דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים עבור כתיבה שיווקית 

מאת    [ 24/09/2007 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 4879 פעמים ]

כל אחד מסוגל להופיע באופן משופר כלפי גולשיו ולקוחותיו באמצעות כתיבה שיווקית נכונה.

מטרת הכתיבה השיווקית אינה בהכרח "להמציא" דברים אשר אינם קיימים אלא ההיפך מכך : למצוא בתוך המוצר והשרות את הדברים אותם יש "להוציא" החוצה לחזית התצוגתית : בחוכמה , בכנות ובצורה יפה ואסתטית. לדעת כיצד לבצע זאת , זהו דבר הדורש ידע.

שימוש בכנות -

כתיבה שיווקית מיועדת עבור אנשים אשר להם צרכים , רצונות וחיפוש מענה. על כן יש להציג את הדברים בדיוק כפי שהיית רוצה שיציגו זאת גם עבורך. קצר, תכליתי מדויק ואף נעים. זכור תמיד כי הזקוקים לשרותיך אף אינם נמצאים תמיד במצב של עודף זמן ולכן רצוי להעביר להם את הדברים בקצרה ובאריזה קומפקטית.

תועלות ויתרונות -

חשוב היטב והעבר מבט בוחן על מה שהינך מציע ללקוחותיך. בדוק את סדר העדיפויות של ציון הדברים והערך את שיקולי הבחירה של סדר הצגתם לא פעם אחת אלא מספר פעמים ותוך שימוש באינדיקציה שתקבל על סידורם המיטבי מחוות דעתם של אנשים בסביבתך. חשוב לבדוק זאת. שכן, לקוחות מחפשים יתרונות ותועלות. חשוב ביותר לזכור להפריד פסקאות המביעות תועלות ויתרונות כך שיתקבל סדר רב בדברים וארגון. לקוח אינו מסוגל לקבל תמונה מבולבלת מיד ועל סמכה להחליט החלטות. נסו להגיש הכול מדוד וטוב.  

מניית תכונות המוצר -

למוצרך / שרותך המוצע ישנם מאפיינים ותכונות. הצג אותם בתבונה שכן תצוגה זו עשויה לזכות אותך ביתרום על פני מתחריך.  אף אם יש להם מוצרים דומים. מן הסתם התכונות שתבחר למנות ודרך טיפולך בהעברתן הנכונה , המדויקת והנעימה - תוסיף לך ייצוג חזק יותר בדימיון הוויזואלי והתחושתי של לקוחותיך הפוטנציאליים. וזאת , אף בטרם נזכיר את תחושת הנעימות שתסב להם ע"י רוך ונעימות הניסוח - דברים המשפיעים לא אחת על יחסם אליך.

תכונות המוצר חשובות אולם ישנה חשיבות עצומה למידת הפירוט על תכונה , ליכולת העברתך אותה בצורה מושלמת באופן אשר ישפר את קליטתה ושזירתה במארג ההבנה של הקורא את הטקסט השיווקי.

סוג אסטרטגיית המכירה -

אסטרטגיית המכירה היא דבר מרכזי ובתוכה עליך להבין מה הינך מוכר למעשה. תוכל למכור את המוצר עצמו (תכונות, יתרונות, עדיפות על פני אחרים). תוכל למכור את הצורך שעליו עונה המוצר , תוכל למכור את השירות (תכונות, מהירות ) ותוכל למכור אף אווירה. כן, כן. לעיתים הלקוח קונה אף אווירה , שכן אין לו זמן לעיין בכל הדברים ולהצליח לתהות על קנקנם. בתוך הגדרת ה"אווירה" נמצאית גם הענקת תחושת הרצינות שאתה משדר ללקוח. לקוח מביט בדברים הכתובים , מעביר אותם בחיכוך דעתו, ברגשותיו ויודע להחליט די מהר יחסית למי לפנות. פנייתו הינה בדרך כלל כאשר הוא מרגיש שהדברים מועברים אליו בדייקנות, מבלי לנסות לשכנעו יתר על המידה ושעה שמודגשים בפניו באופן בהיר, אמין והמוכר לו דברים היטב.

כתיבה בגובה העיניים בתוספת טיפה יותר גבוה -

חשיבות הכתיבה בגובה העיניים אינה מפחיתה מיופי כתיבה , דייקנות וניקיונה ומרשמיותה. יש לדעת היכן לבצע את החיבורים הנכונים בין כל המרכיבים הללו על מנת שהתוצאה הסופית תתקבל בו זמנית ככתיבה בגובה העיניים מבחינת התכנים אך שעטיפתה (עושר המילים, התחלפות צליליה ועוד) תהיה "גבוהה". אפקטי תחושה של כתיבה "גבוהה" הינם אף תוצאה של כתיבה נקייה כמובן והמסודרת היטב : הן בסידור הוויזואלי של השורות והן בארגון חזותה מול העיניים אף מעבר לעומק התכנים.

שליטה טובה בהעברת המסר והדברים -

אין טעם או תועלת בכתיבה אשר מחטיאה את מטרתה. הכתיבה הינה כלי ולא מטרה. היא חלון ראווה תצוגתי אשר מאחוריו נמצאים דברים מצידך ודברים אותם תבצע עבור לקוחך. מטב את העברת הדברים עד למקסימום על מנת שבמהלך הכתיבה לא יופחת דבר אלא יועבר מקסימאלית אל פסיכולוגיית , תשומת לב הקורא ואף זיכרונו. זכור כי יש לך בדרך כלל הזדמנות אחת ויחידה לבצע עליו רושם נכון אשר ילווה אותו בכל עת נוספת בה ייתקל במוצרך.

הפעלה של הקורא את התוכן -

נסה לפנות (לפי מידת הצורך ותחום המוצר) לכל חושיו של הלקוח והשתדל להפעיל אותו וחלקים שונים בתוכו. למשל: נסה לפנות גם לבטן שלו, גם ללב וגם לראשו. הסיבה היא כי בפרק הזמן המצומצם שאתה בא עימו במגע באמצעות הכתיבה - ייתכן כי לא תצליח למכור לו את הדברים בשיטה אחת ומצומצמת. על כן ולמען הרצינות עליך לנקוט בו זמנית במספר פניות אליו כדי להבטיח עבורך בעת כישלון של פנייה אחת , תמיכה שיווקית של פנייה שנייה.  

אלמנטים בתוכה -

כתיבה שיווקית היא המקום הטוב מספיק כדי להציג את שליטות הידע שלך. אל תכתוב אותה כמיקשה אחת היות והיא מיועדת עבור בני אדם החשים דברים. כתוב אותה רכה במקומות הנכונים , מושהית בתכניה במקומות בהם תרצה להדגיש דברים, פתאום מועברת להמרצה ברגעי היציאה מן הרכות והנעימות. העבר אותה לחדה ברגעים הנכונים , לכהה במקומות המתבקשים  וככלל, הנעם אותה , מקצע אותה והגש באמצעותה במידה הנכונה : אינפורמציה , חיוך, התכוונות ונהל באמצעותה מערכת יחסים עם הקורא. לא רק "נאום" יבש.

לסיכום:

נסה להקפיד על כללים אלו כדי להבטיח עבורך הופעה מכובדת, השפעה נכונה ומדודה על לקוחך בפגישתכם הכתובה וכדי להרגיש כי ביצעת עבורך עבודה כדאית של הרכבת כתיבה שיווקית טובה דיה ומקצועית.

בהצלחה.

  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב