דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רגישות ורגשות במהלך ייעוץ זוגי 

מאת    [ 09/07/2011 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2444 פעמים ]

עולם הרגש מחבר אנשים ויוצר את החברות והקרבה ביניהם. אצל זוג שעובר ייעוץ זוגי חשוב לחזק אצלם את יכולת ביטוי הרגשות על מנת ליצור תקשורת מקרבת ומחזקת. כמובן שעדיף שרגשות חיוביים יבואו לידי ביטוי. קל בצורה מדהימה להביא את המצוקות הרגשיות בצורת כעסים שליליים ומילים פוגעות. קשה יותר להביא את הצרכים הרגשיים וליצור הבנה רגשית בתקשורת הזוגי. ייעוץ זוגי יביא את בני הזוג להבין את הצורך בהבעת רגשות, יחד עם הבעת הצרכים. בעל אשר קל לו לתת לאשתו דברים חומריים המלווים בעזרה מעשית עלול למצוא את עצמו מופתע מול האכזבה של אשתו המתלוננת כי הוא לא מתייחס אליה ומכבד אותה. למרות המאמץ שהוא עושה למענה היא לא מרוצה. "הוא חושב שהבעיה היא רק אצלי, והא רואה את עצמו כבסדר גמור" תהיה הטענה מצידה.

ייעוץ זוגי בא ליצור שפה משותפת

הבדלי סגנונות תקשורת קיימים בין בני הזוג. ייעוץ זוגי ידגיש וישקף את ההבדלים הללו וימחיש לבני הזוג כי כל אחד מהם מדבר בשפה שונה. בדרך כלל נמצא את שפת הרגש לעומת שפת השכל. מפתיע שהשפה השכלית המשויכת בדרך כלל לעולם הגברי קיימת אצל הנשים. לרוב אחד מבני הזוג ישתמש בשפה השכלית הגברית, והשני בשפה הרגשית הנשית. הבדלי השפות יוצרים חוסר הבנה ותחושת תסכול הנובעת מקושי לתקשר, לסכם דברים וליצור התקדמות בקשר. נמצא שם טענות החוזרות על עצמן, מחמירות עם הזמן ואינן נפתרות.

כיצד יוצרים רגישות אצל בני הזוג בעזרת ייעוץ זוגי

יועץ זוגי יעזור לבני הזוג להבין את ההבדלים בצורת הביטוי והחשיבה שלהם. האישה עלולה להאמין שלבעלה לא כואב ושום דבר לא מפריע לו. הרי הוא לא בוכה, הוא לא מראה את המצוקה שלו ולכן כנראה שאין לו מצוקה. הוא הולך לעבודה וטוב לו לדעתה. חשיבה שכזאת מחמירה את המצב בניהם. התסכול שלה גדל ואיתו צורת הביטוי של כעסה. מנגד הבעל עלול להתכנס עוד יותר לתוך עצמו ולדאוג לכך שימצא פחות ופחות בבית. ההבנה שכל אחד יש לו דרך אחרת להביע את עצמו, הידיעה שאת הכאב כל אחד חווה בדרך אחרת. אלו דברים שיכולים להביא את בני הזוג לפתיחות כלפי הדרך שכל אחד מבטא את עצמו. ייעוץ זוגי יעזור להם להבין את ההבדלים שבניהם. תוך כדי ייעוץ זוגי בני הזוג יתבקשו להבין את הצד השני ולהימנע לרגע אחד להתעסק עם עצמם. באופן זה ניתן לקדם את הרגישות ההדדית.

יעוץ זוגי יוצר שינוי תקשורתי

כדי שבני הזוג יוכלו לתקשר טוב יותר, צריך להיות כאן מאמץ הדדי. יעוץ זוגי יתרגל את בני הזוג בלדבר בשפה אחרת. רצוי שכל אחד מהם ירכוש רמת מיומנות בשתי השפות גם יחד. גם בשפה הרגשית וגם בשפה השכלית. שהגבר יפתח את הצד הנשי שלו, והאישה את הצד הגברי שלה. לעיתים כדי שהגבר יבין אותה האישה תצטרך לדבר בשפה עניינית, מעשית, קצרה ומדויקת. לעיתים כדי שהאישה תבין אותו הוא יצטרך להביע את רגשותיו ולתאר בהרחבה את מה שעובר אצלו. ייעוץ זוגי יתרגל את בני הזוג ויאפר להם ליצור מיומנות שפתית חדשה בדרך להתחברות מחודשת.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב