.

הכשרה לתפקיד, קרן פנסיה, פיצויי פיטורין

העובדים בתחום השמירה והבטחון עוברים קורס של הכשרה לתפקיד המאבטח והם זכאים בתשלום עבור קורס הכשרה זה. על המעביד מוטלת החובה בהפרשת כספים עבור עובד האבטחה לקרן פנסיה. הסתדרות העובדים החדשה בחרה בקרן הפנסיה "מבטחים" לצורך כך.

העובדים זכאים לכל פיצויי הפיטורין המעוגנים- כנהוג בחוק. בנוסף לכך, במידה וחברת השמירה הפסידה במכרז השמירה במקום מסויים, הרי שעליה לשלם פיצויי פיטורין לעובדים לא משנה כמה זמן הם עובדים כשומרים ומאבטחים בחברה זו.

תשלום זה תקף גם במידה שהמעסיק הוחלף והעובדים ממשיכים ועובדים עבורו במקום אחר או שעובדים באותו המקום רק עבור מעסיק אחר. המעסיקים בחברות השמירה אינם רשאים בפיטורין של מאבטחים העובדים שנה, לפני הגעתם ל- 12 חודשי עבודה ותוך כוונה ליצור העסקה מחודשת שלהם אחר כך.

הוצאות נסיעה, חופשה שנתית, חופשה בתשלום, דמי הבראה

המעביד מחוייב בתשלום הוצאות נסיעה למאבטח כנהוג בחוק. החופשה השנתית ניתנת לפי וותק בעבודה. ככל זה עולה כך גם עולים ימי החופשה המגיעים לעובד. בנוסף לכך, העובד זכאי לקבל חופשה בתשלום עבור כמה ימי חג ספציפיים הרשומים בהסכם.

העובדים זכאים לדמי הבראה כקבוע בחוק ולפי רמת הוותק שלהם בעבודה. עובד אשר הופרו תנאי עבודתו רשאי לפנות אל קו לעובד לצורך התייעצות ודיווח על המעסיק. יש לציין כי כל הנאמר במאמר זה הינו בגדר של המלצה בלבד.

* למידע נוסף ניתן לבקר באתר משרד התעשיה והמסחר.

המאמר נכתב באדיבות אתר lawline.co.il פורטל המידע המשפטי הגדול בישראל. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב