דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבירת אור אדום 

מאת    [ 25/09/2007 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 6421 פעמים ]

עבירת אור אדום


נהג המזומן לביהמ"ש לתעבורה כנאשם, לא ידע בדרך כלל להעריך מתי טובים סיכוייו לצאת זכאי למרות שהראיות נגדו ברורות ומתי הוא עלול להיות מורשע למרות שהוא משוכנע בחפותו. לדוגמה: כאשר רכב מצולם במצע עבירת תעבורה (עבירת מהירות או עבירת רמזור), ההנחה תהיה בדרך כלל כי "אין מה לעשות" וצילום אחד שווה אלף עדים.

יחד עם זאת, בדיקת חומר החקירה ע"י סנגור שאומנותו בכך עשויה לחלץ מהרשעה נהג למרות שרכבו צולם באופן ברור כשהוא מבצע עבירת רמזור או עבירת מהירות וזאת אם הצילום נמצא פגום בפגם כלשהו.

נהג צולם כאשר רכבו נכנס לצומת באור אדום וזאת לאחר שהאור האדום דלק כבר מזה למעלה מ- 4 שניות, כלומר רכבו מצוי היה מספר עשרות מטרים לפני הצומת לכשהאור כבר התחלף לאדום. הנהג לא עצר, המשיך וחצה את הצומת. בצילום עצמו נראה גם אופנוע אשר נהגו נעצר בתוך הצומת עקב כניסת הרכב בכיוון המצטלב. למרות זאת הצילום נפסל ע"י ביהמ"ש כראיה והנהג זוכה בדין.

לצורך הגשת הצילום על המשטרה להוכיח במסמך הנקרא תעודת עובד ציבור כי סרט הצילום הוכנס למצלמה, הוצא ממנה, פותח, פוענח, הוגדל ושוגר ע"י שוטרים אשר פרטיהם מופיעים באותו מסמך וזאת על-מנת לוודא שאכן אין כל טעות או פגם בצילום בגין התוצאה החמורה, והגורלית לעיתים, של הרשעת נהג בביצוע עבירה מבלי שאותו נהג נעצר בכביש, מבלי שאופשר לו להתגונן במקום מפני האישום, מבלי שהוא בהכרח זוכר את האירוע ואף מבלי שהוא עצמו נהג ברכב כל עוד הרכב רשום על שמו.

במקרה הנוכחי הסתבר כי במסמך שצולם ע"י הסנגור צוין שמו של השוטר אשר שיגר את הצילום אלא שלא אותו שוטר חתם על המסמך אלא אדם אחר בשמו של אותו שוטר. התביעה המשטרתית אמנם חשפה את המחדל שבראיותיה אך ביהמ"ש לא הסכים לאפשר לה להגיש מסמך מתוקן וזאת לאחר שביהמ"ש קיבל את טענת הסנגור כי לכשצולם חומר החקירה המסמך שנמצא בתיק המשטרה היה פגום והגשת מסמך מתוקן ביום שנקבע לשמיעת הראיות מבלי שאותו מסמך שוגר קודם למשרדו של הסנגור, יש בו להפתיע את הסנגור והדבר אינו תקין, מה גם שבנסיבות אלו כתב שופט התעבורה בת"א מאיר דרורי כי מתעורר חשד לגבי כל החתימות של שני המסמכים, המקורי והמתוקן, שמא חתימות נוספות אינן כשרות.

סוף דבר, כנגד הקלות הבלתי נסבלת של האפשרות להרשיע נהג בביצוע עבירה שהוא כלל לא היה ער לביצועה עומדת לאותו נהג ההגנה שבדין לפיה הראיות נגדו חייבות להיות מושלמות וללא כל פגם ואם יתגלה פגם



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב