דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתכנן למכור דירתך - כיצד תתכונן כדי לעבור בדק בית בשלום 

מאת    [ 09/07/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 1621 פעמים ]

לפני הבדיקה ואחריה
עשה ככל הניתן על מנת להביא את הבית למצב תקין לפני שאתה מנסה למכור אותו, ועוד לפני ביצוע בדק בית. אל תתייאש אם דוח בדק הבית מכיל מסקנות שליליות. המהנדס רושם את מה שהוא רואה. אף בית אינו מושלם. לדוגמה, אם יש גג רעפים ישן, אבל לא דולף, זה תקין. אם יש דליפה, יש לתקן רק את הדליפה אם אפשרי ולא להחליף את הגג כולו. אם לדוגמא יש לבנים או אבני חיפוי חסרות נסה להשלימם. אל תרגיש שאתה חייב להיענות לדרישות בלתי סבירות עבור תיקונים.

בעיות אינסטלציה
יש לתקן דליפות, נזילות וסתימות זמן רב לפני ביצוע בדק בית מתוכנן ובלי כל קשר אליו. המהנדס יבדוק את לחץ המים, יבדוק נזילות ואיטום על ידי הפעלת ברזים מרובים בעת ובעונה אחת. עשוייה להיבחן גם הצנרת של מכשירים כגון מדיחי כלים, מכונות כביסה, אסלות וכו' על מנת לאתר נזילות. המהנדס עשוי לבדוק גם את מערכת הביוב על מנת לגלות בעיות ניקוז.

ליקויים במערכות החשמל
לוח החשמל צריך להיות הולם את הצרכים של הבית. כיום לוח תלת פאזי נמצא בשימוש ברוב הבתים. המהנדס יבדוק את עומס החשמל ע"י הפעלת מכשירים רבים במקביל.

אל תנתק את מפסק החשמל הראשי

המהנדס ירצה להפעיל מכשירים חשמליים, מיזוג אויר, תאורה, הארקה וכו'. אל תוריד את המפסק הראשי במיוחד אם הבית הוא ריק. זה בלתי אפשרי לבדוק תאורה ועומס מכשירי חשמל אם מקור החשמל הוא כבוי.

מערכות אחרות
המהנדס יבדוק את צנרת מערכות החימום והקירור, לוודא שאין נזילות. דו"ח הבדיקה עשוי לכלול פרטים על גלאי עשן ומערכות כיבוי אש, אם ישנם כאלה.

נקה את הבית
זה נשמע כל כך פשוט ועם זאת בעלי הבית לעתים קרובות נוטים להתעלם מכך. בית נקי משדר רושם של בית שאכפת לך ממנו ולכן אפילו אם יש ליקויי בניה יש להניח שהבית כולו במצב טוב. חשוב על סיטואציה שבה אתה מבקש לקנות מכונית משומשת. המצב המיכני שלה עשוי להיות מצויין אך אם היא נראית מלוכלכת ומוזנחת הדבר ירתיע מאד את הקונה הפוטנציאלי.

להיות בזמן

לפעמים המהנדס יגיע לביתך מוקדם. אם המהנדס קובע איתך פגישה ב- 9:00 בבוקר, וודא שהבית מוכן לבדיקה בשעה 8:30.  זה שכיח שהמהנדס יתחיל את הבדיקה בצד החיצוני של הבית, לכן השאר את התריסים או הוילונות מוגפים עד שאתה לבוש ומוכן. יותר מפעם אחת קרה שהמוכר הופתע על ידי אדם זר המסתובב בחצר האחורית של הבית.

גישה נוחה
וודא גישה נוחה לכל חדרי הבית, למחסן, לגג, לגינה, למרתף וכו'. וודא שיש בהישג יד את השלט הרחוק עבור דלת המוסך או מפתח. נקה אבק וקורי עכביש, במידת הצורך. כרות ענפי עצים ושיחים החוסמים את הגישה. פנה פחי אשפה.

מסמכים

העמד לרשות המהנדס את מירב החשבוניות והמסמכים לגבי פרויקטי שיפוץ או פריטים חדשים כגון גג רעפים, מזגן, מטבח, עבודות חשמל, ריצוף, תריסים וכו'. הדבר חשוב גם עבור הקונה עצמו.


ילדים וחיות מחמד

נסה לקבוע זמן לבדיקה ללא ילדים וחיות מחמד אם אתה חושב שהם עשויים להפריע לבדיקה. בכלל, רצוי מאד שהבית יהיה ריק מאנשים בעת הבדיקה.

 

בהצלחה.

 

 

בדק בית פריזמה היא חברת בדק בית מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים וכן בניינים משותפים.


טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.


http://www.prizma-peles.com/article.php?id=48&cid=-10




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב