דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבה שיווקית - שכבות מקצועיות 

מאת    [ 25/09/2007 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 3922 פעמים ]

כתיבה שיווקית נועדה להציג דברים באופן קורקטי כשיכבת בסיס ועליה מתווספות שכבות עיטופי תוכן הגשתיות נוספות. טיבן נקבע לפי מידת שיבוץ אלמנטים נוספים על תשתית התוכן הראשונית. מהות  השכבתיות לפי מודל התכנים בשיטת סיסמארט הינו: 

 

שכבת הארגון - אין בכוחה של כתיבה התחלתית המבוצעת בד"כ בפעם אחת להגיע אל קו הסיום הכתיבתי הרצוי. ניתן לשפרה , למטבה ע"י ארגון טוב יותר של תכניה וביצוע חישוביות של מה קודם למה ואיך יהיה הכי נכון להציגה. שכבת הארגון חשובה ביותר. הארגון נוגע הן בצד הוויזואלי של הכתיבה והן בעומק תכניה.   

 

 

תוספת שכבת ייפוי - שיכבה זו כוללת ליטוש ומירוק להנעמה ולבקרת איכות. היופי המשתבץ אל תוך התכנים עשוי לנבוע משיבוץ פעלים יפים או ביצוע מעברים חלקים בין הרעיונות. כך גם ע"י צמצומם למינימום ההכרחי ויצירת מיליות חיבור יפות.

 

תוספת שכבת עינוג - שיכבה זו נוצרת מעצם הנחת תיאורים רכים ומעודכנים המקנים בהירות קריאתית

המחליקה את התכנים ביתר עונג אל פסיכולוגיית הקורא הממתינה דרוכה בציפיית קריאה אשר תפגוש מעתה טכניקות החלקה ונעימות.

 

תוספת שכבת שכנוע - שכבת השכנוע מבצעת את הדבר הבא. היא למעשה "פותחת" עומק של כתיבה אל תוך התכנים עצמם כדי לאפשר לקורא "להיכנס" אל תוך המוצג , או לחילופין, היא מוסיפה מבנים כ"אובייקטים" מבצבצים של משמעויות, תוכן ומסר כ"יוצאים" מתוך הכתיבה אל תוך פסיכולוגיית הקורא. אל תוך ראשו, ביטנו וליבו.

 

תוספת שכבת ידע - כתיבה עשויה להיות אינפורמטיבית ברמות הרגילות או מועשרת באמצעות ידע פרקטי נוסף מקצועי הנטמן פנימה אל תוך העברת התכנים הרגילה. אין ספק כי עושר מידע (במידה הנכונה) מוסיף ומקנה לכתיבה מעמד משובח יותר הרלוונטי לקורא. על עורך כתיבה או מבצעה המקצועי לדאוג לטרוח ולבדוק בוודאות כי בכתיבה סופק ידע בהיקף נדרש על מנת לגרום לקוראיה להבין כי הוענק להם ידע ברמה הנדרשת.

 

תוספת שכבת שיווק - שכבת השיווק לוקחת את התועלות הפרקטיות, את אלמנטי התועלות , החסרונות

ושיטות המכירה המוכרות ומטמיעה אותן ביחס הנכון האלגנטי המתבקש בתוככי תצוגת הדברים. למעשה, כל התכנים נלקחים כפי שהם הונדסו מלכתחילה ולתוך תשתיתם מתווספות עוצמות, כיווני ותצוגה שיווקית.

 

שכבת תנועת הזרימה - כתיבה איכותית אינה אמורה להיקטע , או להיות כטורח על הקורא אלא מדודה בקצבה , בהתאמתה ליכולת קוראיה לחוות אותה בזריזות מבט חטוף קליל ועם זאת שאינו פשטני מדי או מרפרף. עליה להימצא בנקודות איזון טובות מספיק של ידע הובלת הדברים אל הצטיירות איזון מושלם בין זרימה פוקחת חשק לקוראה לבין הנחיות  הטמונות בתוכה הגורמות לקוראיה לעצור ולהתעכב על הדברים הרצויים לנו להעברה חדה וחזקה מספיק.

 

שכבת החדות והכהות - אם כי קוראים רבים לא ירגישו בזאת ביודעין , הרי שכתיבה עשויה להיות : חדה, רכה, מחוספסת ובעלת מאפיינים שונים. בכל אלו נצטרך לטפל ולדאוג כי יהיו במקומות הנכונים בכל התקדמות הכתיבה ובמידות הנכונות.

 

 

שכבת השתנות סוגי המגע בפסיכולוגיית הקורא - מגע הכתיבה עשויי להיות מיידע, מרגש, מושך, מלטף או דוחה - מושך. הכתיבה אמורה להזמין , לפלרטט, להציג דברים בחיוך או להפוך את סבר פניה לרציני. הכל במידה הנכונה . שיכבה זו מטפלת בכך.    

 

תוספת שכבת ברק אלגנטית - תוספת זו מבוצעת על ידי העלאת גובה תוכן שפירושה הגבהת פעלים והעשרת צליליהם גם על ידי הכנת הקדמה מראש של שימוש בניסוחים מקדימים לפניהם הנושאים את תחושת המיקוד אליהם. תוספת שכבת ברק אלגנטית אינה נחוצה תמיד.

 

לסיכום: הימצאות מלוא השכבות הללו בכתיבה או אפילו חלקן, בהתאם להחלטת מבצע הכתיבה, תוסיף להופעה הנדרשת של הכתיבה את מכובדותה ויוקרתה הביצועית הנכונה.

אריק שני
חבר ארגון הכותבים המקצועי אקו"ם משנת 1995
(הארגון של החברים המוכרים : אהוד מנור , נעמי שמר, יואב גינאי,עוזי חיטמן).

http://www.sismart.co.il
http://www.arikshani.fav.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב