דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ זוגי לזוג הסובל מחרדות 

מאת    [ 09/07/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 3010 פעמים ]

חרדות הן תופעה נפוצה הבאה בעקבות חשש ופחד מאוד גדול מגורם הנחשב למאיים. במהלך ייעוץ זוגי ניתן לזהות די מהר, כי אחד או שני בני הזוג סובלים מחרדות. מעניין שאצל האדם הסובל החרדה תהיה בעלת אופי ייחודי ואישי. לכל אחד יכולה להיות חרדה ייחודית, שלא תתקבל בהבנה אצל האחר אשר אינו סובל מימנה. על אחת כמה וכמה נזכור כי בן זוג אשר נושא החרדה אינו מוכר לו, סביר שלא יצליח להבין את התחושות והקשיים אצל מי שחי אתו. נכון שתמיכה יכולה להינתן על ידי בן הזוג גם במקרים כאלה, אך זוג שכזה עלול לסבול מקשיים נוספים שאינם קיימים אצל בני זוג אחרים.

ייעוץ זוגי אמור ליצור הבנה לבעיה

במהלך ייעוץ זוגי, היועץ ירצה ליצור הבנה לקושי ומציאת דרכים למתן עזרה לבן הזוג הסובל מחרדה. במהלך התקף של חרדה עלולים להיווצר תחושות גופניות המעידות על מצוקה. תחושת לחץ בחזה. כיווצי של שרירים באזור החזה, הבטן, הכתפיים. ועוד. קשיי נשימה יכולים להתרחש ואליהם עלול להצטרף חוסר תאבון, או התקפי אכילה יחד עם סימנים נוספים. בני הזוג יתבקשו להבין את התהליכים הרגשיים העוברים זה על זו. ייעוץ זוגי יביא את זה שסובל מחרדה להבין את המצוקה שלו. ליצור מודעות עצמית לקושי האישי. להבין את הצרכים שלו בזמן של מצוקה, ויאפשר לו ללמוד כיצד להתמודד עם הקשיים שלו. כאשר בן הזוג האחר נמצא בחדר ומקשיב לכל התהליך, נוצרת אצלו הבנה גדולה יותר לקושי האישי של בן הזוג. מכאן ניתן לפתח אצלו רגישות גבוהה יותר לקושי. ההבנה של הבעיה יכולה להתמקד בתיאור הקשיים וזיהוי הטריגרים שמעירים אותה. ההבנה יכולה להיות עמוקה יותר תוך כדי התמקדות באירועי העבר ואו חווית הילדות אשר הובלו למציאות החרדתית.

ייעוץ זוגי נותן כלים להתמודדות זוגית מול החרדה האישית

דרך זיהוי מצבים היכולים ליצור רגיעה, באמצעות זיהוי הצרכים האישיים של זה שסובל מחרדה. ניתן במהלך טיפול זוגי לעזור לבן הזוג, ולתת לו את הדברים שיכולים לעזור לו. בן זוג יכול לעזור על ידי הקשבה, קבלת הקושי, מגע מרגיע, הסחת הדעת של בן הזוג והפנית תשומת הלב לדברים מרגיעים ומשמחים. כמובן שהדרכים להירגע מרובות הן ויכולות להיות ייחודיות לכל אדם. היתרון כאן שהתובנות ודרכי הפעולה מסוכמים במהלך ייעוץ זוג. ובזמן אמת ניתן ליישם אותם בחיי היום יום. מתן כלים ודרכי התמודדות מוציאים את בן הזוג הבריא מתחושת חוסר האונים שלו, ומביאים אותו למקום של שליטה חלקית במצב.

יתרונות ייעוץ זוגי בטיפול בחרדה אישית

בתהליך פרטני האדם הסובל מחרדה יכול להגיע לתהליך ולספר דברים שאינם בהכרח מדויקים. לעיתים הוא ייפה את מצבו. לעיתים הוא ישמיט פרטים חשובים. ייעוץ זוגי בו שני בני הזוג נוכחים מונע את הדברים הללו. יועץ זוגי נעזר במהל ייעוץ זוגי בבן הזוג שיושב ליד ומשמש כנקודת בקרה המעידה על המציאות האמיתית. הדבר מביא את בני הזוג, באמצעות ייעוץ זוגי, להתמודד בצורה מלאה עם המציאות. התנאים להצלחה בטיפול בחרדות באמצעות ייעוץ זוגי הוא פתיחות גבוהה וכנות אצל שניהם, מוכנות לחשוף את הקשיים הרגשיים בפני בן הזוג, ומצד שני רגישות וקבלת הקושי אצל בן הזוג האחר. בני זוג אשר מוכנים לראות את עצמם מתמודדים ביחד, תוך כדי התייחסות לבעיה האישית כבעיה זוגית משותפת ימצאו את עצמם מורווחים בתהליך ייעוץ זוגי הבא לטפל בקושי האישי של אחד מהם.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב