דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על תאונת אופנוע-קטנוע ופיצויים 

מאת    [ 25/09/2007 ]

מילים במאמר: 632   [ נצפה 3892 פעמים ]

תאונת אופנוע - תאונת דרכים

אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, תוך רכיבה על אופנוע, זכאי לפיצויים עבור נזקי גוף ונפש, וזאת ע"פ חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה 1975. הזכאות מכוח חוק הפיצויים, באה בנוסף לזכותו של הנפגע לתגמולים נוספים מביטוחים אשר רכש לעצמו או שנרכשו ע"י מעבידו לזכותו. למשל - ביטוח מנהלים, חיים, אובדן כושר עבודה ותאונות אישיות.

חשוב לציין - החוק הישראלי אימץ את עקרון היעדר האשם או האחריות המוחלטת. הכוונה היא כי הזכאות לקבלת פיצויים עבור פגיעה עקב תאונות דרכים קיימת גם אם התאונה נגרמה באשמתו של הנפגע או כל אדם אחר. מרבית רוכבי האופנועים מבוטחים ע"י חברת "הפול " בביטוח חובה. לחברת הביטוח אשר ביטחה את רוכב האופנוע אחריות מוחלטת לפיצוי הנפגע לאחר תאונת דרכים.

עצות לנפגעים לאחר תאונת אופנוע:


1. אישור משטרה על תאונת דרכים - יש ראשית מומלץ לפנות למשטרה לקבלת אישור אודות קרות מקרה התאונה עם פירוט מועד ומקום תאונת הדרכים, פרטי הרכבים, הנהגים המעורבים, הנפגעים ופוליסת ביטוח החובה ופרטי הנפגעים בתאונה.

מומלץ לדרוש מהנהגים המעורבים בתאונת הדרכים, כבר בזירת התאונה, באם המצב הרפואי מאפשר זאת, כי יציגו רישיון רכב, נהיגה ופוליסת ביטוח חובה, יש לרשום את פרטיהם האישיים, שם המבטחת בביטוח חובה, מספר פוליסת ביטוח ומספר הרכב. עוד מומלץ לרשום פרטי עדים לתאונת הדרכים.

הצגת אישור משטרה בבית החולים ובקופת חולים מאפשרת טיפול רפואי ללא תשלום.

2. קבלת טיפול רפואי ראשוני- פינוי באמבולנס - אם נפגעת בתאונת דרכים הנך זכאי לקבל טיפול רפואי ראשוני וזאת על חשבון ובמימון חברת הביטוח. הטיפול הראשוני יעשה ע"י צוות מגן דויד אדום במקום התאונה אם הוזמן הצוות.

3. בדיקה בחדר מיון - מומלץ לנפגע אשר לא טופל ע"י צוות רפואי של מגן דויד אדום לפנות אל חדר המיון הקרוב למקום התאונה וזאת אף בכוחות עצמו וקרוב ככל האפשר לקרות מקרה התאונה.

הבדיקות והטיפולים בחדר המיון ישולמו ע"י חברת הביטוח וזאת לאחר מסירת אישור המשטרה כאמור בס? 1 לבית החולים. עליך או אדם מטעמך להודיע בהזדמנות ראשונה כי הגעת למיון לאחר תאונת דרכים.

חשוב לציין כי הפניה לחדר מיון לאחר התאונה חשובה לשם איתור פגיעות וחבלות, זאת גם אם נראה שלא נגרם כל נזק ברור ובולט לעין. במהלך הטיפול הרפואי יש להקפיד ולהעלות בפני הרופאים את כל הכאבים והמגבלות מהם את/ה סובל גם אם אלה נראים ככאבים קלים ולא משמעותיים וכי לדעתך הכאב " יעבור מחר ".

4. המשך טיפול רפואי בקופת חולים - יש להקפיד לפנות לרופאי קופת החולים ולהעלות בפני הרופאים המטפלים את כל הכאבים והמגבלות מהם הנך סובל. עליך לבקש הפניות מתאימות לרופאים מקצועיים ולמומחים. חשבו לציין כי המשך הטיפול הרפואי ניתן לך במסגרת קופת החולים בה את/ה חבר.

5. איסוף מידע ומסמכים לצרכי המשפט - בתביעה לקבלת פיצויים עבור נזקי גוף, גובה הפיצויים עבור אובדן כושר השתכרות וכן עבור כאב וסבל וראשי נזק נוספים, נקבע על בסיס חוות דעת מומחים רפואיים הקובעים, בין השאר, גם את אחוזי הנכות הצמיתה שנותרה לנפגע.

עקב חשיבות החומר הרפואי להצלחת התביעה אנו ממליצים לנפגע לצלם כל חומר רפואי הקשור בתאונה, החל ממסמכי המיון כולל כל הבדיקות הרפואיות ובוצעו, אמנזה, ועד הפניות לטיפולים רפואיים, מרשמי תרופות, צילומי רנטגן, בדיקות אחרים כמו CT, MRI, ENG, EMG מסמכי אי כושר עבודה, אישורים רפואיים וכל מסמך שניתן במהלך טיפול רפואי.

תאונת אופנוע עם פגיעות קלות:

היות ובתאונות ללא נכות רכיב ה"כאב וסבל" הינו הרכיב המרכזי בקבלת הפיצוי (אליו מצטרף רכיב הפיצוי בגין הוצאות בפועל בהן נשא הנפגע, רפואיות וכו?, וכן רכיב הפיצוי בגין הפסד השתכרות עקב העדרות ממקום העבודה עקב התאונה), הרי שעצם הצורך בקבלת טיפולים שכאלה, כגון: טיפולים פיזיוטרפיים, יש בהן כדי להעיד על מצבו וסיבלו של הנפגע וקבלתם בפועל תגדיל, איפוא, את סכום הפיצוי בגין רכיב זה.

על הנפגע בתאונה לדעת כי גם אם הוא נפגע באופן קל יחסית, ואין הוא סובל באותו הרגע באופן מיוחד, אין כל בטחון כי כך ירגיש גם בהמשך. נהפוך הוא, בתאונות דרכים במיקרים רבים, ובמיוחד במיקרים של פגיעות בגב ובצוואר (כבפגיעה הנקראת "צליפת שוט"), הכאבים והמוגבלות בתנועות, צצים ומופיעים רק מס? ימים לאחר התאונה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב