דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחזקת בניינים - מה זה בדיוק אומר? 

מאת    [ 08/07/2011 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2699 פעמים ]

ועד הבית עזב את הבניין

פעם היה דייר אחד, או זוג דיירים, אשר גרו בדירה בבניין, והם היו ועד הבית. בדרך כלל אלו היו זוג ותיק מאוד בבניין, שנמצא בו הרבה שנים ומכיר בערך את כל הנפשות הפועלות בבניין, ויודעים בדיוק איפה כל מתג ולחצן בבניין נמצאים. התפקיד של ועד הבית היה תפקיד בעל חשיבות רבה, ויחד עם זאת גם תפקיד די... מאוס. מעצבן. מטרטר.

היום מדברים פחות על 'ועד הבית' ומדברים יותר ויותר על 'חברות לאחזקת בניינים'. יש להן שמות נוספים כמו, 'חברות לניהול ועד בית', 'חברות לניהול בתים משותפים' ועוד. אז מיהן החברות הללו, מה בדיוק הן עושות ומה לא?

חברות אחזקת בניינים – למה?

חברות אחזקת מבנים למעשה מחליפות את ועד הבית. כל התפקידים שהיו לו בעבר, מנוהלים כיום על ידי חברת ניהול ועד בית, או אחזקת הבתים (איך שאתם מעדיפים לקרוא לזה). המחשבה מאחורי החברות האלו היא שהיום אנשים הרבה יותר עסוקים מבעבר, קשה מאוד למצוא היום איזו גברת ועד בית שנמצאת כל היום בבניין ותהיה זמינה כל הזמן לפניות של דיירים ולתפעול תקלות – קטנות או גדולות, דחופות או דחופות פחות.

חברות העוסקות באחזקת בניינים לוקחות על עצמן את התפקיד הזה ומשחררות אותנו מעולו של זה ומאפשרות לנו בעצם להישאב אל חיי היום יום בעידן העמוס והדחוק שלנו, מבלי שיהיו לנו בעיות כמו 'מי יהיה שם כשהמעלית תיתקע ויהיה צריך לחכות לבעל מקצוע שיגיע?'.

חברות אחזקת מבנים – מה?

למעשה, כפי שכתבנו, חברות אחזקת בניינים עושות את התפקיד של ועד הבית, החל מהדברים הקטנים והפשוטים, ועד לעניינים המורכבים יותר (מישהו הזכיר גביית מיסי ועד בית?). הנה דוגמא לכמה מהתפקידים של חברת אחזקת בניינים:

1. מערכות בתוך הבניין – חברת אחזקת הבניינים עוסקת בטיפול במערכות פנימיות של הבניין, כמו חשמל, צנרת מים ועוד – במידה ויש תקלה כלשהי או שצריך לבצע איזשהו תיקון. חברת אחזקת הבניינים תזמין איש מקצוע ותדאג שיהיה מישהו שיקבל אותו ויפקח עליו. זה כולל כמובן גם את המעלית, אשר כל דייר בבית משותף יודע שהיא פתח להתקלקלויות רבות והיא מעסיקה לא מעט את ועד הבית.

2. ניקיון הבניין – חברת אחזקת בניינים תדאג לניקיון הבניין, למשל – חדר המדרגות והכניסה לבניין. חברת אחזקת הבניינים תשכור ככל הנראה חברה לניקיון בתים משותפים על מנת שזו תתחזק את הבניין נקי.

3. מחוץ לבניין – חברת אחזקת הבניינים תדאג לגינה של הבית המשותף, היא תדאג להזמין גנן ואת כל בעלי המקצוע האחרים על מנת שחוץ הבניין (כולל החניה והגינה) יהיו במצב טוב ומתוחזקים.

4. גביית כספים – זה בטח התפקיד שגברת ועד הבית הכי שמחה להיפטר ממנו. חברת אחזקת הבניינים תדאג לגבות את מסי ועד הבית מהדיירים ולנהל את הוצאות והכנסות ועד הבית בצורה מסודרת כך שלא יהיו בעיות עם ענייני הכספים של הבניין.

עליכם לזכור כי לכל חברת ניהול ועד בית (אחזקת בניינים) ישנו הסכם שונה, וכי הסעיפים שהוזכרו כאן הם כלליים. לכל חברה חוזה מנוסח אותו היא חותמת מול נציגי הבניין לאחר שאלו ראו כי הוא מקובל על הדיירים.

המוקד לדייר מבית פורטל בית משותף הינה מערכת המספקת בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים מקצוע עבור דיירים בבתים משותפים וועדי בתים משותפים בכל הארץ. המוקד לדייר מספק לדיירים ולוועדי הבתים בעלי מקצוע במגוון תחומי הבית והבית המשותף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב