דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מורה פרטי ללימודים באינטרנט? 

מאת    [ 09/07/2011 ]

מילים במאמר: 701   [ נצפה 3596 פעמים ]

 

 

בחירת מורה פרטי מסתכמת לרוב בחיפוש בלוחות מודעות אינטרנטיים או בעיתונים, מציאת מורה ש"נראה" לנו, והצמדתו לתלמיד (לרוב הילד שלא מצליח לפתור משוואה אחת עם שני נעלמים...). אבל האם זה באמת כל מה שצריך לעשות? האם באמת מדובר על "שגר ושכח מזה"? ממש לא! אם המורה לא יתאים בצורה מדויקת לתלמיד, הלמידה לא תהיה יעילה והניסיונות להעלות את ממוצע הציונים פשוט לא יצליח. הבחירה הנכונה חשובה שבעתיים כשמחפשים מורה כדי ללמוד באינטרנט, שם יש חשיבות עליונה לבחירה הנכונה.

אז מה צריך לעשות ולמה חשוב לשים לב כשבוחרים מורה פרטי ללימודים באינטרנט:

אופי המורה -  חשוב לשים לב לאופי התלמיד: אם התלמיד או התלמידה הם בעלי אופי נוח, ילד רגיש ושקט. לרוב במצב כזה תתאים מורה פרטית או מורה פרטי בעל אותו מזג פחות או יותר. תלמיד בעל אופי שקט לרוב יהיה חלש בלימודים מסיבות אמיתיות של חוסר הבנת החומר או מסיבות חברתיות של תלמידים אחרים המפריעים לו להתרכז או מציקים לו או לה. תלמיד כזה עשוי אף להיגרר למצבים של ניסיונות הזדהות עם סביבתו ולהיגררות חברתית של לא ללמוד. מורה פרטי בעל מזג נוח ייתן לתלמיד הרגשה של בטחון תוך כדי תהליך הלמידה באינטרנט ויעניק שיעורים פרטיים יעילים יותר כי התלמיד רגוע יותר ומבין שגם בסביבה לימודית אפשר להיות נינוחים.

במקרה של תלמידים היפראקטיביים שכל מה שמעניין אותם זה ללכת למשחקי כדורגל, רצוי למצוא מורה בעל מזג חם יותר שידע "להכריח" את התלמיד לשבת על התחת וללמוד. "השפלה" כזו של התלמיד תגרום לו להבין שיש מי ששומר עליו ולמרות שהוא חשב שיותר כיף לו לשחק (כי זה גם יותר קל), פתאום אחרי שהוא מבין את החומר "מדגדג לו באצבעות" לנסות את יכולותיו גם בפתרון משוואות, וכשהוא רואה שהוא יכול וכשהוא רואה שמתעקשים איתו (המורה הפרטי), אז הוא ממשיך מהצלחה להצלחה.

נגישות המורה – מורה פרטי טוב צריך להיות זמין תמיד. מכיוון שתהליך הלמידה הוא תהליך מתמשך ורציף ולא מתבצע רק בשעות מסוימות, אלא מתי שהתלמיד מוצא לנכון ללמוד, המורה צריך להיות שם, מוכן לענות על כל שאלה בכל שעה. לפעמים מציאת מורה פרטי שהוא גם סטודנט, שאין לו תמיד זמן לתלמיד ויש לו גם לימודים ומבחנים משל עצמו יכולה להיות אבן נגף לעומת מורה פרטי שזהו מקצועו וכל תפקידו לדאוג לרווחת הלימודים של התלמיד (תמורה הסכום המתאים כמובן). רצוי לכן שהמורה לא ילמד כמות גדולה מדי של תלמידים על מנת שהקשב שלו לכל תלמיד יהיה כמה שפחות מוגבל.

גיל המורה – לגיל חשיבות קריטית ביכולת "לדבר אל התלמיד". הכלל הפוט טוען שגיל המורה צריך להיות עד 20 שנים מעל גיל התלמיד. אחרת הבדלי הגילאים ביניהם לא יאפשרו להם לתקשר. אבל למרות זאת: קיימים הרבה מאוד מורים שיודעים לתקשר בצורה חינוכית נכונה כמעט עם כל גיל ומכל גיל ולכן יש לבחון כל מורה פרטי לגופו לפי אופן ההתבטאות שלו או שלה מול התלמיד או התלמידה.

תחביבים – חלק מהשיעור הפרטי הוא למעשה תהליך סוציאלי של חיבור רגשי וחברי בין המורה לתלמיד. אם מוצרת "כימיה" אז אותה "כימיה" תעבוד גם בתהליך הלימודי. ומה יותר פשוט ליצירת אותו קשר מתחביבים משותפים של המורה והתלמיד. ההמלצה שלנו היא כשמדברים בפעם הראשונה עם המורה הפרטי, לשאול מהם התחביבים שלושלה, מה הם אוהבים לעשות בשעות הפנאי. וככה לדעת האם תהיה שפה משותפת מהירה בין המורה לתלמיד. שפה משותפת תיצור יעילות תקשורתית גבוהה יותר גם במהלך הלימודים.

אינטליגנציה רגשית – "מורה טוב, מורה לחיים" היא לא סתם סיסמה. המורים הפרטיים הטובים ביותר ידעו תמיד איך להתייחס נכון לכל תלמיד. אם תלמיד לא הצליח בשאלה מסוימת, כאן יתבטא האופי הרגשי של המורה בצורה הטובה ביותר. על מנת לדעת איך המורה יגיב במצבים כאלה, הציבו בפניו סיטואציה אפשרית ושאלו איך יגיב ומה יעשה.

הצבת יעדים – זה לא מספיק רק להביא מורה ולהגיד ש"עשינו הכול", צריך גם להציב יעדים מתוזמנים ולדעת איך להשיג אותם בזמן. אם החלטתם שעוד חודש התלמיד (הילד שלכם) ישיג ציון גבוה ב10 נקודות מהיום, אז צריך לבנות תוכנית עבודה מסודרת ולראות איך זה קורה. בקשו מהמורה הפוטנציאלי שלכם להראות לכם איך הוא מתכנן שזה יקרה.

בחירת מורה פרטי מושכלת כוללת נקודות קטנות שלרוב אנחנו לא מייחסים להן חשיבות. חשוב להדגיש שתהליך בחירת מורה פרטי שקול לתהליך מציאת עובד כולל שלבי הראיונות והצבת סיטואציות אפשריות בתהליך הלימוד באינטרנט כדי שהילד שלכם יצליח בלימודים. בהצלחה!

 

 

 

אתר שיעורים - לימודים באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב